شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

آموزش اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

هارد اکسترنال از جمله کاربردی ترین قطعات در حال حاضر می باشد . با بالا رفتن حجم جابجایی اطلاعات و نیاز کاربران به فضای بیشتر برای اطلاعات خود ، عموم مردم به دنبال خرید هارد اکسترنال می باشند .

در این مقاله سعی شده است تا آموزش اتصال هارد اکسترنال به دستگاه های مختلف را بیان کنیم .

اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

اکثر مردم دوست دارند اوقات فراغت خود را با سرگرمی های مختلف بگذرانند .

از جمله یکی از این سرگرمی ها تماشا کردن فیلم می باشد .

از راهکارهای مفید برای داشتن یک آرشیو کامل و مطمئن از فیلم ها و اطلاعات شما ، استفاده از هارد اکسترنال می باشد .

شما می توانید تمامی فیلم ها و موسیقی ها و اطلاعات خود را بر روی یک هارد دیسک اکسترنال جمع آوری نمایید و در مواقع نیاز با اتصال آن به یک تلویزیون از طریق پورت USB ، به تماشای آن ها بپردازید .

در برخی موارد زمانی که شما هارد دیسک اکسترنال خود را از طریق پورت USB به تلویزیون هوشمند متصل می کنید با پیغام Not Recognized مواجه خواهید شد .

این مشکل در مواقعی هارد دیسک اکسترنال شما توسط تلویزیون شناسایی نشود رخ خواهد داد .

اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش مموری در تلویزیون

قبل از اقدام به هر کاری چند نکته را با هم مرور می کنیم .

اولین نکته قابلیت پشتیبانی تلویزیون هوشمند شما از اتصال فلش و هارد دیسک اکسترنال می باشد که از طریق دفترچه راهنمای تلویزیون می توانید از این موضوع اطمینان حاصل کنید .

نکات مهم در هنگام اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

نکته دیگر نسبت به هارد اکسترنال شما می باشد .

در برخی از این محصولات قابلیت های ویژه ای نظیر رمز گذاری بر روی اطلاعات و هارد اکسترنال فعال است که در صورت فعال بودن این گزینه ، فقط از طریق کامپیوتر قادر به استفاده از هارد اکسترنال خود می باشید .

معمولا هارد های وسترن دیجیتال سری مای پاسپورت و برخی از مدل های سیلیکون پاور این قابلیت را دارا می باشند .

در نتیجه قبل از اقدام به متصل کردن هارد اکسترنال خود به تلویزیون حتما آن را به کامپیوتر متصل کرده و در صورت فعال بودن قابلیت رمزگذاری ، آن را غیر فعال نمایید .

نکته دیگر در رابطه با ضبط برنامه ها بر روی هارد دیسک اکسترنال مهم می باشد این است که در صورت فعال بودن ویژگی YouView در تلویزیون شما ، قابلیت های Satellite و HDD REC در دسترس شما نخواهند بود .

از صحت کابل رابط هارد دیسک اکسترنال خود مطمئن شوید و با دستگاه های دیگر آن را تست نمایید .

در صورتی که شما هارد را به پورت مناسب متصل نکرده باشید ، هارد شما توسط تلویزیون شناسایی نمی شود .

زمانی که تلویزیون شما بیش از یک پورت USB دارد هارد دیسک اکسترنال خود را به پورت USB که با برچسب HDD REC علامت گذاری شده است متصل کنید .

در برخی موارد تلویزیون های قدیمی از ظرفیت های بالای هارد دیسک اکسترنال پشتیبانی نمی کنند و زمانی که آن را به دستگاه متصل می کنید شناسایی نمی شود .

از طریق دفترچه راهنمای تلویزیون نسبت به پشتیبانی هارد دیسک اکسترنال خود مطمئن شوید .

برخی از برندهای معتبر از جمله شرکت سونی هیچ گونه تضمینی نسبت به پشتیبانی هارد اکسترنال و فلش مموری به غیر از برند خود را نمی دهند .

فعال کردن HDD Registration

در برخی موارد علاوه بر اتصال درست هارد دیسک به پورت USB مناسب ، شما مجبور هستید تا هارد دیسک خود را در تلویزیون رجیستر نمایید .

زمانی که شما این عمل را بر روی هارد دیسک خود انجام دهید دیگر نمی توانید از آن در کامپیوتر خود استفاده کنید و برای استفاده مجدد از آن اقدام به فرمت هارد دیسک خود نمایید .

نحوه رجیستر کردن هارد در تلویزیون به این صورت می باشد که بعد از اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون به مسیر HOME > Settings > Recording HDD Set-up > HDD Registration برای تلویزیون های اندروید و مسیر HOME > System Settings > Recording Set-up > HDD Registration برای دیگر تلویزیون ها بروید .

