شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

کارت توسعه Hyper M.2 PCIe ایسوس تا چهار درایو SSD Gen5 را پشتیبانی می کند

ایسوس نسخه جدیدی از کارت توسعه Hyper M.2 PCIe خود را معرفی کرده است که مکمل مدل فعلی Gen4 است. این کارت توسعه M.2 SSD می‌تواند تا چهار درایو را در خود جای دهد و از پهنای باند کامل اسلات PCIe x16 استفاده بهینه کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که معرفی استاندارد PCI Gen5 با این مدل ممکن است سازگاری با سری فعلی مادربردها را محدود کند.

کارت توسعه Hyper M.2 PCIe ایسوس با پهنای باند تا 512 گیگابیت بر ثانیه

طبق اطلاعات موجود در صفحه محصولات ایسوس، این راه حل ذخیره سازی می‌تواند تا 512 گیگابیت بر ثانیه (64 گیگابایت بر ثانیه) پهنای باند را در حالت RAID0 مدیریت کند. دستیابی به این سرعت، سازندگان ذخیره سازی را ملزم به تولید درایوهای Gen5 با سرعت خواندن تا 16 گیگابایت بر ثانیه می‌کند که هنوز در بازار موجود نیستند.

کارت توسعه Hyper M.2 PCIe یک دستگاه همه کاره است و از فرم فاکتورهای مختلفی مانند 2242، 2260، 2280 و 22110 پشتیبانی می‌کند و با استانداردهای Gen4 و Gen5 سازگار است. به لطف سیستم Q-Latch ایسوس، نصب و تعویض درایو بدون دردسر انجام می‌شود و نیازی به پیچ کردن را از بین می‌برد.

به گفته ایسوس، این کارت به یک اتصال برق خارجی 6 پین PCIe نیاز دارد تا به طور موثر هر چهار درایو SSD را به طور همزمان پشتیبانی کند و طبق گفته ایسوس، هر درایو می‌تواند حداکثر 14 وات برق دریافت کند. کاربران می‌توانند آنها را به صورت جداگانه یا در پیکربندی‌های مختلف RAID استفاده کنند.

به این نکته نیز باید اشاره کرد، که این کارت دارای یک سیستم خنک کننده فعال است که کل برد را پوشش می‌دهد و در عین حال طراحی تک شیار خود را حفظ کرده است. جالب اینجاست که ایسوس گزینه‌ای را برای غیرفعال کردن فن از طریق یک دکمه کوچک واقع در براکت به صورت I/O ارائه می‌دهد. علاوه بر این، چهار LED روی براکت وجود دارد، یکی برای هر SSD، که وضعیت عملکرد آنها را نشان می‌دهد.

فروشگاه اینترنتی پورومیکس، می تواند شما را برای مشاوره در خرید این محصول و انواع قطعات کامپیوتر راهنمایی نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.