شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

ریورس شارژ یا شارژ معکوس چیست؟

گوشی های هوشمند سری جدید قابلیتی تحت عنوان ریورس یا شارژ معکوس دارد. قصد داریم در این مطلب شما را با این قابلیت آشنا کنیم. لطفا با ما همراه باشید …

همانطور که می دانید گوشی های هوشمند را با دو روش باسیم و بدون سیم می توان شارژ کرد. امکان شارژ کردن گوشی از طریق وایرلس را شرکت های پیشرو برای کاربران خود فراهم کردند. در شارژ وایرلس دیگر نیازی به کابل نیست و پروسه شارژ شدن توسط القا الکترومغناطیسی انجام می شود.

نسل جدید گوشی های هوشمند علاوه بر شارژ سریع و شارژ وایرلس، از قابلیت ریورس شارژ یا شارژ معکوس هم پشتیبانی می کنند. در شارژ معکوس می توان از باتری گوشی خود، دیگر دستگاه ها را شارژ کرد.

ریورس شارژ معمولی به این صورت هست که گوشی موبایل از طریق کابل به دستگاه دیگر وصل می شود تا باتری آن شارژ شود. اما در ریورس شارژ بی سیم، شارژ کردن بدون کابل انجام می شود. قابلیت شارژ معکوس وایرلس را در حال حاضر فقط بعضی از شرکت های تولید کننده پیشرو دارا می باشند.

 

ریورس شارژ وایرلس چیست؟

در روش ریورس شارژ، گوشی شما می شود منبع انرژی، و با استفاده از باتری آن، یک گوشی دیگر را شارژ می کنید. اما در روش ریورس شارژ وایرلس فقط با قرار دادن گوشی دوم بر روی پشت گوشی منبع انرژی، شارژ شدن انجام می شود.

ریورس شارژ وایرلس این امکان را به شما می دهد که علاوه بر شارژ کردن گوشی، هدفون بی سیم و ساعت هوشمند هم شارژ کنید. مثلا گوشی سامسونگ گلکسی S21 قابلیت ریورس شارژ وایرلس دارد که می توان با آن هدفون بی‌سیم یا ساعت هوشمند را شارژ کرد.

سرعت شارژ معکوس وایرلس

به هر حال شارژ معکوس وایرلس برای شارژ کردن در موارد اضطراری طراحی شده است. با این که این نوع شارژ ابتکاری بسیار جالب و جدید محسوب میشود اما واقعیت این است که سرعت این شارژ پایین می باشد؛ به نحوی که حتی سرعتش از شارژ ریورس معمولی و شارژ وایرلس عادی هم کمتر است.

لوازمی که با ریورس شارژ می توان شارژ کرد

همه محصولاتی که قابلیت شارژ وایرلس داشته باشند را می توان با روش ریورس شارژ، شارژ کرد. به عنوان مثال: گوشی هوشمند، هدفون بی سیم، ساعت هوشمند، موس های با قابلیت شارژ وایرلس و …

کدام گوشی های موبایل شارژ معکوس دارند؟

این روزها اکثر برندهای معتبر مانند سامسونگ، هواوی، شیائومی و … از شارژ معکوس وایرلس پشتیبانی می کنند. البته تفاوت مابین آنها بحث میزان سرعت شارژ معکوس بی سیم می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.