دستور العمل هایی برای رجیستر کردن هارد دیسک شما به تلویزیون نمایش داده می شود که آن ها را دنبال کنید . لازم به ذکر می باشد که شما حداکثر ۸درایو هارد دیسک را می توانید به تلویزیون خود رجیستر کنید .

همچنین برای لغو کردن رجیستر درایو هارد دیسک به مسیر HOME > System Settings > Recording Set-up > HDD Deregistration بروید .

دستگاه مورد نظر را برای لغو رجیستر انتخاب نمایید .

پس از لغو کردن رجیستر ، اطلاعات ضبط شده توسط شما بر روی هارد دیسک دیگر قابل رویت نخواهند بود .

اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

نوع پارتیشن هارد اکسترنال

نکته دیگر در رابطه با اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون ، نوع فرمت این محصول می باشد .

برای آشنایی با انواع فرمت هارد دیسک و پارتیشن بندی آن می توانید به مقاله ای که در این رابطه جمع آوری شده است توجه فرمایید .

زمانی که هارد دیسک شما به صورت NTFS فرمت شده باشد تلویزیون های قدیمی قادر به شناسایی آن نمی باشد و باید از طریق کامپیوتر فرمت پارتیشن هارد اکسترنال به FAT32 تغییر یابد.

هاردهای اکسترنال با ظرفیت بالای 2 ترابایت با فرمت GPT عرضه می شوند . تلویزیون های هوشمند فقط از فرمت MBR پشتیبانی می کنند که اگر ظرفیت هارد دیسک شما بالای 2 ترابایت می باشد باید اقدام به جابجایی آن نمایید .

زیرا فرمت MBR فقط تا 2 ترابایت پشتیبانی می کند .

آموزش پارتیشن بندی هارد اکسترنال

برای تغییر پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰و ۷ برروی My computer راست کلیک کنید و Manage را انتخاب نمایید ، سپس Disk Management را انتخاب کنید .

روی برچسب درایو کلیک راست کنید . گزینه convert to MBR Disk را انتخاب کنید .

در انتها یک پارتیشن ایجاد کنید و برای فرمت آن از فرمت فایل NTFS استفاده کنید .

اگر در روش بالا در قسمت Disk Management گزینه Convert to MBR Disk را مشاهده نمی کنید شما می توانید از طریق command line این تبدیل فرمت را برای رفع مشکل باز نشدن هارد اکسترنال و فلش مموری در تلویزیون انجام دهید .

این روش برای ویندوز ۷، ۸، ۱۰اکس پی، ویستا قابل اجرا می باشد .

برای انجام این کار ابتدا از تمام اطلاعات هارد بکاپ بگیرید .

بعد پنجره Command Prompt را باز کنید . دستور Diskpart را تایپ کنید .

دستور list disk را تایپ کنید . لیست تمام هاردهای موجود برای شما لیست می شود .

حالا دستور select disk DiskNumber را تایپ کنید . به جای DiskNumber شماره دیسک را وارد کنید .

حالا دستور Clean را وارد کنید و بعد دستور convert mbr را تایپ کنید .

این دستور درایو انتخابی شما را به فرمت MBR تبدیل می کند .

خرید هارد اکسترنال مناسب تلویزیون

در انتها می توانید پرفروش ترین هارد اکسترنال های مخصوص اتصال به تلویزیون را مشاهده نمایید.

پیشنهاد می کنیم اگر تجربه اتصال هارد دیسک اکسترنال به تلویزیون را دارید ، مدل هارد دیسک و تلویزیون مورد استفاده شده را در بخش نظرات درج نمایید تا دیگران نیز از تجربیات شما استفاده نمایند.

25 نظرات
  1. ابوالفضل کاربر می گوید

    سلام.من تلوزیون سامسونگ دارم هارد که بهش وصل میکنم گزینه ها میاد وقتی میرم داخل گزینه فیلم یا عکس یا موزیک به حالت لود کردن میمونه و یه دایره همش میچرخه انگار که زورش نمیرسه لود کنه.کسی میتونه راهنمایی کنه.با تشکر

  2. محمد کاربر می گوید

    سلام. قبلا هاردم ب تلویزیون وصل میشد اما چند وقته وقتی وصل میکنم هارد رو باز نمیکنه. هارد رو روی لپ تاپ باز کردم اوکی بود ولی الان رو تلویزیون باز نمیشه 🙁

  3. tahmine کاربر می گوید

    سلام خسته نباشید.من هارد اکسترنال wd elements 2ترادارم.ب تلویزیون وصل میشه.٢تاپوشه ازفیلم ک بازمیشه.سومی فیلم بازنمیشه کلآخاموش روشن میشه تلویزیون

