شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

شرایط نگهداری و استفاده از هارد اکسترنال

امروزه اکثر کاربران ، برای جابجایی اطلاعات خود از هارد اکسترنال استفاده می کنند. این کالا بسیار آسیب پذیر می باشد و در صورتی که در شرایط نگهداری آن دقت نشود ، ممکن است با از دست رفتن اطلاعات خود مواجه شوید. به همین دلیل مواردی که از آسیب دیدن هارد اکسترنال شما جلوگیری می کند را برای شما گردآوری کرده ایم.

استفاده از تجهیزات استاندارد

مهم ترین مسئله ای که برای استفاده از هارد اکسترنال باید به آن دقت کرد ، استفاده از تجهیزات سالم برای اتصال هارد اکسترنال می باشد. درگاه های ارتباطی که بعضا در قسمت جلوی کیس قرار دارد ، دارای نوساناتی می باشد که ممکن است در دراز مدت هارد اکسترنال را دچار آسیب های جبران ناپذیری کند. ترجیحا از درگاه های USB که بر روی مادربورد تعبیه شده است استفاده کنید. مسئله دیگر استفاده از کابل رابط استاندارد برای اتصال هارد اکسترنال به کامپیوتر و یا لپ تاپ می باشد.

محافظت از هارد اکسترنال

در هنگام اتصال هارد اکسترنال ابتدا کابل را به درگاه USB متصل کرده وسپس آن را به هارد دیسک متصل کنید، زیرا زمان متصل کردن کابل ممکن است نوساناتی ایجاد شود که این نوسانات برای هارد دیسک بسیار مضر می باشد. هارد دیسک در ابتدای شروع به کار و برای استارت اولیه نیاز به ولتاژ ثابت و بدون نوسان دارد و در صورت بروز نوسان ممکن است که هارد دیسک دچار بد سکتوری گردد.

جلوگیری از لرزش و تکان هارد اکسترنال

در زمان اتصال کابل، دقت داشته باشید که هارد دیسک دچار لرزش نشود و تکان داده نشود.

بدلیل فاصله نزدیکی که هد هارد با سیلندر دارد ، ممکن است با کوچکترین لرزش و تکان ، آن رو به هم برخورد کرده و باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری برای هارد اکسترنال شما شود.

در نتیجه در هنگام اتصال کابل و همچنین در زمان جابجایی اطلاعات در هارد دیسک به هیچ وجه هارد اکسترنال خود را تکان ندهید.

استفاده از Disk Defragmenter

از دیگر نکاتی که برای استفاده هر چه مطلوب تر از هارد دیسک شما به کار می آید ، انجام یکپارچه سازی اطلاعات درون هارد دیسک می باشد. با استفاده از نرم افزار Disk Defragmenter موجود در ویندوز ، می توانید یکپارچه سازی اطلاعات هارد دیسک را انجام داده و عملکرد هارد اکسترنال خود را بهبود بخشید.

این عملیات باعث بالا رفتن راندمان کلی هارد اکسترنال و سرعت بخشیدن به جابجایی اطلاعات و دسترسی به آن ها می شود.

قطع ارتباط هارد اکسترنال

نکته دیگر در رابطه با قطع کردن هارد اکسترنال از دستگاه می باشد. در هنگامی که کار شما با هارد اکسترنال تمام شده است می بایست با استفاده از خروج مطمئن ، ارتباط هارد اکسترنال را با دستگاه مورد نظر قطع کنید.

گزینه Safly Remove Hardware را می توانید در سمت راست نوار ابزار و درکنار ساعت پیدا کنید و در زمانی که قصد قطع ارتباط هارد اکسترنال خود را دارید ، بر روی گزینه Eject کلیک نمایید.

محافظت از هارد اکسترنال

با این کار ارتباط هارد دیسک با دستگاه و ولتاژ ورودی به هارد اکسترنال قطع می گردد و شما می توانید پس از چند ثانیه کابل هارد اکسترنال خود را از USB خارج نمایید.

عدم اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

یکی دیگر از مواردی که بعضا باعث خرابی هارد اکسترنال ها می گردد ، اتصال این قطعه به تلویزیون و یا گیرنده های دیجیتال می باشد. با توجه به اینکه هارد اکسترنال از حساسیت بالایی برخوردار است ، و گیرنده های دیجیتال و یا تلویزیون های هوشمند ، دارای رابط مطمئنی از جهت ثابت ماندن ولتاژ ورودی نمی باشند و ممکن است به علت ضعف در مدار تغذیه ، دچار نوسانات و یا شوک های الکتریکی در رابط USB شوند که در طولانی مدت عمر هارد اکسترنال شما را کاهش می دهد و یا باعث خرابی آن می گردد.

حتی الامکان هارد اکسترنال خود را تنها به کامپیوتر و یا لپ تاپ متصل کرده و برای ارتباط با تلویزیون ویا کنسول های بازی از فلش مموری ها و دیگر تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات استفاده نمایید.

پشتیبان گیری از اطلاعات

در انتها باید به این نکته توجه داشته باشید که هارد اکسترنال و یا در مجموع هارد دیسک ها ، تجهیزات صد در صد مطمئنی برای ذخیره دائمی اطلاعات شما نمی باشند و اگر اطلاعات مهمی دارید و قصد نگهداری از آن ها را داشته باشید ، حتما این اطلاعات در چند جا ذخیره کرده و نسخه پشتیبان داشته باشید که با مشکلات جبران ناپذیری مواجه نشوید.

لوازم جانبی هارد اکسترنال

از جمله مسائلی که می توان با آن جلوی ضررهای احتمالی وارد شده به هارد اکسترنال را کم کرد ، استفاده از کیف های ضد ضربه و استاندارد برای نگهداری از هارد اکسترنال می باشد.

محافظت از هارد اکسترنال

مادامی که هارد اکسترنال شما در کیف مخصوص نگهداری شود ، احتمال آسیب دیدن این محصول بسیار پایین تر از حد معمول می باشد.

در ضمن شما می توانید لوازم جانبی مورد نیاز ، به منظور محافظت از هارد اکسترنال را در فروشگاه پورومیکس مشاهده نمایید.

4 نظرات
  1. حامد کاربر می گوید

    من یه ای دیتا دارم تقریبا نزدیک به مدل شما روی دوتا سیستمم امتحانش کردم اگر بعد از اجکت کردن چراغ خاموش نمیشه بخاطر کند بودن سیستم یا قدیمی بودنشه روی سیستم جدیدم بعد ۵ یا ۶ ثانیه خاموش میشه ولی برای قدیمی حتی تا ۵ دقیقه هم طول میکشه

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      به محض غیر فعال شدن درایور هارد اکسترنال در مای کامپیوتر ، می توانید هارد رو خارج کنید.
      Eject کردن هارد برای قطع ارتباط دیتا می باشد.

  2. حسین محمودیان کاربر می گوید

    سلام. یه هارد ای دیتا مدل ۷۱۰ ام ازتون خریدم که بعد از اجکت کردن حتی با گذشت چند ثانیه و چند دقیقه همچنان چراغش روشنه و از حرکت هم نمیفته. این حالت درسته؟ یا باید برای قطع اتصال کابل، حتما چراغش خاموش بشه و حرکتش متوقف بشه؟

  3. عارف کاربر می گوید

    سلام
    ایا نحوه پارتیشین بندی روی عمر هارد تاثیر داره مثلا دو تا با هم primary باشه یا یکی primary و یکی logical?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.