شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

اورکلاک (Overclock) قسمت سوم

قبل از شروع به وسیله نرم افزار CPU-Z می توانیم مشخصات دقیق قطعات کامپیوتر خود را پیدا کرده و با مراجعه به سایت سازنده محدوده و رنج تحمل (ماکزیموم و مینیموم) فرکانس آنها را بدانید.

اورکلاک

تغییرات باید مرحله به مرحله و تست پایداری آن بوسیله نرم افزارهای تست پس از هر مرحله بطور دقیق صورت بگیرد.

این را نیز باید دانست که اگر بیش از حد معمول عمل اورکلاک را انجام دهید، دمای پردازنده، رم و گرافیک به شدت افزایش یافته و ممکن است قطعات شما آسیب ببینند. لذا هنگام اورکلاک کردن همیشه مراقب دمای قطعات باشید، چون افزایش ولتاژ همیشه پاسخگو نیست، چرا که هر مدل از پردازنده های موجود را تا حد مشخصی می توان اورکلاک کرد.

اورکلاک

مراحل و ترتیب عمل اورکلاک:

قبل از شروع به اورکلاک باید با نرم افزارهای تست و بنچمارک امتیازات را یادداشت و پس از آن نیز مجددا این کار را انجام داده تا تغییرات مشاهده گردد.

ا- سی پی یو: برای اورکلاک کردن CPU باید یا فرکانس مسیر(FSB) یا ضریب پردازنده(Multiplier-Ratio-CPU Clock) را افزایش بدهیم. در صورتی که ما بتوانیم هر کدام از این دو گزینه را تغییر دهیمف قادر به اورکلاک سی پی یو شده ایم. همچنین تست مرحله به مرحله و تست پایداری پس از هر مرحله نباید فراموش شود.

اورکلاک

2- حافظه رم: در دومین مرحله باید Memory Clock یا Memory Speed سیستم را مرحله به مرحله افزایش دهیم و همینطور تست پایداری پس از هر مرحله.

اورکلاک

3- گرافیک: ترتیب اورکلاک اجزای کارت گرافیک باید رعایت شود در ابتدا کلاک هسته GPU یا فرکانس هسته را افزایش می دهیم، سپس تست پایداری را انجام داده و اگر مشکلی نبود سراغ Memory Speed می رویم چون ناپایداری کمتری را به همراه خود دارد.

اورکلاک

پس از انجام تمام این مراحل و انجام موفقیت آمیز عمل اورکلاکینگ باید نقطه قله نهایی را به میزان چند درصد کاهش دهیم تا به یک نتیجه مطمئن و قابل اطمینان دست یابیم.

اورکلاک

پایان مقاله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.