شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

کالبدشکافی iMac پرو؛ قوی ترین آی مک اپل 3 امتیاز از ifixit کسب کرد

آی مک پرو از جدیدترین محصولات شرکت اپل می باشد که از قدرتمند ترین محصولات ساخته شده در این زمینه توسط این کمپانی در طول تاریخ فعالیت آن می باشد . این محصول قیمت بسیار سنگینی در سیستم های با مشخصات بالا دارد . طراحی قطعات داخلی لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند بسیار پیچیده می باشد و نیازمند تحقیقات گسترده مهندسان برای استفاده حداکثری از فضا در عین بهینه سازی عملکرد پردازشی و تهویه هوا است . متخصصین iFixit کالبد شکافی قطعات مختلف را انجام می دهند تا با فرآیند جاسازی قطعات متفاوت در فضای کم و تعمیر پذیری این قطعات بیشتر آشنا شوید .

در ابتدا محتویات درون جعبه آی مک پرو را در زیر می توانید مشاهده نمایید .

آیمک پرو

آیمک پرو

آی مک پرو بی شک یکی از بهترین طراحی ها را دارا می باشد اما در زیر قاب این طراحی ، تمامی قطعات ، توسط مهندسان شرکت اپل با کیفیتی بالا جاگذاری شده اند .

در قسمت پشت این دستگاه می توانید انواع پورت های پشتیبانی شده توسط این دستگاه را مشاهده کنید . نکته جالب توجه در رابطه با این دستگاه ، حذف نشدن پورت جک 3.5 میلیمتری می باشد .

آیمک پرو

آیمک پرو

بوسیله ابزار های مناسب، نمایشگر را از بدنه جدا می کنند و سپس اتصال کابل های رابط را جدا می کنند .

آیمک پرو

آیمک پرو

آیمک پرو

شرکت اپل اعلام کرده است که فن های به کار رفته در آی مک پرو تا هشتاد درصد بازدهی بیشتری نسبت به سری قبل دارند

آیمک پرو

آیمک پرو

آیمک پرو

با باز کردن چند پیچ و جدا کردن چند کابل مدار منطقی اصلی جدا می شود .

آیمک پرو

آیمک پرو

آیمک پرو

حافظه رم اولین قطعه ای است که در دسترس می باشد . رم های 288 پین از نسل DDR4 که حداکثر ظرفیت ممکن برای این دستگاه ، 4 ماژول 32 گیگابایتی می باشد که در مجموع 128 گیگابایت است .

آیمک پرو

آیمک پرو

حافظه SSD قطعه بعدی در دسترس می باشد . این دستگاه از دو ماژول 512 گیگابایتی که در مجموع 1 ترابایت حافظه می باشد پشتیبانی می کند .

آیمک پرو

آیمک پرو

آیمک پرو

بعد از حافظه اس اس دی ، خنک کننده نمایان می شود که در زیر این خنک کننده دو قطعه وجود دارد . قطعه اول پردازنده گرافیکی می باشد که بدلیل اتصال به برد اصلی توسط لحیم قابل جداسازی نیست . قطعه دوم پردازنده Xeon از شرکت اینتل می باشد که قابل جداسازی و جابجایی است .

آیمک پرو

آیمک پرو

آیمک پرو

در تصویر زیر پردازنده مرکزی شرکت اینتل (قرمز) و پردازشگر گرافیکی (نارنجی) مشخص شده اند

آیمک پرو

آیمک پرو

آیمک پرو

منبع تغذیه 500 واتی را بعد از جداسازی برد اصلی می توان از محل خود خارج کرد

آیمک پرو

آیمک پرو

آیمک پرو

بلندگوهای آی مک پرو که به گفته شرکت اپل با کیفیت ترین بلندگوها در نوع خود می باشند در این مرحله قابل دسترسی هستند

آیمک پرو

آیمک پرو

لولای پشت دستگاه نیز در این قسمت قابل مشاهده است که گویا تکنولوژی آن به پیشرفتگی قطعات داخلی این دستگاه نباشد اما نقش بسیار پر رنگی در کاربردی کردن این دستگاه دارند

آیمک پرو

آیمک پرو

آیمک پرو

و در آخر به قسمت نمایشگر می رسیم که پنل نمایشگر 5K شرکت ال جی ، مدل LM270QQ1 را مشاهده می کنیم .

آیمک پرو

آیمک پرو

و در انتها مهندسین iFixit امتیاز تعمیر پذیری iMac Pro را 3 از 10 برای این محصول در نظر گرفته اند

نکات مثبت در رابطه با این کالبدشکافی و تعمیر پذیری آی مک پرو ، ماژولار بودن رم و پردازنده می باشد که براحتی می توان این قطعات را تعویض و یا ارتقا داد .

اما نکات منفی در رابطه با این دستگاه می توان به وجود قطعات اصلی دستگاه در پشت بورد اصلی اشاره کرد که دسترسی به آن ها بسیار مشکل و زمان بر می باشد . پردازشگر گرافیکی آی مک پرو نیز به برد اصلی لحیم شده است که قابلیت تعویض و ارتقا این قطعه نمی باشد . به همین دلیل در هنگام خرید این دستگاه حتما به پردازشگر گرافیکی این محصول دقت کنید و متناسب با نیاز خود ، دستگاه مورد نظر را انتخاب نمایید تا در آینده به مشکلات دیگری برخورد نکنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.