شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

نکاتی در رابطه با استفاده از باتری و شارژر لپ تاپ ها

در حقیقت برای خیلی از ما لپ تاپ یکی از اصلی‌ترین لوازم برای استفاده روزمره‌ تبدیل شده است. از نمایش نمونه کارها در یک ملاقات کاری تا بررسی فیلم ها و موزیک های مورد علاقه، همگی با لپ تاپ قابل اجرا و در دسترس هستند.

در حقیقت وجود باتری و عدم وابستگی لپ تاپ ها به برق شهری اصلی ترین ویژگی قابل توجه در این خانواده از محصولات می باشد.


– یکی از مهم ترین سوالاتی که ذهن کاربران لپ تاپ را به خود درگیر می کند در مورد استفاده از برق شهری و شارژ همزمان باتری می باشد، که در این مورد باید بگوییم که متصل ماندن لپ تاپ به منبع برق شهری هنگامی‌ که باتری به‌ طور کامل شارژ شده است هیچ ضرری ندارد؛ چون به‌محض رسیدن سطح شارژ باتری لپتاپ به ۱۰۰ درصد، ورود جریان به آن متوقف شده و برق بطور مستقیم به سیستم پاور لپ تاپ متصل خواهد شد.

– مسئله بعد شارژ شدن کامل باتری لپ تاپ هست. بهتر است از خالی شدن کامل شارژ باتری لپ تاپ پرهیز کنید. این نقطه به باتری شوک زیادی وارد کرده و حتی ممکن است به آن صدمات جدی وارد کند.

– یکی دیگر از موارد مهم در شارژ باتری مدت زمان شارژ آن می باشد. میزان زمان شارژ باتری ها ارتباط مستقیمی با نوع و ظرفیت باتری دارد. چنانچه در هنگام شارژ از لپ تاپ استفاده هم کنید تا حدودی می تواند زمان شارژ باتری به درازا بکشد.

– یکی دیگر از نکات مبهم تمام شدن شارژ باتری ها زودتر از زمان ادعا شده توسط شرکت سازنده هست. در حقیقت بخش کوچکی از این آمار و ارقام جنبه ی تبلیغاتی داشته، اما قسمت اعظم آن درست و بجا هست چون این زمان طبق شرایط استانداردی سنجیده و محاسبه می شود. اما عوامل مهم دیگری مثل میزان روشنایی و نوع صفحه نمایش، استفاده از سی دی خوان و درایوها و همچنین هاردها و فلش های اکسترنال و شبکه بی سیم و بسیاری از ابزارهای دیگر به طور مستقیم در میزان نگهداری شارژ باتری تاثیر می گذارند.

– رعایت برخی از نکات می تواند تا حدودی انرژی و ذخیره شارژ باطری را نگاه داری کند. مثلا نور صفحه را تا جایی که امکان دارد کم کنید تا حجم کمتری از باتری مصرف شود . همچنین از سخت افزارها مثل شبکه بی سیم و برخی از نرم افزارها که در حال استفاده از آنها نیستید خارج شوید . باز بودن برنامه های بدون استفاده به تعداد زیاد به دلیل درگیر کردن پردازنده لپ تاپ مصرف باتری را تا حد زیادی افزایش می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.