شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

اندروید نوقا در حال رشد، اندروید لالی‌پاپ در صدر

شرکت گوگل اخیرا اطلاعات مربوط به نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید در ماه آوریل 2017 را منتشر کرده است که این اطلاعات نشان از رشد لاک پشتی اندروید نوقا Nougat دارد.

گوگل سال پیش هفتمین نسخه سیستم عامل اندروید را منتشر کرد، اما به نظر می رسد هنوز نتوانسته مشکل سرعت عرضه نسخه های جدید اندروید را برطرف کند. شش ماه از انتشار رسمی اندروید Nougat می گذرد و حتی چندی پیش نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید O نیز منتشر شد، اما درصد کمی از دستگاه های اندرویدی به اندروید Nougat ارتقا یافته اند.

اندروید نوقا اکنون 4.9 درصد از سهم بازار اندروید را در اختیار دارد. کمترین سهم بازار نیز به اندروید نان زنجبیلی Gingerbread و اندروید بستنی نونی Ice Cream Sandwich با 0.9 درصد اختصاص دارد.

اندروید نوقا

حتی اندروید آب نبات ژله ای Jelly Bean که بیش از 5 سال از انتشارش می گذرد، در حال حاضر سهم بیشتری از بازار نسبت به اندروید نوقا در اختیار دارد. Jelly Bean اکنون روی 10.1 درصد گوشی های اندرویدی نصب است. اندروید کیت کت Kitkat با سهم 20 درصدی اش در رتبه سوم محبوب ترین نسخه های اندروید قرار دارد. اندروید مارشمالو Marshmallow اکنون با سهم 31.2 درصدی اش در رتبه دوم محبوب ترین نسخه های اندروید قرار دارد.

پادشاه فعلی نسخه های اندروید آب نبات چوبی Lollipop است. این نسخه اندروید روی 32 درصد از دستگاه های فعال نصب است و در حال حاضر محبوب ترین نسخه اندروید به حساب می آید، اما احتمالا ماه آینده جایگاهش را به مارشمالو واگذار می کند. شایان ذکر است که گرچه سهم اندروید نوقا طی ماه های گذشته افزایش یافته، این رشد کمتر از حد انتظار بوده است. برای مثال درصد رشد اندروید نوقا نسبت به ماه گذشته تنها 2.1 درصد بوده است.

به هر حال به نظر می رسد چرخه به روزرسانی اندروید معیوب است که نسخه دو سال پیش همچنان محبوب ترین نسخه است. البته این به ماهیت متن باز بودن اندروید می گردد و اینکه شرکت ها می توانند تغییرات خود را در آن اعمال کنند. با این حال امید می رود با انتشار نسخه های بعدی اندروید مشکلات به روزرسانی آن نیز تا حدودی مرتفع شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.