شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

اتصال هارد اکسترنال به گوشی و تبلت

اتصال هارد اکسترنال به گوشی و تبلت یکی از بزرگترین مشکلات کاربران می باشد . در بسیاری از موارد کاربران فکر می کنند که هارد اکسترنال را نیز مانند فلش مموری می توان فقط از طریق یک کابل رابط به گوشی متصل کرد . اما به اختلاف های میان هارد اکسترنال و فلش مموری آگاه نیستند . در این مقاله سعی شده است تا مشکلات بوجود آمده در هنگام اتصال هارد اکسترنال به گوشی و یا تبلت بررسی شود و راه کارهای مناسبی برای رفع این مشکلات برای شما ارائه دهیم .

نیاز به برق برای اتصال هارد به گوشی

اولین نکته ی مهم در رابطه با اتصال هارد اکسترنال به گوشی و تبلت این می باشد که هارد اکسترنال نیاز به انرژی بیشتری نسبت به فلش مموری دارد و همانند فلش مموری نمی توان انرژی آن را تنها از گوشی هوشمند و یا تبلت دریافت کرد . در نتیجه انرژی مورد نیاز این دستگاه باید از طریق دیگری به آن برسد . بدلیل وجود قطعات مکانیکی درون هارد دیسک ، نیاز به انرژی بیشتری برای کار کردن هارد اکسترنال می باشد و انرژی بدست آمده از باتری گوشی برای این کار کافی نیست . مقدار انرژی که از پورت USB درون کامپیوتر و یا لپ تاپ بدست می آید بسیار بیشتر از انرژی باتری موبایل می باشد .

البته لازم بذکر می باشد که هارد اکسترنال دارای دو نوع با آداپتور و بدون آداپتور می باشد . نمونه های با آداپتور انرژی مورد نیاز خود را مستقیما از آداپتور می گیرند ولی نمونه های بدون آداپتور که تنها دارای یک پورت USB می باشند انرژی مورد نیاز خود را از طریق کابل USB دریافت می کنند .

در اینجا دو راه پیش روی شما می باشد . اولین راه استفاده از کابل مخصوص و پاور بانک می باشد . رابط مخصوص برای این کار USB Y Cable می باشد . این کابل در یک سمت دارای یک رابط هارد اکسترنال می باشد و در سمت دیگر دارای یک پورت USB و یک پورت Micro-USB می باشد که رابط Micro-USB برای جابجایی اطلاعات و پورت USB برای تامین انرژی می باشد . از طریق پورت USB می توانید انرژی مورد نیاز هارد اکسترنال را توسط پاور بانک تامین نمایید .

روش دیگر استفاده از هاب USB می باشد . از طریق کابل USB Y به همان طریق بالا اقدام نمایید با این تفاوت به انرژی مورد نیاز را بجای پاور بانک از طریق هاب USB به هارد اکسترنال برسانید .

اتصال هارد اکسترنال به تبلت

اتصال هارد به گوشی یا تبلت

گوشی های تولیدی در حال حاضر اکثرا دارای باتری 2000 میلی آمپر به بالا هستند ، در بسیاری از مواقع انرژی هارد توسط باتری تامین می شود . اما در برخی موارد نیز به علت ضعیف شدن باتری و یا کم بودن آمپر آن ، انرژی کامل به هارد اکسترنال نمی رسد و باید از طریق موارد ذکر شده انرژی مورد نیاز را به هارد اکسترنال برسانید .

فرمت پشتیبانی شده هارد اکسترنال توسط گوشی های اندرویدی

سیستم عامل اندروید از فرمت های خاصی پشتیبانی می کند . اکثر هارد اکسترنال هایی که به سیستم عامل ویندوز متصل می شوند دارای فرمت NTFS می باشد . متاسفانه سیستم عامل اندروید از این فرمت پشتیبانی نمی کند و در صورت اینکه هارد اکسترنال شما ، دارای فرمت NTFS می باشد ، باید فرمت آن را تغییر دهید . فرمت دیگری که مختص به سیستم عامل Macintosh فرمت HFS می باشد . زمانی که شما از سیستم عامل مک استفاده می کنید به احتمال فراوان هارد اکسترنال شما نیز دارای فرمت HFS می باشد که برای متصل کردن به گوشی اندرویدی خود باید فرمت آن را تغییر دهید .

