شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

فروش حافظه ذخیره سازی دست دوم به جای نو توسط افراد سودجو

این روزها متاسفانه بازار کالاهای دست دوم و جا زدن آن به جای کالای نو داغ داغ است. نزول قیمت رمز ارز چیا Chia باعث شده که بعضی افرادی که کار ماینینگ می کنند، دیگر به هاردیسک ها و حافظه های اس اس دی خود نیاز نداشته باشند و آنرا به جای کالای نو در بازار آنلاین بفروشند. 😡
پس احیانا اگر قصد خرید هارددیسک یا اس اس دی داشتید و با نرخ هایی زیر قیمت بازار مواجه شدید، این مساله را در نظر بگیرید که ممکن است این کالا جنس دست دوم باشد.

همانطور که قطعا شما هم اطلاع دارید در طی افت و نزول ارزش بیت کوین، ماینرهایی که سرمایه گذاری خود را روی ارز دیجیتال چیا انجام داده بودند دچار خسارت های زیادی شدند. به همین واسطه تصمیم گرفتند که سخت افزارهای خود را برای جبران مافات به فروش برسانند و با آن ارزهای دیگر بخرند.
در ابتدا ارز دیجیتال چیا برای ایجاد یک سرمایه‌گذاری پر سود و فایده و برای جایگزینی دیگر رمز ارزها معرفی و مطرح شد. برای استخراج رمز ارز چیا فقط هارددیسک و حافظه اس اس دی مورد استفاده قرار میگیرد که توسعه دهندگان چیا این ادعا را دارند که این قطعات نسبت به دیگر قطعات انرژی کمتری را مورد استفاده قرار میدهند و در مقایسه با دیگر رمز ارزها اثرات منفی زیست محیطی کم تری دارند.

همانطور که در جریان هستید رمز ارز چیا در اردیبهشت ماه 1400 تا حدود 1614 دلار افزایش یافت. اما بعد از آن افت کرد و در شهریور ماه 1400 به نرخ 282/19 دلار رسید. این سیر نزولی سبب شد تا ماینرها قید این رمز دیجیتال را بزنند و سرمایه خود را روی رمز ارزاهای دیگری ببرند.

این گونه بود که هارددیسک ها و حافظه های اس اس دی که این ماینرها برای رمز ارز چیا تهیه کرده بودند برایشان کاربرد نداشت. پس قاعدتا برای برگرداندن سرمایه خود اقدام به فروش این قطعات با عنوان کالای دست دوم در بازار آنلاین شدند. اما متاسفانه افرادی سودجو (که در همه جا هستند) این قطعات را با عنوان کالای نو و آک برای فروش راهی بازار آنلاین کرده اند. از آنجایی که این افراد قطعات خود را (هارددیسک و اس اس دی) به دلیل افزایش قیمتی رمز ارز چیا در گذشته، با نرخ بالا خریداری کرده اند برای اینکه ضرر نکنند این کالاها را به دروغ با عنوان کالای نو و کار نکرده آگهی فروش می کنند و تنها راه جبران خسارت خود را همین کار می دانند.

این موضوع را باید در نظر داشت که استخراج رمز ارز چیا با حافظه SSD و هارددیسک سبب می شود که فشار زیادی به این قطعات وارد آید و باعث شود تا کارایی این محصولات عملاً تا مقدار بسیار زیادی کاهش یابد و حتی ممکن است منجر از بین رفتن همیشگی اطلاعات شود. نکته مهم دیگر اینکه استفاده از هارددیسک و حافظه اس اس دی برای ماینینگ، موجب باطل شدن گارانتی این محصولات می شود.

اگر بخواهیم این موضوع را دقیق تر بررسی کنیم بیایید یک مثال بزنیم. عمر یک هارددیسک 1 ترابایت با استفاده معمولی خانگی تقریبا تا 10 سال می باشد؛ اما اگر همین هارد برای استخراج رمز چیا مورد استفاده قرار گیرد، عمرش حدود تنها 80 روز خواهد شد!

همه این SSD و HDD که ماینرها برای فروش میگذارند دوره 80 روزه خود را گذرانده اند. پس باید در نظر داشت که همیشه پیدا کردن پایین ترین قیمت، بهترین انتخاب نیست. پس اگر در این روزها برای خرید هارددیسک و اس اس دی با قیمتی بسیار نازل تر از قیمت بازار مواجه شدید، برای خرید دست نگه دارید و بیشتر تحقیق کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.