شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

حافظه SSD، ذخیره‌ساز اصلی رایانه‌های ویندوز 11 (اقدام جدید مایکروسافت)

شنیده ها حاکی از این دارد که شرکت مایکروسافت تصمیم دارد در سال های آینده، استفاده از حافظه‌های ذخیره‌سازی SSD را جایگزین HDD کرده و آن را، به استاندارد بازار کامپیوترهای شخصی تبدیل کند.

اخیراً طبق گزارش های شرکت تحلیلگر صنعت ترندفثقورس و به‌نقل از سایت Tomshardware، مایکروسافت به احتمال زیاد برنامه هایی مبنی بر برای استفاده از هارد دیسک‌ها (HDD) از فهرست گزینه‌های ذخیره‌سازی روی کامپیوتر‌های شخصی مجهز به ویندوز ۱۱ دارد. اگر مایکروسافت به برنامه‌های خود عمل کند، مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌جای کامپیوتر‌های شخصی رومیزی با درایو دوگانه و لپ تاپ های بازی که به چند نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیاز نیاز دارند، به استفاده از SSD روی آورند.

DigitalTrends می‌نویسد درحالی‌که مایکروسافت از اظهارنظر درباره‌ی این موضوع خودداری کرده است، روندهای فعلی نشان می‌دهد انتقال کامل بازار به SSD تا سال 2023 انجام خواهد شد. درحال‌حاضر، بسیاری از سازندگان کامپیوتر از SSD به‌عنوان گزینه‌ی اصلی ذخیره‌سازی محصولاتشان استفاده می‌کنند. بااین‌حال، این نوع حافظه‌ها هنوز به‌عنوان استاندارد مشخص محسوب نمی‌شود و این مسئله به‌خصوص در بازارهای نوظهور بیشتر به‌ چشم می‌خورد.

ترندفورس مدعی شده است مایکروسافت سعی می‌کند SSD را به استاندارد ذخیره‌سازی اصلی روی کامپیوتر‌های مجهز به ویندوز 11 تبدیل کند. بااین‌حال، این شرکت الزامی برای سازندگان کامپیوتر یا لپ‌تاپ اعمال نکرده است. وب‌سایت Tomsharware نیز اشاره می‌کند ویندوز 11 برای نصب روی کامپیوتر‌های شخصی حداقل به 64 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیاز دارد؛ اما نوع این حافظه را مشخص نکرده است. این سیستم‌عامل از اکتبر گذشته برای دستگاه‌های مجهز به حافظه‌های HDD و SSD در دسترس بوده است.

سوالی که مطرح است این جاست که آیا مایکروسافت در سال 2023، استفاده از حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD را برای نصب ویندوز 11 روی کامپیوتر‌های شخص ضروری و اجباری خواهد کرد؟ و آیا تولیدکنندگان لپ‌تاپ و کامپیوتر‌ به خاطر عدم پیروی کردن از این قانون جریمه خواهند شد؟

من حیث المجموع، کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که اقدامات مایکروسافت بیشتر به مسائل اقتصادی ارتباط دارد و استفاده از SSDها برای هر کامپیوتر‌، مخارج بیشتری از هارد دیسک‌ها دارد. با گسترش همه‌گیری کرونا، روند رشد کامپیوتر‌های شخصی رو به کاهش و قیمت قطعات کامپیوتری به‌دلیل تورم، افزایش است.

مسئولین ترندفورس طی آخرین گفتگوی خود اعلام کرده اند که تا سال 2023 امکان انتقال به SSD وجود دارد. برخی پیشنهاد‌های درنظر‌گرفته‌شده در مذاکرات با مایکروسافت، شامل توقف انتقال بازارهای نوظهور تا سال 2024 یا توقف انتقال دسکتاپ‌ها تا آن زمان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.