فرمت پشتیبانی شده توسط گوشی های اندرویدی فرمت FAT32 می باشد . این فرمت نسب NTFS و HFS قدیمی تر می باشد و محدودیت هایی را شامل می شود اما تمامی فلش مموری ها از این فرمت پشتیبانی می کنند و براحتی به گوشی های اندرویدی متصل می شوند . برای متصل کردن هارد اکسترنال خود به گوشی ویا تبلت اندرویدی باید فرمت آن را به FAT32 تغییر دهید .

فرمت جدیدتری به نام exFAT معرفی شده است که پیشنهاد می شود از این فرمت برای هارد اکسترنال خود استفاده نمایید و سیستم عامل اندروید نیز از این فرمت پشتیبانی می کند .

در ادامه طریقه فرمت کردن هارد اکسترنال به exFAT را به شما آموزش می دهیم .

فرمت کردن هارد برای اتصال هارد به گوشی

نکته مهم قبل از اقدام به هر کار این می باشد که با تبدیل فرمت هارد ، تمامی اطلاعات شما از روی هارد اکسترنال پاک می شود . در نتیجه قبل از انجام این کار حتما از اطلاعات خود نسخه پشتیبان بگیرید .

بعد از اتصال هارد اکسترنال به سیستم عامل ویندوز مای کامپیوتر را باز کرده و بر روی درایو هارد اکسترنال راست کلیک نمایید . بر روی گزینه Format کلیک کنید . در پنجره باز شده از لیست File System گزینه exFAT را انتخاب کرده و دکمه Format را بزنید . فرآیند فرمت هارد اکسترنال انجام می شود و نتیجه را به شما گزارش می دهد .

در برخی موارد بعد از انجام تغییر فرمت هارد اکسترنال ، در زمان متصل کردن آن به کامپیوتر و یا لپ تاپ با خطا روبرو می شوید . نگرانی از این بابت نداشته باشید و تنها یک بار هارد اکسترنال را از طریق Check Disk ویندوز تست نمایید . پس از این کار مشکل شما برطرف خواهد شد و با خیال راحت به گوشی شما متصل خواهد شد .

در انتها پیشنهاد می کنیم تا چند مورد از پرفروش ترین هارد اکسترنال های موجود در بازار را مشاهده نمایید.

79 نظرات
  1. Gon کاربر می گوید

    سلام بر ادمین محترم .
    داداش من میخواستم یه هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت ۲ ترابایت بخرم ولی برای گوشیم ،
    گوشیم redmi note 8 pro هست میتونم هارد رو بهش وصل کنم ؟؟؟؟
    اگه نه ،هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت ۱ ترابایت رو چی ساپورت میکنه ؟؟
    خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی و سریع جواب بدید 😊

  2. لیلا کاربر می گوید

    من هارد اکسرنال رو ب گوشیم وصل کردم با کابل معمولی،بعد چیزی بالا نیاورد و چنتا پوشه خالی نشون داد،بعد ک وصل کردم ب تلوزیون،نوشت باید فرمت کنینو از صفر شرو کنینو فاانو بیسار،میخاسم ببینم اطلاعاتم پاک شده یا باید چیکار کنم؟

  3. بختیار کاربر می گوید

    باعرض سلام ببخشید گوشی من نوت ۹ سامسونگ هستش
    میخاستم بدونم اگه فرمت هاردو با سیستم عامل خودش فرمت کنم بعداز اینکه به سیستم وصلش کنم باز اونم درخاست فرمت میده و تا فرمت نشه کار نمیکنه، یه فرمتی که برا هردو کار کنه چی هستش
    ممنون

  4. عطا کاربر می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    گوشی من A70 هست و ۴۵۰۰ آمپر.آیا نیاز به پاوربانک و کابل مخصوص هست یا خیر؟
    و اینکه میزان ولتاژ ورودی به هارد رو چطوری باید تنظیم کرد؟
    یا اینکه مهم نیست و هارد به اندازه نیازش انرژی الکتریکی میگیره؟
    ممنون میشم پاسخ بدین.

  5. Pan کاربر می گوید

    سلام وقتتون بخیر. ببخشید من هاردم رو به صورت exFAT فرمت کردم و وقتی که خالی بود به گوشی وصل کردم و گوشی هاردرو شناخت . اما بعد از اینکه فتیل هارو توی هاردریختم الان به گوشی وصل میکنم ، علامت وصل USB رومیاره اما تو پوشه ها نشون نمیده. میشه لطفا راهنمایی کنید؟

