شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

رونمایی سیگیت از هارد دیسک 20 ترابایتی

با توجه به استقبال از حافظه اس اس دی و رو آوردن شرکت ها به تولید حافظه های با سرعت بالا ، شرکت سیگیت در این بین به سمت هارد های حجیم با ظرفیت بالا روی آورده است . حافظه های اس اس دی به دلیل سرعت بالا در بین عموم با استقبال بی نظیری روبرو شد که باعث شد بیشتر شرکت های تولیدی در این زمینه رو به تولید حافظه اس اس دی با سرعت بالاتر و قیمت تمام شده پایین تر بیاورند . در این هیاهوی شرکت ها برای تصاحب بازار و تلاش برای رسیدن به بالاترین سرعت ها و کمترین قیمت ، شرکت سیگیت هارد های مکانیکی را با تکنولوژی های جدید آمیخته کرده است و سعی در تصاحب بازار در قسمت هارد های با ظرفیت بالا دارد . در نتیجه این شرکت وعده حافظه های 20 ترابایتی را در سال 2019 به کاربران داده است .

طبق گفته مسئولان این شرکت ، برخی از مشتریان منتخب نیز از سال آینده میلادی می توانند این حافظه را در اختیار داشته باشند .

شرکت سیگیت در این محصول از فناوری HAMR استفاده کرده است . این فناوری که ثبت مغناطیسی داده به کمک حرارت می باشد ، موجب افزایش حجم ذخیره سازی نهایی حافظه های تولیدی شده است . این فناوری در شرکت وسترن دیجیتال متفاوت می باشد که به نام MAMR شناخته شده است . در فناوری شرکت وسترن دیجیتال ثبت داده به کمک موج مایکروویو انجام می شود . رقابت در این زمینه بین دو شرکت بزرگ صنعت ذخیره سازی موجب شده است تا سیگیت به سمت حافظه های حجیم برود . فناوری HAMR نیازمند ایجاد برخی تغییرات در نوع ماده مورد استفاده درون حافظه ها است؛ درحالی که MAMR چنین نیازی ندارد ، اما به معنی غیر قابل دسترس بودن آن نیست .

نوعی پوشش مخصوص برای واحد های حفظ داده در ذخیره سازی به کمک روش HAMR استفاده می شود که اندازه آن ها را کاهش می دهد . این پوشش ثبات خاصیت مغناطیسی واحد های حافظه را نیز تضمین می کند . بر روی بازو های هارد یک دیود لیزر بسیار کوچک تعبیه شده است ، نقطه خاصی از حافظه به کمک حرارت مورد هدف قرار می گیرد که قطبیت مغناطیسی آن واحد را تغییر خواهد داد که موجب ثبت داده می شود . لازم به ذکر است که حرارت مورد استفاده در این روش بسیار کم می باشد و ناحیه حرارت دیده در چند نانو ثانیه خنک خواهد شد و هیچ تأثیری روی گرم شدن بیشتر حافظه ندارد .

شرکت سیگیت اعلام کرده است که ۴۰ هزار حافظه ساخته شده توسط این فناوری را مورد آزمایش قرار داده است . در این آزمایش ها بیش از ۲ پتابایت داده توسط هر یک از بازوها ثبت شده است؛ این مقدار معادل خواندن و نوشتن ۳۵ پتابایت داده روی یک هارد ۱۲ ترابایتی در دوره زمانی ۵ ساله است و بسیار بیشتر از استفاده معمولی کاربران خواهد بود . این آزمایش نگرانی کاربران درباره پایداری اطلاعات روی این نوع از حافظه ها را نیز رفع می کند .

1 نظر
  1. mojtaba کاربر می گوید

    بنظر من استفاده از لیزر جهت ثبت مغناطیسی داده در هارد دیسک برای بدست آوردن پتانسیل ذخیره سازی هر سکتور میباشد و روش ذخیره سازی نیست.برای افزایش حجم هارد اکسترنال باید ابتدا ابعاد سکتور را تا جای ممکن کاهش داد سپس با تعیین ضرب آهنگ و نواخت جدید هد هارد دیسک حجم هر سکتور را تا مرز اختلال مغناطیسی در سکتورهای مجاور بالا برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.