شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

نسل هفتم پردازنده های اینتل (Kaby lake & Apollo lake)

بر اساس اخبار منتشر شده در خصوص آخرین نسل از پردازنده های اینتل کابی لیک که بزودی معرفی و وارد بازار خواهد شد،طراحی این تراشه بر اساس لیتوگرافی ترانزیستور های ۱۴ نانومتری شکل گرفته است که با وجود کارایی بیشتر انرژی کمتری را مصرف می کنند.

نسل هفتم پردازنده های اینتل

نسل هفتم پردازنده های اینتل

این سری از پردازنده های اینتل به سه زیر گروه پردازنده های استاندارد(95W) و کم مصرف(65W) و فوق کم مصرف(35W) قسمت شده اند. دراین گروه از محصولات دو پردازنده Core I7-7700K وCore I5-7600K وجود دارند که هر دو Unlock بوده و به احتمال فراوان قابلیت اورکلاک پذیری بالایی خواهند داشت. هردوی این پردازنده ها از تکنولوژی Hyper threading پشتیبانی میکنند.ظاهرا این تراشه ها مدل جدید تراشه های اسکای لِیک هستند، که عملکرد و مولتی مدیای آنها ارتقاء یافته است.

نسل هفتم پردازنده های اینتل

نسل هفتم پردازنده های اینتل

دسته جدید دیگری ازمحصولات ارزان قیمت شرکت اینتل نیز تحت عنوان آپولو لیک معرفی شد، که قرار است جایگزین پردازنده های پنتیوم و سلرون قدیمی شوند.این پردازنده ها نیز بر اساس تکنولوژی 14 نانومتری ساخته شده اند،و بیشتر در لپ تاپ ها و دسکتاپ های رده پایین استفاده می شوند و برای کاربران عمومی ساخته شده اند.

نسل هفتم پردازنده های اینتل

مایکروسافت به دلیل خودداری از حمایت هر ویندوز قدیمی تر از ویندوز ۱۰ بر روی پردازنده های کابی لیک اینتل کاربران را مجاب می کند تا سریع تر به این ویندوز روی بیاورند. در حقیقت نسخه های قدیمی تر ویندوز از چیپست های قبل از Z270 پشتیبانی نمی کنند. بنابراین اگر می خواهید از این تراشه ها استفاده کنید باید ویندوز ۱۰ را نصب کنید.

نسل هفتم پردازنده های اینتل

با وجود اینکه این حرکت مایکروسافت، ناراحتی بسیاری از کاربران را به همراه خواهد داشت اما در واقع یک حرکت مثبت در جهت افزایش و ارتقای امنیت ویندوز برای کاربران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.