  6. بهزاد کاربر می گوید

    سلام اقا خسته نباشید من یه هارد اکسرنال وسترن ۲ ترا دارم پارتیشن بندی نکردم اصلا چند وقت بود فایلای ۱۰ گیگ به بالا رو بعضیاشو به صورت یه فایل به نام مثلا ntfsck.00000003 اینطوری در میاورد الان یه فایل دارم کل فیلم و سریالام توش بود اینطوریش کردntfsck.00000003 بد خود فایلای نوشو file.00000012 اینطوری کرد میزنی روش فیلمرو میاره ولی اسماش رفته بد هزارتا فیلمه نمیشه پیدا کرد بد دوباره دوتا فایل توش بود یکیش ۵۰ گیگ بود اول بود الان اون کلا پاک شده کل فایلم نزدیک ۴۰۰ گیگ بود اونایی که پاک شده رو چکار کنم بد اونایی که فرمت و اسمش پاک شده چکار کنم اگر راهنمایی کنید ممنون میشم .مرسی. داداش من دوباره برام پیش اومده با یک فایل دیگه لطف کردی گفتید علتش چیه که خودمم میدونستم میخوام ببینم چکار کنم درستش کنم اسماش پیاد دوباره ممنون میشم کمک کنی واقعا.

  7. احسان کاربر می گوید

    سلام.چه مدل از dvd external را میشه به تبلت لنوو یوگا۲ وصل کرد؟

  8. ستار کاربر می گوید

    سلام خسته نباشید
    ردمی نوت۸ پرو،هارد دو ترابایت توشیبا رو ساپورت نکرده تاالان هرچه امتحان کردم کسی هست راهنمایب کنه؟
    هواوی انر ۶ ایکس ساپورت میکنه و باهاش کارمیکنم ولی ردمی نه،

  9. محمدمهدی کاربر می گوید

    سلام من هارداکسترنال wdدارم به شیائومی ردمی نوت ۸وصلش میکنم میخونه باز هم میکنه ولی تنها یک پوشه به اسمlost.dirفقط هست و پوشه های دیگر نیست

  10. حسینی کاربر می گوید

    سلام هارد رو با otg به گوشی وصل کردم خطا داد منم دیگه هارد رو امتحان نکردم الان ک به سیستم وصل کردم اطلاعاتم نیست
    peropertis رو ک زدم دیدم ۲ مگ اطلاعات توشه و در واقع اطلاعاتم حذف شده
    چیکار کنم؟

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      تنها راهی که می توان از آن استفاده کرد این است که
      ۱- هیچ اطلاعاتی داخل هارد کپی نکنید
      ۲- از طریق نرم افزار EaseUS Data Recovery Wizard اقدام به ریکاوری هارد کنید تا بتوانید اطلاعات پاک شده را بازیابی کنید

  11. محمود کاربر می گوید

    سلام وقت بخیر ما هارد اکسترنال رو به گوشی متصل کردیم تمام اطلاعات هارد ناپدید شده خواهش میکنم راهنمایی کنید چه مشکلی پیش اومده،آیا درست شدنی هست؟

  12. سامان کاربر می گوید

    سلام هارددیسک به گوشی شیائومی نوت ۸ زدم کل اطلاعات هارد همه به زبان چینی شده ن با آنتی ویروس میشه اطلاعات برگردون ن با نرم‌افزار های دیگه با خود گوشی هم کاری نمیشه کرد تا قبل گوشی شیائومی بگیرم با گوشی هواوی خوب بود عکس و فیلم می‌ریختم داخل هارد اما الان همه فایل ها و عکس هام به زبان چینی شده و هیچ نرم‌افزاری اونارو باز نمیکنه

  13. آوا کاربر می گوید

    سلام دوستان.هارد اکسترنال رو اگه با آداپتور گوشی ، مستقیم به پریز برق بزنیم چه اتفاقی برای هارد میفته کسی میدونه ؟

  14. سید حسین کاربر می گوید

    سلام دوستان خسته نباشید اطلاعات بسیار زیبا جامع و کامل بود بنده شیائومی نوت ۸ پرو دارم می خوام بدونم هارد یک ترابایت روی این گوشی جواب میده یا نه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  15. ایلیا کاربر می گوید

    سلام میخواستم بدونم که اگه هارد به گوشی یا تبلت وصل بشه آیا ممکنه بازی روش نصب کنیم بدون روت

  16. سلیمان کاربر می گوید

    سلام. من یه فلش ۱۶ گیگ رو پر از عکس و فیلم دارم ولی نمیدنم چرا وقتی چند روز پیش زدم به گوشیم.. میزنه باید فرمت بشه اخه چرا..

