شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

یکپارچه‌سازی هارد دیسک میتواند عملکرد سیستم کامپیوتری شما را بهبود بخشد

اگر یکی از کاربران لپ تاپ و یا کامپیوترهای رومیزی باشید حتما در طول تجربه و کار با این دستگاه ها برای شما هم پیش آمده است که اجرای یک نرم افزار خیلی طول بکشد و یا شاهد کندی سرعت انتقال اطلاعات به هارد دیسک باشید.

پراکندگی اطلاعات در فضای هارد دیسک کامپیوتر به دلیل نیازمندی به زمان بیشتر برای واکاوی دیتا تکه تکه شده و بد سکتورهای موجود در آن، می تواند باعث کندی عملکرد سیستم شود. همچنین وجود بد سکتور در بخشی از درایو، باعث ناتوانی در خواندن و نوشتن در آن بخش از فضای ذخیره سازی دیسک خواهد شد. اگرچه این مشکل به سادگی قابل حل است؛ اما فرآیند یکپارچه سازی (Defragment)، بسته به وضعیت دیسک سخت کاربر و با استفاده از ابزار داخلی ویندوز 10 بنام Optimize Drives می تواند تا ساعت ها طول بکشد. کاربران به راحتی می توانند با نوشتن عبارت «Defragment and optimize your drives» در کادر جستجوی کورتانا به این ابزار دسترسی داشته باشند.

از دیگر ابزارهای یکپارچه ساز می توان به نرم افزار قدیمی Power Defragmenter 3.1 و نرم افزار فوق العاده ی Diskeeper 16 اشاره کرد. این ابزار ویژگی های کاربردی مثل عملکرد کاملا خودکار، یکپارچه کردن لحظه ای و فناوری InvisiTasking را در اختیار کاربران می گذارد. فناوری InvisiTasking، بدون مصرف منابع سخت افزار، امکان اجرای نرم افزار در پس زمینه را بوجود می آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.