شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

سونی از یک تبلت غول پیکر E-Ink رونمایی کرد

یکی از مزیت تبلت های مجهز به تکنولوژی e-paper/e-ink (کاغذ الکترونیکی/جوهر الکترونیکی) در مقایسه با سایر نمونه ها، مصرف بسیار پایین برق و یا همان شارژ است که می تواند برای بسیاری از کاربران قابل توجه باشد.

به بیانی دیگر، شرکت های سازنده در این تبلت ها به جای استفاده از پنل های LCD و یا OLED از نمایشگرهایی E-Ink استفاده می کنند که از کارایی و عملکرد بهتری در برخی موارد از قبیل خواندن کتاب های الکترونیکی برخوردار است.

متاسفانه در حال حاضر در بیشتر موارد این تکنولوژی محدود به کتابهای الکترونیکی e-readers مانند کیندل آمازون شده است. اما سونی برای چندمین بار در تلاش است تا این تکنولوژی را بهبود بخشد و مدل و تعریف جدیدی را به این خانواده اضافه کند.

سونی اعلام کرد این تبلت بزرگ با نام DPT-RP1 در بازار شناخته خواهد شد، این تبلت به دنبال عرضه مدل قبلی این شرکت یعنی DPT-S1 تولید شده و قرار است به لطف نمایشگر بزرگ خود گزینه ای مناسب برای علاقه مندان به این محصول باشد.

در خصوص ویژگی های این تبلت باید گفت که DPT-RP1 از صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره می برد که این رزولوشن تا ۱۶۵۰ در ۲۲۰۰ قابل ارتقا خواهد بود.، اما این 13.3 اینچ به هیچ وجه مانند تبلت های دیگر موجود در بازار کوچک نخواهد بود. ایده این تبلت برای جستجو در فضای وب و یا تماشای فیلم نیست، بلکه هدف اصلی ویرایش فایل های اسناد مانند PDF و یا سایر فایل های مشابه است که این امر میتواند از طریق قلم دیجیتال هم انجام شود.

تبلت کتابخوان سونی

در هر حال، این تبلت چندان هم ارزان نیست چرا که سونی قیمت ۷۰۰ دلار را برای آن در نظر گرفته که به گفته این شرکت، می تواند برای مهندسان، وکلا، محققان و یا سایر افرادی که می خواهند کاغذ و قلم را زمین بگذارند، گزینه ای ایده آل باشد. بازار اولیه این محصول ژاپن خواهد بود و سپس به بازارهای دیگر دنیا راه پیدا خواهد کرد، پس میتوانید برای خرید این محصول از هم اکنون به فکر باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.