  17. محمود کاربر می گوید

    سلام
    من هارد ۱T سیلیکون پاور رو به گوشی اندرویدی وصل کردم موقع انتقال فایلها گوشیم خاموش شده بود.. الان وقتی هارد رو به گوشی وصل میکنم چراغش روشن میشه و صدای کارکرد هارد میاد ولی روی گوشی هیچی نشون داده نمیشه! به لپ تاپم که وصل میکنم اصلا هارد رو نمیشناسه لطفا راهنمایی کنید مشکلش چیه؟
    با سپاس

  18. حمید جدی کاربر می گوید

    سلام. در صدد خرید یک تبلت ویندوزی با حافظه داخلی نسبتا کم هستم. و طبیعتا اتصال یک هارد به آن اهمیت بسیار ویژه ای برای من دارد. چجوری قبل از خرید مطمئن بشم که این تبلت از ولتاژ لازم پشتیبانی میکنه؟ (به صورت مستقیم پورت یو اس بی داره)

  19. رسول کاربر می گوید

    سلام دوست عزیز من تازه هارد گرفته ام اما به گوشی که میخوام وصلش کنم یا نمیاد بالا یا اگه امد میگه باید فرمت بشه بعد که فرمت میکنی میاد بالا اما باز برای بار دوم که میخواهیم به گوشی وصل کنیم همون پبغام میده میگه اول باید فرمت بشه

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      دوست عزیز سلام.
      هارد اکسترنال برای استفاده در لپ تاپ و کامپیوتر طراحی شده است و با اتصال آن به گوشی و تلویزیون ممکن است با چنین مشکلاتی مواجه شوید.
      پیشنهاد می کنم از فلش مموری استفاده کنید.

  20. تقی زاده کاربر می گوید

    سلام من هارد اکسترنال وسترن wd.my paspporte.یک ترابایت گرفتم با otgبه گوشیم وصل کردم هم تونستم عکسها را به هارد انتقال بدم از هارد هم به گوشی انتقال دادم ولی به تلویزیون وصل نمیشه اول اینکه هارد موقع کار کردن یه صدای ضعیفی مثل صدای فن میده انگار توش فن هست این صدا عادیه ؟دوم اینکه با گوشیم به هارد وصل میشم مشکلی برای هارد یا گوشی پیش نیاد؟ممنون اگه جوابمو بدین

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      ماهیت استفاده از هارد اکسترنال برای دستگاه هایی نظیر لپ تاپ و کامپیوتر می باشد و وسایلی مثل موبایل و تلویزیون قابلیت تامین انرژی مورد نیاز برای هارد را به صورت کامل ندارند.
      البته تلویزیون های جدید نسبت به این قضیه پیشرفت هایی داشتند و براحتی می توانید از هارد اکسترنال برای تلویزیون استفاده کنید ولی در مجموع به علت مشکلات زیادی که برای کاربران در هنگام اتصال هارد به تلویزیون و گوشی پیش آمده است ، توصیه می کنیم که از فلش مموری برای انتقال اطلاعات و یا استفاده در تلویزیون استفاده کنید.
      زیرا ممکن است که در صورت اتصال هارد به تلویزیون و یا فلش مموری ، پارتیشن هارد شما غیر فعال شود و تمامی اطلاعات شما از بین برود.

  21. مریم کاربر می گوید

    سلام من هار رو به گوشی وصل کدم تمام اطلاعات فرمت شد امکان ریکاوری هس با چه آپی

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      از طریق نرم افزار EaseUS Data Recovery Wizard اقدام به ریکاوری کنید.

  22. zara کاربر می گوید

    سلام
    ببخشید من هاردم رو ب گوشی اندروید وصل کردم بعد ک ب لپ تابم زدم هیچی توش نیس ??
    میشه اطلاعاتشو برگردوند؟

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      از طریق نرم افزارهای ریکاوری اقدام کنید.

  23. میلاد کاربر می گوید

    سلام، وقت بخیر
    من یک هارد ۷۷۰ ای دیتا ۲ترابایت از شما خرید کردم و به راحتی با رابط به گوشیم متصل میشد و نیاز به برق کمکی نداشت. اما نیاز داشتم که هاردم رمزدار بشه و برنامه hdd to go ایدیتا را نصب کردم خیلی جالب نبود باید تک تک فایل هایی که میخواستم را باز کنم و… در نتیجه با bitlocker ویندوز رمزدار کردم که ۲ترابایت خالی ۵ساعت زمان برد.
    مشکلم اینه حالا دیگه به گوشی متصل نمیشه و گوشین پیغام فرمت میده! برنامه یا روشی هست‌که پسورد بیت لاک را داخل گوشی زد و بازش کرد؟

