شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

راهکار جدید شرکت سامسونگ برای افزایش عملکرد DRAM و NAND

به تازگی شرکت سامسونگ تدبیری برای تولید “حافظه” اندیشیده است که این امکان را فراهم کرده تا حافظه های UFS 3.1 و LPDDR5 بر روی یک مدار یا تراشه جای بگیرند.

سامسونگ از بزرگترین و پیشروترین شرکت ها در تولید قطعات دیجیتال می باشد که در زمینه تولید حافظه هم توانسته از دیگر شرکت ها پیشی بگیرید.

طبق گزارش سایت GSMArena (از بزرگ ترین منابع اطلاعاتی در زمینه گوشی های موبایل محسوب می شود) آمده است که شرکت سامسونگ توانسته با یک روش حافظه‌های UFS 3.1 و  LPDDR5 را بر روی یک تراشه قرار دهد.


روش شرکت سامسونگ LPDDR5 UFS-based multichip package است که بصورت مخفف LPDDR5 uMCP می باشد. این روش سبب می شود که یک محصول میان رده و معمولی، قابلیت هایش در حد یک دستگاه با مشخصات فنی بالاتر و به روزتر، بیشتر شود!


سامسونگ بیشتر توضیح داده و اعلام کرده که عملکرد دستگاه های مجهز به LPDDR5 uMCP که حتی اگر از نظر سخت افزاری هم در رده پایین باشند، می توانند یک عملکرد ایده آل و با کیفیت بالا برای اجرای بازی و … را تجربه کنند.

افزایش عملکرد DRAM و NAND

ابعاد LPDDR5 uMCP بسیار کوچک است که حدود 11.5 در 13 میلی‌متر می باشد. همچنین گفته می شود که LPDDR5 uMCP می تواند عملکرد DRAM را تا 50 درصد و همچنین عملکرد حافظه‌ی فلش NAND را هم 2 برابر افزایش بدهد. همچنین دستگاه هایی که با LPDDR5 uMCP تجهیز شده باشند این قابلیت را دارند که از ظرفیت DRAM بین 6 تا 12 گیگابایت و از حافظه‌ی ذخیره‌سازی بین ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت بهره مند شوند.

 

طبق گفته شرکت سامسونگ LPDDR5 uMCP توسط چند شرکت تولید کننده گوشی هوشمند آزمایش موفقیت آمیزی داشته و گفته شده که در آینده در بازار عرضه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.