شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

اورکلاک (Overclock) قسمت دوم

برای انجام عملیات اورکلاکینگ دو روش کلی وجود دارد:

روش اول: اتوماتیک (پیش فرض)

روش دوم: دستی

اتوماتیک: مراجعه به سایت سازنده یا دفترچه راهنما و مطالعه نکات مربوط به تنظیمات Bios مادربرد و استفاده از پروفایلهای تعریف شده و استاندارد توسط شرکت تولید کننده که این روش عمدتا برای استفاده افراد مبتدی محاسبه و ارایه شده است.

اورکلاک

دستی: افزایش کلی سرعت کلاک پایه و افزایش ضریب کلاک پایه که این تنظیمات نیز در Bios مادربرد قابل دسترسی می باشد.

KrogerFeedback Survey to win online prizes with Kroger

اورکلاک

هر دو روش و تنظیمات مربوطه، هم از طریق بایوس مادربرد و هم نرم افزارهای تحت ویندوز و سایر سیستم عاملها قابل اعمال می باشد.

این تغییرات و تنظیمات باید برای کلیه قطعات اعم از سی پی یو و گرافیک و رمها صورت گیرد.

قبل از هر چیز باید مطمئن شوید قطعاتی که انتخاب کرده اید قابلیت اورکلاکینگ را داشته باشند و همینطور مطمئن شوید که سیستم خنک کننده مناسبی را برای سخت افزار خود تهیه کرده باشید.

اورکلاک

کیس: در طی انجام عملیات اورکلاکینگ قطعات کامپیوتر گرمای زیادی را تولید میکنند که انتخاب کیس مناسب یعنی کیسی که علاوه بر دارا بودن فضای کافی برای نصب و مونتاژ قطعات امکان نصب تجهیزات خنک کننده برای انتقال حرارت تولید شده به خارج از فضای کیس را نیز داشته باشد. کیسهای با بدنه فلزی، خصوصا آلومینیومی توانایی انتقال و دفع حرارت را به خارج از کیس دارند. نکته مهم دیگر فنهای استفاده شده در این کیسها می باشد که باید قابلیت تهویه هوا به خارج از کیس را به خوبی داشته باشند.

اورکلاک

منبع تغذیه (Power): منبع تغذیه مناسب با قابلیت ساپورت عملیات اورکلاکینک یکی از مهمترین مسائلی هست که باید به اون توجه کرد.

اورکلاک

خنک کننده های CPU: دو گروه از این کولرها در بازار موجود می باشند که گروه اول سیستمهای فن و هیت سینگ می باشند و گروه دوم خنک کننده های آبی هستند که لوله های حاوی مایع خنک کننده به هیتسینک آنها متصل می شوند و زمانی که سیستم روشن می شود مایع داخل مخزن بوسیله پمپ مکنده به هیت سینکها منتقل شده و حرارت هیت سینکها به مایع منتقل و در زمان برگشت توسط فن های نصب شده بر روی رادیاتور خنک شده و مجددا وارد این چرخه می شود.

اورکلاک

برای شروع عملیات اورکلاکینگ باید این را بدانیم که هرگونه آسیب دیدگی که در اثر تغییر ولتاژ بوجود می آید قطعات را از گارانتی شرکت تولید کننده خارج می کند.

اورکلاک

پایان قسمت دوم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.