    1. امیرحسین کاربر می گوید

      سلام دقیقا مشکل زمان و بیت لاکر رو داشتم
      دلیل سرعت پایین میتونه سخت افزار خود کامپیوتر باشه(خودم سیستم ضعیفی دارم)
      و اینم بگم بیت لاکر برای ویندوزه ولاغیر یعنی رو هر دیوایسی که ویندوزی نباشه وصل کنی ارور میده و تنها راهش هم همینه بیت لاکر رو برداری تا بتونی به موبایل وصل کنی ولی خیلی باید مواظب باشی که یهو به هارد شوک ندی

  24. امیرحسین کاربر می گوید

    سلام خسته نباشید
    من با استفاده از bitlocker رمز گذاشتم رو هارد فرایندش خیلی کند بود و حدود ۲۰۰ گیگ از ۲ترا پر بود در حقیقت هر سری به کامپیوتر وصل میکردم یع مقداری پر میشد ولی رو حدود ۶ درصد اینا فرایند رو قطع کرد گرچه قبلش هم وصل میکردم رمز رو ازم میخواست ولی نمیدونم چرا فرایندش این شکلی بود
    سوال دوم اینه که الان به موبایلم وصل کردم چون رمز داره ارور میده کدوم برنامه رو دانلود کنم تا بتونم با سیستم اندروید هم استفاده کنم

  25. میلاد کاربر می گوید

    باسلام.جناب بنده میخام از طریق گوشی فایل هامو بریزم تو هارد اکسترنالم زمانی که گوشی رو وصل میکنم گاهی اوقات سرعت انتقالش خوبه ولی بیشتر وقت ها خیلی افتضاح میشه در حد چند کیلوبایت در ثانیه کپی میکنه که واقعا بده میخاستم بدونم نرم افزاری یا کاری میشه کرد که سرعتشو بالا ببرم؟ ممنون میشم سریعتر جوابمو بدید

  26. ناصرزندی کاربر می گوید

    باسلام و احترام
    من گوشی سامسونگ A8 دارم ،، چه هاردی بگیرم که بدون مشکل بتونم به گوشیم وصل کنم و اطلاعات گوشیمو بریزم داخلش؟؟؟؟

  27. علی کاربر می گوید

    سلام خسته نباشید
    برای اتصال هارد اکسترنال adata hd710pro روی درگاه usb2 حتما باید از کابل Yاستفاده شود؟

  28. behzad کاربر می گوید

    سلام اقا خسته نباشید من یه هارد اکسرنال وسترن ۲ ترا دارم پارتیشن بندی نکردم اصلا چند وقت بود فایلای ۱۰ گیگ به بالا رو بعضیاشو به صورت یه فایل به نام مثلا ntfsck.00000003 اینطوری در میاورد الان یه فایل دارم کل فیلم و سریالام توش بود اینطوریش کردntfsck.00000003 بد خود فایلای نوشو file.00000012 اینطوری کرد میزنی روش فیلمرو میاره ولی اسماش رفته بد هزارتا فیلمه نمیشه پیدا کرد بد دوباره دوتا فایل توش بود یکیش ۵۰ گیگ بود اول بود الان اون کلا پاک شده کل فایلم نزدیک ۴۰۰ گیگ بود اونایی که پاک شده رو چکار کنم بد اونایی که فرمت و اسمش پاک شده چکار کنم اگر راهنمایی کنید ممنون میشم .مرسی.

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      این اتفاق اصولا در زمانی رخ می دهد که کابل هارد اکسترنال را بدون قطع کردن ارتباط ، از دستگاه جدا کنید.
      زمانی که مجددا هارد را متصل می کنید یک خطا برای چک کردن هارد به شما میدهد.
      پس از چک کردن هارد و تشخیص فایل های مشکوک ، نام آن فایل ها تغییر می کند و حتی ممکن است باعث از بین رفتن فایل ها شود.

