شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

شاید آیفون جدید با USB-C به بازار عرضه شود

شنیده ها حاکی از این دارد که در آینده نه چندان دور این امکان وجود دارد که گوشی های آیفون با رابط USB-C تولید شوند.

امروزه در بازار جهانی اکثر گوشی‌ها دارای پورت شارژ USB-C می باشند. گویا شرکت اپل نیز این تصمیم را دارد که با قوانین اروپایی هماهنگ شود و سری جدید گوشی‌های جدی خود را همانند سایر برندها از یک پورت شارژ مشترک USB-C استفاده نماید.

اطلاعات زیادی درباره محصولات سری جدید از سوی اپل هنوز گزارش نشده. البته با قطعیت نیشود گفت که آیا تمامی آیفون‌های سری جدید از USB-C پشتیبانی خواهند کرد یا فقط آنهایی که در کشورهای اروپایی اینکار صورت میگیرد.

آیفون 15 دارای پورت شارژ USB-C هست یا نه؟

احتمالا آیفون 15 به جای کانکتور لایتنینگ، دارای یک پورت USB-C باشد. به هر حال، تا وقتی که اپل آیفون بعدی خود را تولید نکند، نمیشود از این موضوع مطمئن شد.

طبق قوانین اتحادیه اروپا تمامی گوشی‌های فروخته شده تا پایان سال 2024 باید پورت شارژ USB-C داشته باشند. این به این معنی است که مشخص نیست که آیا اپل انتقال را در سال 2023 با آیفون 15 آغاز خواهد کرد یا باید تا سال 2024 منتظر این موضوع باشیم. به عقیده خیلی از کارشناسان این تغییر روند خیلی زود اتفاق می افتد.

طبق آخرین اخبار، شرکت اپل در گذشته مدل‌های آیفون را با USB-C مورد آزمایش قرار داده اند. اپل در حال آزمایش مدل‌های جدید خود با USB-C و همچنین آداپتوری است که شرایط را ایجاد می کند تا با اتصالات لایتنینگ هم کار کنند.

اتحادیه اروپا با قوانین جدید برای شارژرها

مطابق بر جدیدترین قوانین مصرف کنندگان، هر مرتبه که موبایل جدیدی بخرید، دیگر نیازی به شارژر متفاوت از قبل نخواهید داشت. زیرا می‌توانند از یک شارژر برای همه دستگاه‌های الکترونیکی خود ​​استفاده کنند.

قوانین جدید، می کوشند تا شارژ کردن گوشی برای کاربران را آسان کند و زباله‌های الکترونیکی را کاهش دهد.

آیا آیفون‌های آینده از USB-C پشتیبانی می کنند؟

برای این سوال هنوز جوابی وجود ندارد و هنوز معلوم نیست همه آیفون هایی که در آینده عرضه می شوند از USB-C پشتیبانی کنند.

اما احتمال می رود که اپل نمیخواهد فقط در منطقه ای خاص USB-C را اعمال کند و قصد دارد آن را به صورت گسترده در همه جا آن را از آن استفاده کند.

چرا که ساخت گوشی‌های متفاوت در مناطق مختلف بسیار پرهزینه است. بنابراین اپل احتمالاً همه گوشی‌ها را به صورت یکپارچه تغییر خواهد داد.

USB-C نسبت به لایتنینگ چه ویژگی هایی دارد؟

انتقال لایتینینگ به USB-C می‌تواند اتفاق بهتری برای آیفون باشد؛ چرا که در این صورت می‌توانید از شارژر سایر دستگاه‌های خود مثل مک‌بوک یا آی‌پد برای شارژ کردن آیفون‌ جدیدتان استفاده نمایید.

بسیاری از محصولات اپل در حال حاضر به جای Lightning از USB-C پشتیبانی می‌کنند، مانند سری مک‌بوک‌های اپل، iPad Air و iPad Pro.

پس می توان منتظر بود که تغییر به در آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس USB-C ممکن است امکان شارژ  و انتقال داده‌ سریع‌تر را برای کاربران فراهم نماید.

اپل های جدید نیاز به کابل USB-C مخصوص دارد؟

اگر این رویه قرار باشد پیش برود، قطعا ما برای شارژر آیفون به USB-C جدید مخصوص ساخت اپل نیاز نخواهیم داشت.

مگر اینکه خود شرکت اپل بخواهد کابل‌های USB-Cرا به‌ نحوی بسازد که نسبت به جایگزین‌های غیرمجاز، مزایایی ویژه ای داشته باشد.

مثلا گزارش های حاکی از این دارد که شرکت اپل بعضی شارژرهایی را که بخشی از برنامه گواهینامه MFi هستند، بهینه می‌کند تا سرعت شارژ بالاتری را به کاربران ارائه بدهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.