شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

چند کاربرد اینترنت اشیا در جهان

تعداد و تنوع شرکت های فعال در حوزه اینترنت اشیا The Internet of things (IoT) به مرور در حال افزایش است اما گارتنر، اعلام کرد که اکثر کسب و کارها، هنوز دست به کار نشده اند.

در شرایط کنونی، متداول ترین پروژه های پیاده سازی اینترنت اشیا، اتوماسیون و نظارت بر مرکز داده، مدیریت موجودی و زنجیره تأمین، مدیریت خدمات، تبلیغات شخصی، مدیریت دارایی، نظارت بر امنیت و نظارت بر بیمار هستند؛ با این وجود اکثریت شرکت ها یا برای اجرا و پیاده سازی اینترنت اشیا برنامه های پیوسته دارند و یا اینکه هیچ برنامه ای در این زمینه ندارند.

به نظر می رسد حرکت برخی از شرکت ها به سوی بهره برداری از اینترنت اشیا، کند است و علت آن هم این است که این شرکت ها، نیاز چندانی به استفاده از اینترنت اشیا در عملیات خود احساس نمی کنند.

اما برخی از شرکت ها، عملیات خود را با سرویس مورد بحث، تطبیق داده اند و با این کار، فعالیت های خود را از نظر اقتصادی و فناوری رونق بخشیده اند.

از جمله یکی از این فعالیت هایی که از سرویس اینترنت اشیا بهره گرفته است، زنجیره سرد مواد غذایی است. فردریک وو، رئیس و بنیان گذار دلتاتراک:

“در طول این سال ها، صنعت مواد غذایی دستخوش تغییر و تحولات مختلفی شده است اما مشکل صنعت مذکور، این بود که اطلاعات آن، لزوماً برای همه اشخاص قابل مشاهده نبود و بدون این قابلیت، نمی توانستید از اتفاقاتی که می افتد، مطلع شوید و از وقوع آن، جلوگیری کنید و این موضوع در برخی از موارد، به ضرر شرکت ها ختم می شد.”

صنعت کشاورزی از دیگر زمینه هایی است که اینترنت اشیا توانسته نقش خود را به خوبی در آن ایفا کند. صنعتگران با استفاده از سرویس مورد بحث در سیستم پخش و توزیع کود در زمین های کشاورزی می توانند محصولی یک دست و با کیفیت بالا برداشت کرد.

دکتر روضه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.