  29. حسن کاربر می گوید

    باعرض سلام وتبریک سال نو وتشکر از راهنمایی هاتون
    ببخشید من سوالم اینه یه فلش مموری ۶۴Gig باقابلیت پشتیبانی از USB3مارک SANDISKخریدم وقتی به گوشی وصل کردم بدون هیچ مشکلی شناخت وحتی فایل های بیشتر از ۴گیگ هم از کارت حافظه گوشی روش کپی کردم برای بک آپ وراحت انجام شد دوتا سوال داشتم خیلی مخم رو بهم ریخته ممنون میشم زودتر راهنمایی کنید اول اینکه مگه گوشی ها FAT32رو فقط نمیشناسن اگه اینجوری هست چرا فلش من میشه داخلش فایل های بیشتر از ۴گیگ کپی کرد کاری که خودم کردم ولی این مورد یکی از معایب FAT32مگه نیست پس چطوری که FAT32این محدودیت انجام نشده از اونجایی میگم که گفتین فقط گوشی ها FAT32رو باز میکنند وسوال دوم همین فاش رو به گیرنده دیجیتال وصل میکنم کاملا خالی هست فایلها رو نشون نمیده پس اگه FAT32هست که گوشیم داره نشون میده چرا گیرنده نشون نمیده البته اینم بگم فلش قبلیم فیلیپس ۳۲گیگ بود هم تو گوشی هم کامپیوتر وهم گیرنده بالا میومد لطفا بگیید اینم که اگه نیاز به فرمت هست به چه فرمتی تبدیل کنم که در کامپیوتر ویندوز وگوشی اندرویدی وگیرنده دیجیتال اجرا بشه.ممنونم ببخشید مزاحم شدم منتظر جوابم خداحافظ

  30. Ali کاربر می گوید

    سلام دوست عزیز من یک مشکل دارم من از هارد اکسترنال میتونم به گوشی اطلاعات انتقال دهم ولی از گوشی به هارد نمیشه میشه بفرمایید دلیلش چیه

  31. محمد کاربر می گوید

    سلام
    من هارد که به تلویزیون وصل میکنم مینویسه اشکال در ماشین زمان
    باید چکار کنم؟

    1. محمد کاربر می گوید

      لطف کنید جواب

  32. علیرضا کاربر می گوید

    سلام
    من تازه هاردHD710 Adata خریدم و با برنامه Hard Disk Sentinelچکش کردم …….اسم هارد داخل برنامه TOSHIBA MQ04ABF100 لود میشه و سرعتش هم دور و بر ۳۰ .۴۰ مگابات بر ثانیه حرکت میکنه …….تنظیمات درایو USB ویندوز هم رو سرعت بالا گذاشتم اما…..

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      شرکت ای دیتا تولید کننده هارد نیست و برای هارد اکسترنال های خود از هارد دیسک های برند توشیبا ، سامسونگ ، وسترن دیجیتال و سیگیت استفاده می کند.
      در صورتی که سرعت هارد اکسترنال شما کم می باشد و در سیستم های مختلف تست کرده اید ، با شماره ۱۶۶۵ (بدون نیاز به کد) تماس بگیرید و امور مربوط به گارانتی را انجام دهید تا هارد شما تعویض گردد.

  33. رضایی کاربر می گوید

    خسته نباشید
    من هارد وصل کردم به گوشی بعد به لپ تاب وصل میکنم با اسم اندروید میاد رو صفحه ولی باز نمیشه چکار باید انجام بدم

  34. علی کاربر می گوید

    من هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYNN0010B دارم گوشیمم جی۷پریمه اگه فرمت هارد روبهFAT32 تغیر بدم گوشیم میتونه اونو باز کنه

  35. هادی کاربر می گوید

    سلام من با روش Y cable هارد رو به تبلت وصل کردم باز نکرد ؟؟؟

  36. Amir کاربر می گوید

    سلام دو تا سوال اول اینکه لطفا یک فرمت معرفی کنید که هم روی ویندوز عمل کنه هم روی اندروید؟ سوال دوم اینکه گوشی من A 50 هستش باطریشم ۴۰۰۰میلی امپر ایا میتونه برق یه هارد ۲ترابایتی رو تامین کند؟؟ ممنون میشم پاسخ بدین

    1. حامد کاربر می گوید

      من مستقیم وصل کردم روی این مدل سامسونگ جواب نمیده

  37. سپیده کاربر می گوید

    سلام
    سوال هارد رابه کامپیوتر وصل کردم
    موبایل رو هم وصل کردم
    میخوام عکس هارو انتقال بدم اما ارور میده
    چه کارکنم ؟
    ارورش رو از اینترنت سرچ کردم وانجام دادم اما بازم نمیشه
    Eror 0x8007045D
    راهش
    System figur..
    ودرست کردن تیک ها
    بازم نشد

  38. جواد عباسپور کاربر می گوید

    خودتون میتونید این کابل درست کنید . فقط کافیه یه کابل دیگه به کابل لصلی وصل کنید

  39. فرزانه کاربر می گوید

    سلام لطفا کمکم کنید.هارد رو به گوشی وصل کردم بعد تو تلوزیون که می زنم میگه usbآسیب دیده چی کار کنم یه عالمه فیلم عروسی توشه… کجا ببرم که درستش کنن

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      به احتمال زیاد پارتیشن هارد شما غیر فعال شده است و باید دوباره پارتیشن بندی شود.
      در صورتی که اطلاعات مهمی دارید ، حتما به یک متخصص در زمینه بازیابی اطلاعات مراجعه کنید ، در غیر اینصورت ممکن هست که اطلاعات شما از بین برود.

