شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

معرفی حافظه‌ی DRAM گرافیکی GDDR6 فوق سریع با ظرفیت ۱ گیگابایتی

شرکت کره ای اس کی هاینیکس SK Hynix که سابقه ای طولانی در زمینه ی ساخت انواع حافظه دارد، از یک حافظه ی DRAM گرافیکی GDDR6 فوق سریع که با فناوری لیتوگرافی ۲۰ نانومتری تولید شده است، رونمایی کرد.

ظرفیت این حافظه ۸ گیگابیت است. محصول فوق به ازای هر پین اتصال، با نرخ I/O۱۶ گیگابیت بر ثانیه کار می کند که سریع ترین حافظه در دنیای حافظه های گرافیکی محسوب می شود. حافظه ی GDDR6 همراه با کارت گرافیک رده بالایی که دارای نرخ I/O۳۸۴ بیتی و قادر به پردازش حداکثر ۷۶۸ گیگابایت داده ی گرافیکی به ازای هر ثانیه خواهد بود معرفی خواهد شد.

حافظه ی گرافیکی GDDR نوعی حافظه ی DRAM است که برای پردازش سریع حجم انبوهی از داده های گرافیکی بر حسب نیاز کارت گرافیک موجود در بسیاری از دستگاه های کامپیوتری با عملکرد بالا اختصاصی شده است. این حافظه ی گرافیکی در اصل نسل بعدی راهکار پردازش داده های گرافیکی محسوب می شود که استانداردهای آن در سازمان JEDEC مشخص شده است. حافظه ی گرافیکی GDDR6 دارای سرعت پردازش ۲ برابری نسبت به GDDR5 است؛ با این حال، ولتاژ کاری حافظه ی گرافیکی GDDR6 به میزان ۱۰ درصد از نسل قبلی کاهش یافته است.

حافظه ی گرافیکی GDDR6، فناوری حافظه ی بسیار ضروری برای صنایع در حال رشدی مثل هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، اتومبیل های بدون راننده و صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر از 4K محسوب می شود. بر اساس گزارش گارتنر، در حال حاضر میانگین چگالی حافظه ی DRAM در کارت های گرافیک معادل ۲.۲ گیگابایت است که این میزان در سال ۲۰۲۱ به ۴.۱ گیگابایت خواهد رسید. در حقیقت میانگین چگالی حافظه ی DRAM در سال ۲۰۲۱ با نرخ رشد سالیانه ی ۱۷ درصدی روبه رو خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.