شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

بررسی ضعف حافظه‌ی رم و ارتقای آن در لپ‌تاپ‌ها

اگر زمان بالا آمدن سیستم یا به اصطلاح، زمان بوت لپ تاپ شما بسیار طولانی است، می توانید از ابزار مدیریت استارت آپ سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت استفاده کنید. برای این کار می توانید پس از فشردن کلیدهای ترکیبی Alt+Ctrl+Delete و کلیک روی Task Manager، به سربرگ Startup مراجعه کنید. در این برگه می توانید برنامه های اضافه که سرعت راه اندازی و بالا آمدن ویندوز ۱۰ را کند می کنند، با انتخاب و کلیک روی دکمه ی Disable، غیر فعال کنید. به منظور کنترل بیشتر روی این بخش از سیستم عامل، می توانید از نرم افزارهای جانبی همچون System Suite 15 Professional استفاده کنید. این نرم افزار ۶۰ ابزار قدرتمند دارد که یکی از آن ها ابزار مدیریت و بهینه ساز استارت آپ است.

اگر نیاز به خرید یک حافظه ی رم جدید دارید، شرکت های کینگستون و کروشال در وب سایت های خود ابزاری برای تشخیص و تعیین محصول سازگار با لپ تاپ مورد نظر کاربر، در اختیار مشتریان قرار داده اند. علاوه بر شرکت های یادشده، می توانید از وب سایت 4allmemory استفاده کنید. کاربران ویندوز ۱۰ می توانند با جستجوی عبارت «Memory» در منوی استارت، به ابزار Windows Memory Diagnostic دسترسی داشته باشند. پس از کلیک روی ابزار یادشده، پنجره ای شامل دو گزینه قابل مشاهده خواهد بود. با کلیک روی گزینه ی Restart now and check for problems، سیستم از ابتدا راه اندازی می شود و RAM دستگاه را به منظور کشف مشکلات احتمالی و توصیه ی یک RAM جایگزین بررسی می کند. گزینه ی دوم، همین کار را در راه اندازی آینده ی سیستم انجام می دهد.

کاربران همچنین می توانند قابلیت ReadyBoost ویندوز ۱۰ را در حافظه ی فلش یو اس بی شرکت هایی مثل کورسِیر، کینگستون، لکسار یا سَن دیسک فعال کنند. با انجام این کار، زمان راه اندازی برخی از نرم افزارها با استفاده از فضای خالی حافظه ی فلشی که سیستم از آن به عنوان یک حافظه ی کش موقت بهره می برد، افزایش می یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.