  40. مهرگان کاربر می گوید

    سلام
    در مورد اتصال هارد به موبایل با otg سوال پرسیده بودم میشه جواب بدید
    مادر بوردم سوخته و هاردم رو به یه مبدل SATA به USB متصل کردم الان از طریق پورت USB لبتاب هارد کامل بالا میاد ولی وقتی با OTG به گوشی اندروید وصل میکنم فقط درایو C ویندوز رو بالا میاره راهی هست که بقیه درایو ها رو با گوشی لود کرد فرمت همه درایو های هارد FAT32 هست

  41. بهنام کاربر می گوید

    سلام
    ایا این احتمال وجود داره در صورت وصل کردن هارد به گوشی به دلیل اختلاف‌آمپر هارد بسوزه ؟

    1. گروه فنی پورومیکس کاربر می گوید

      سلام
      بله این امکان وجود دارد

  42. بهنام کاربر می گوید

    سلام
    ایا این احتمال وجود داره در صورت وصل کردن هترد به گوشی به دلیل اختلاف‌آمپر هارد بسوزه ؟

  43. مهرگان کاربر می گوید

    سلام هارد اکسترنال من فرمت FAT32 هست ولی ۵ پارتیشن داره وقتی با OTG به موبایل وصل میکنم فقط پارتیشن اول که همون درایو C هست لود میشه راهی وجود داره که بتونم باقی پارتیشن های هارد رو با اتصال OTG توی تبلت یا موبایل لود کنم؟

  44. علی کاربر می گوید

    با سلام و احترام
    من یه هارد ۴ ترا دارم که برقش مستقل هست و به گوشی وصل میکنم ولی نمیتونم از گوشی به هارد فیلم کپی کنم . کل هرد رو نشون میده و فیلم های روی هارد رو هم نشون میده هم فیلم و هم عکس ها رو و نمایش هم میده ولی وقتی از گوشی به هارد کپی میکنم فیلمو پیام میده که حافظه فقط خواندنی است و این کارو نمیکنه . لطفا راهنمایی کنید .

    1. مهرگان کاربر می گوید

      توی قسمت properties فایل مورد نظر تیک red only رو بردارید.

  45. ترابی کاربر می گوید

    با سلام مشکل من اینه که هارد رو قبلا مستقیم به نوت ۸ وصل کردم هارد رو شناخت وباز کرد ولی الان میزنم علانت شارژ میاد فقط نمیدونم چرا

  46. رضا کاربر می گوید

    سلام گوشی من اندروید ۶هست قبلاد هارد باظرفیت پایین وصل کردم مشکلی نداشت والان میخوام هارد یک ترااااا تهیهههه کنم سوالی ک دارم اینکه گوشی پشتیبانی میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      برای اطلاع از این مسئله باید به اطلاعات موجود در سایت سازنده گوشی مراجعه نمایید.

  47. محمد کاربر می گوید

    سلام من هارد سیگیتو به گوشی نوت ۸ مستقیم وصل کردم حدود ۳۰ گیگ ریختم روش حالا فقط اون ۳۰ گیگو نشون میده و مابقی فایلا نیست و به تی وی هم وصل نمیشه میشه راهنمایی کنید

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام … پیشنهاد می کنم تا در تنظیمات ویندوز، حالت «مخفی کردن فایل های سیستمی» را غیر فعال کنید و دوباره بررسی کنید که اطلاعات شما در هارد اکسترنال موجود می باشد یا خیر…
      پیشنهاد دیگر هم استفاده از آنتی ویروس بروز شده برای چک کردن وضعیت هارد اکسترنال هست…

      1. پریسا کاربر می گوید

        سلام،من هاردمو وصل کردم به گوشی،دیدم داره فرمت میشه کشیدمش،الان اطلاعاتی ک توش بوده رو تلوزیون ک میزنم نمیاد
        ممنون میشم راهنماییم کنید

    2. سعید کاربر می گوید

      به نظرم بهترین کار اینه که هرگز هارد رو به گوشی وصل نکنید.چون ریسک بالایی داره واحتمال از دست رفتن اطلاعات زیاده.مخصوصا افرادی که خیلی سر رشته توی کارای کامپیوتری ندارند.

