شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

درباره ویندوز کلاود مایکروسافت بیشتر بدانیم

ویندوز کلاود نسخه ای سبک تر از ویندوز ۱۰ است که در حالت ایده آل از نسخه های اصلی این ویندوز امن تر خواهد بود. ویندوز کلاود در اصل پاسخ مایکروسافت به کروم بوکِ گوگل است. کروم بوک (با سیستم عامل کروم او اس) به شکل قابل توجهی در بین دانش آموزان، مدارس و ارگان های آموزشی محبوب است. مایکروسافت در پروژه ی کلاود به دنبال دستیابی به یک سیستم عامل قدرتمندتر نسب به کروم او اس است که با قیمتی یکسان یا پایین تر عرضه خواهد شد.

نکته اینجاست که ویندوز کلاود تنها به کاربران اجازه ی دانلود و نصب اپلیکیشن از ویندوز استور را میدهد و از راه یابی بدافزارها به این پلتفرم جلوگیری می کند. کلاود، راه نصب کردن اپ های خارج از ویندوز استور را مسدود می کند؛ پس امکان استفاده از بسیاری اپ های Win32 مهم و حتی اپ های پلتفرم جهانی ویندوز (UWP) وجود ندارد.

مایکروسافت رابطی به نام «Desktop App Bridge» معرفی کرده است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد اپ های Win32 را به ویندوز استور اضافه کنند. اپ هایی مانند اِورنوت، اسلَک، کودی و بسیاری دیگر همین حالا در ویندوز استور در دسترس هستند.

با توجه به اینکه مخاطبان اصلی ویندوز کلاود جامعه ی آموزشی خواهند بود؛ مایکروسافت نیاز دارد که مجموعه های آفیس را در دسترس کاربران این محصول قرار دهد. پس آن ها به زود آفیس را به شکل کامل در ویندوز استور قرار خواهند داد. به این ترتیب دانش آموزان می توانند از نسخه های کامل اپ هایی مانند ورد، پاورپوینت و سایر محصولات آفیس روی لپ تاپ های جدید خود استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست مایکروسافت چه زمانی قصد دارد ویندوز کلاود را منتشر کند. همچنین مشخص نیست که آیا این سیستم عامل به صورت مجزا یا همواره به صورت پیش فرض روی یک لپ تاپ منتشر خواهد شد. نخستین دستگاه مایکروسافت با پلتفرم ویندوز کلاود احتمالا در مراسم دوم ماه May این شرکت معرفی خواهد شد. در این مراسم، مایکروسافت دستگاهی به نام کلاودبوک را معرفی می کند که با توجه به نام آن، می توان حدس زد از ویندوز کلاود پشتیبانی می کند.

ویندوز کلاود در صورت موفقیت محصولی بسیار مهم برای مایکروسافت خواهد بود. هرچند قیمت این محصول در این موفقیت نقشی مهم دارد. اگر این محصول، رایگان به دست همکاران تجاری مایکروسافت برسد؛ به زودی لپ تاپ هایی بسیار ارزان قیمت و قابل رقابت با کروم بوک به بازار عرضه خواهد شد. اما این مسئله هنوز مشخص نیست و احتمالا مهم ترین خبر در مراسم مایکروسافت خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.