  4. علیرضاامینی کاربر می گوید

    سلام به دوستان هاردهای جدید عموما با پرت ۳ و بشکل GPT فرمت بندی شده پس قبل از استفاده با نرم افزارهایی مثل ابزار گرافیکی AOMEI Partition Assistant برای تبدیل MBR به GPT را روی کامپیوتر نصب کنید و به فرمت بندی نگاه کنید GPT باشد را تلوزیون نشان نمی ده پس با نرم افزار مذکور کانورت کنید Convert to MBR Disk با جستجو در اینترنت انواع تبدیل را می بینید. پس حتما قبل از ریختن اطلاعات کانورت را لازم بود انجام دهید چون تلوزیون فرمت GPT را نشان نمی دهد.

  5. اصغرمحمودی کاربر می گوید

    سلام من یه هارد یک ترادارم میخوام ببینم این هارد رو میتونم به تلویزیون مارشال ۴۳ال ای دی وصل کنم

  6. دلیربایستی کاربر می گوید

    سلام وقت بخیر، ببخشید بنده یک هارد ۴ ترابایت اکسترنال ای دیتا ۸۳۰ خریداری نموده ام ‌هرچی به تلویزیون وصل می‌کنم اونو‌شناسایی نمیکنه؟ مشکل چیه؟

  7. محسن نظری کاربر می گوید

    سلام من هارد دیسک به تلویزیون وصل میکنم فورا میره روی قسمت ضبط چطور از این حالت خارجش کنیم آیا احتمال فرمت اطلاعات قبلی وجود دارد>

  8. مسعود کاربر می گوید

    با سلام و و قب بخیر خدمت شما خیلی عالی و لی منم هم یه تجربه ای از این اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون دارم که مطرح می کنم اول باید از اطلاعات تلوزیون خود و سیستمی که پشتیبانی می کند اطلاع داشته باشید برای تلوزیون بهترین گذینه هاردهای اداپتوردار است برای ساپورت فرمت ntfs , fat 32 میباشد سری قدیمی فرمت fat 32 و مجبورید فیلمی تک تراک که کتتر از ۳.۶۰ است را در این فرمت به هارد کپی کنید و لی در ntfsکه سری جدید ال جی ساپورت می کند و تا حجم ۴ ترابات هارد را من امتحان کردم جواب گرفتم و حجم یک فیلم هرچند گیگابات باشه قبول میکنه و بعضی از تلوزیونها اگه فیلمی را میاره پخش نمیکنه به فرمت فیلم ربط داره ،بعضی موقها میاره فیلم را پر پر یا یکم پخش میکنه و مکث میکنه ویا حالت پرپر زدن اینها نشانه از کیفیت و فریم فیلم می باشد حتما تلویزیونی که می خرید مشخصات ۱۹۲۰*۱۰۸۰ ۶۰ فریم باشد که بهتره , و سری اسمارت باشه و جدیدن سری اندروید هم به بازار امده است که خیلی عالی و با کیفیت ۴kدو برابر full hdو چهار برابر hd می باشد نقته ای را که موقع خروج هاد از تلوزیون بایدرعایت کنید که هارد صدمه نبینه اینکه حتما از اون قسمت ورودی هارد که خارج شوید و به قسمت انتن و یا ماهواره متصل شوید بعدا هارد را از کامپیوتر خارج کنید هیچموقد در هین پخش یا وقتی داخل هارد هستید خارج نکند که صدمه میبینه

  9. امیر کاربر می گوید

    سلام من هارد Hard 1TB ADATA HD710 Pro هارد ای دیتا یک ماه پیش از شما خریدم ولی وقتی به تلویزیون متصل میکنم شناخته نمیشه.این هارد رو داخل سایت نوشتین برای تلویزیون جواب میده .هارد پارتیشن MBR و Fat32 هست ولی باز هم مشکل داره.من هارد رو برای تلویزیون سامسونگ خریدم ولی چرا جواب نمیده با هارد یک نفر دیگر امتحان کردم جواب داد ولی با هاردی که از شما خریدم نمیشه.ممنون میشم پاسخ بدید.

  10. تکتم کاربر می گوید

    سلام
    هارد من دوترا هست وقتی اون رو به تلوزیون وصل می کنم lg تلوزیون شورم می کنه پشت سر هم خاموش روشن شدن؟!!!