      1. حسین کاربر می گوید

        میخواستم همینو بگم که شما فرمودید…وصل نکنید که هارد چند صدهزار تومنیتون میره رو هوا

        1. حسین کاربر می گوید

          یا چند میلیونی

    3. Kardipal کاربر می گوید

      خب داداش فرمت رو چون عوض کردی تی وی نمیخونه اگه بخوای تی وی بخونه باید فرمت رو دوباره به حالت قبل برگردونی

  48. احسان کاربر می گوید

    سلام من هاردمو وصل کردم به گوشی اطلاعاتی که از قبل داشتم دیگه نیست چیکار کنم

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      ممکن است که گوشی شما ویروسی بوده باشد و اطلاعات درون هارد به صورت Hidden درآمده باشد.
      در غیر اینصورت باید بررسی شود و نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه هست تا بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

    2. وحید کاربر می گوید

      سلام آقا احسان
      بفرمائید چکار کردی بنده هم همین مشکل دارم

  49. حیدرزاده کاربر می گوید

    سلام خیلی عالی بود ولی من یک مشکل دارم من از هارد اکسترنال میتونم به گوشی اطلاعات انتقال دهم ولی از گوشی به هارد نمیشه میشه بفرمایید دلیلش چیه

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام.
      دوست عزیز، ابتدا بفرمایید که شما قصد انتقال فایل ها از گوشی به هارد اکسترنال را دارید و یا اینکه قصد کپی کردن آن ها را دارید؟
      نکته دوم اینکه در هنگام عملیات کپی یا انتقال فایل ها با چه پیغامی روبرو می شوید؟

  50. مهدی کاربر می گوید

    سلام
    دوتاسوال داشتم
    ۱.این رابط روازکجا میشه تهیه کرد چون توفروشگاه های اینترنتی گشتم نبود
    ۲.اگه به جای پاوربانک ازشاژرتبلت استفاده کنم مشکلی واسه تبلت پیش نمیاد.
    ممنون

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام دوست عزیز…
      در رابطه با سوال اولتون باید عرض کنم که این کابل در فروشگاه های اینترنتی مختلفی وجود دارد که بدلیل اینکه کیفیت و برند تولیدی محصولات موجود در بازار، قابل اعتماد نمی باشد ، در حال حاضر در فروشگاه اینترنتی پورومیکس موجود نشده است.
      و در رابطه با سوال دوم :
      هارد اکسترنال برای کار کردن نیاز به انرژی مشخصی می باشد که این انرژی را از طریق کابل USB دریافت می کند.
      شما به هر طریقی می توانید این انرژی را برای هارد اکسترنال فراهم کنید.
      تنها مسئله ای که مهم می باشد مقدار ولتاژ و آمپر ورودی به هارد اکسترنال می باشد.
      لذا اگر قصد دارید که انرژی مورد نیاز هارد اکسترنال را از طریق شارژر تبلت مهیا کنید ، حتما به آمپر خروجی شارژ دقت داشته باشید تا باعث مشکل در هارد اکسترنال شما نگردد.

  51. جلالی کاربر می گوید

    آقا این نظر ما مال ۲ روز پیشه نه ۴۸ سال پیش

    1. علی کاربر می گوید

      داداش دمت گرم با ماشین زمان میای نظر میدی

  52. جلالی کاربر می گوید

    بنده چند هارد دیسک اکسترنال با برند وسترن و ترنسند رو روی گوشی های سامسونگ و هواوی تست کردم و راحت راه اندازی انجام شد بدون برق کمکی و فقط از طریق OTG
    تو سری جدید گوشی ها با Type C این امکان رو نداشتم و باید با برق کمکی راه اندازی انجام میشد
    بحث دوم برای فرمت هارد هستش
    آندروید توان شناسایی NTFS رو نداره ولی هارد با ظرفیت بالا و فرمت Fat32 و غیره کمی ناجوره و ممکنه نیاز به کپی فایل حجیم روی هارد باشه
    پیشنهاد من نصب نرم افزار آندرویدی solid explorer pro به همراه پلاگین OTG اون هست تا خیالتون از بابت شناسایی NTFS در آندروید راحت بشه

    1. مهدی کاربر می گوید

      ممنون از راهنماییتون

    2. امیر کاربر می گوید

      آقا دمت گرم ، واقعا ممنون از راهنماییت.. برا من کار کرد.خدا عوضتو بده😄🙏

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.