شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

راه حل برطرف کردن مشکل وای فای اندروید

 

چک کردن روشن بودن وای فای گوشی اندروید

در صورتی که مشاهده کردید که وای فای شما کار نمیکند، در ابتدا از روشن بودن WiFi مطمئن شوید. دقت داشته باشید در صورتی که حالت ایرپلین یا هواپیما روشن بود، آن را غیرفعال کنید.

بعد از چک کردن این موارد، این امکان وجود دارد که به روتر درستی متصل نشده باشید. این اشتباه معمولا زیاد پیش می آید که مثلا به یک وای فای هم نام متصل شده باشید.

نکته: همچنین ممکن است که رمز وای فای را تغییر داده باشید اما در گوشی همان رمز قبلی باشد و باعث شود که نتوانید متصل شوید. پس حتما رمز عبور را چک کنید.


بلوتوث را خاموش کنید

شاید این موضوع را ندانید که بلوتوث بعضی وقت ها باعث اختلال شبکه‌های وای فای می شود؛ دلیلش هم از آنجایی هست که هر دو روی سیکنال های 2.4 گیگاهرتز قرار دارند. شاید روشن بودن بلوتوث باعث قطع شدن وای فای نشود اما سرعت آن را به میزان زیادی کاهش می دهد. پس یکی از راه حل ها خاموش کردن بلوتوث در هنگام استفاده از وای فای می باشد.


ریبوت کردن گوشی اندروید و روتر

روش Reboot (راه اندازی مجدد یا ری استارت کردن) کردن باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات می شود. برای این کار ابتدا قبل از اینکه گوشی خود را ریبوت کنید، تمامی کابل ها و اتصالات روتر را قطع کنید و چند دقیقه صبر کنید. پس از آن مجددا کابل ها و اتصالات روتر را متصل کنید و منتظر بمانید تا روتر بالا بیاید. در همین حین، گوشی (تبلت یا لپ تاپ) خود را ریبوت کنید.
پس از اینکه گوشی روشن شد، وای فای را فعال کنید. ممکن است مشکل رفع شده باشد و در غیر این صورت باید روش های دیگر را امتحان کرد.


دیگر راه‌های حل مشکل کار نکردن وای فای گوشی اندروید

 

چند نکته دیگر:

– در ابتدا حتما از صحیح بودن رمز وای فای مطمئن شوید. شاید در گوشی همان رمز قبلی باشد که مانع از وصل شدن به روتر می شود.

– یکی دیگر از دلایل عدم اتصال، فاصله داشتن از روتر می باشد. همیشه سعی داشته باشید از دستگاه روتر فاصله کمی داشته باشید.

– میتوانید گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

– در نهایت اگه هیچ کدام از راه حل ها جوابگو نبود، این امکان وجود دارد که مشکل از شرکتخدمات دهنده اینترنت باشد. در این صورت با شرکت اینترنتی تماس بگیرید و علت را جویا شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.