  11. ارش کاربر می گوید

    سلام تلویزیون سامسونگ من فقط فرمت تصویر و موزیک رو براى اجرا پشتیبانى میکنه ایا راهى هست که فرت اجراى فیلم رو بهش اظافه کنم ممنونم

  12. ali bio کاربر می گوید

    سلام من یک هارد ۲t وسترن my passportدارم ولی وقتی به تلوزیرون lg وصل میکنم میگه برای زمان بندی دستگاه usbباید فرمت بشه من اینو چیکارش کنم تو هاردمم نزدیک ۶۰۰ گیگ اطلاعات دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

  13. Seyed Mehdi کاربر می گوید

    سلام من یک هارد اکسترنال یک ترابایت وسترن دیجیتال مدل مای پاسپورت خریدم به تلویزیون سامسونگ وصل میکنم تلویزیون هارد را شناسایی نمیکند لطفا راهنمایی کنید.

  14. مهدی کاربر می گوید

    سلام. وقت بخیر.
    من ی هارد دارم به تلوزیون وصله فیلم نشون میده ولی قسمت play back و قسمت ضبط از تلوزیون کار نمیکنه .
    میگه باید به هارد مقدار دهی اولیه بدین…ی جا هم میگه مشکل در time machin.
    ممنون میشم پاسخ بدید
    با تشکر

  15. Saeed کاربر می گوید

    من هاردم اکسترنال ۱t بایت هستش و تلوزیونم هم ال ای دی دوو مدلDLE- 49G5300-DPBهستش و حدودا یک ماه ک با هارد فیلم میبینم،و تلوزیونم هم کاملا هوشمند و سیستم عاملش اندروید…امااز دیروز وسط فیلم دیدن یهو چند ثانیه ای صدا قط و وصل میشه و تصویر هم میره کم کم و کلا ال ای دی ریستارت میشه؟؟ نمیدونم چرا؟؟؟ البته بگم من هر وقت تلوزیونم خاموش بود هارد رو وصل میکردم بهش و بعدش روشن میکردم و بعد از استفاده تلوزیونو خاموش میکردم و هاردو وصل میکرر..‌و بگم کابل هارد همیشه پشت تلوزیون هستش و من فقط هارد رو جابجا میکنم ..چرا ریستارت میشه تلوزیونم؟؟؟

  16. سعید کاربر می گوید

    سلام
    وقتی هارد رو از تلویزیون جدا میخوام بکنم از کجا باید اجکت کنم تا مشکلی برای هارد اتفاق نیافته

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      در تنظیمات تلویزیون و در بخش مربوط به حافظه های متصل شده ، می توانید این گزینه را پیدا کنید.
      با توجه به اینکه هر تلویزیون تنظیمات خاص مربوط به خود را دارد ، نمی توان بصورت دقیق برای شما بیان کنیم که در چه قسمتی این عمل را انجام دهید.

  17. محمدرضا رضایی کاربر می گوید

    سلام.توضیحات کامل و دقیق وکاملا کارآمد بود
    ممنون از آموزش خوبتون

  18. Erfan کاربر می گوید

    سلام تلویزیون منlg هست وقتی میخوام برنامه ای رو ضبط کنم میگه usb hddمتصل نیست ..این هارد به کار من میاد؟

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      برای ضبط برنامه های تلویزیونی ، نیاز به هارد اکسترنال و یا فلش مموری می باشد و در دفترچه راهنمای تلویزیون خودتون می تونید مشاهده کنید که آیا از هارد اکسترنال پشتیبانی می کند یا خیر؟

  19. ارتمیس کاربر می گوید

    سلام تلویزیون من هایسنس هستش هارد باز می‌کنه تمام محتوا هارد نشان میده ولی پخش نمیکنه ولی همون فیلم تو فلش پخش می‌کنه علت چیه ؟ از قبل بابت جوابتون سپاسگزارم.

  20. علی کاربر می گوید

    با سلام ببخشید من یک هارد اکسترنال دارم داری فیلم می باشد که وصل میکنم پوشه های داخل هارد باز نمیشه

    1. محسن کاربر می گوید

      اسم پوشه و فایل ها رو انگلیسی کنید شاید درست بشه

  21. حسین کاربر می گوید

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من الان یه مشکلی دارم ک تاحالا دوبار واسم پژش اومده مجبور شدم ۶۰۰ گیگ اطلاعاتمو پاک کنم مشکلم اینه که وقتی هاردو ب تلویزیون وصل میکنم بعد استفاده از تلویزیون جداش میکنم بعد جدا ک دن از تلویزیون وقتی هاردو ب کامپیوتر وصل میکنم هاردو نمیخونه access deniedمیده اجازه دسترسی نمیده چیکار کنم ک بعد جدا کردن از تلویزیون و وصل کردن ب کامپیوتر این مشکل پیش نیاد
    راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      دوست عزیز ، به این نکته توجه داشته باشید که حتما باید قبل از جدا کردن هارد ، از طریق منوهای داخل تلویزیون ، اتصال هارد را غیر فعال کنید و به اصطلاح ، هارد Safely Eject شود و سپس کابل هارد را از تلویزیون جدا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.