شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

نکات مهم در مورد خرید پاور

پاور در رایانه ها وظیفه برق رسانی به سایر اجزای کامپیوتر را به عهده دارد. پس با این حساب یکی از مهمترین قسمتهای یک رایانه منبع تغذیه ی آن می باشد، یعنی اگر توان مصرفی قطعات رایانه تامین نشود، آن قطعه عملا ارزش چندانی نخواهد داشت. در حقیقت وظیفه ی پاور تبدیل ولتاژ AC به ولتاژهای متفاوت DC می باشد.

نکات مهم در مورد خرید پاور

Power در رایانه ها وظیفه برق رسانی به سایر اجزای کامپیوتر را به عهده دارد. پس با این حساب یکی از مهمترین قسمتهای یک رایانه منبع تغذیه ی آن می باشد، یعنی اگر توان مصرفی قطعات رایانه تامین نشود، آن قطعه عملا ارزش چندانی نخواهد داشت. در حقیقت وظیفه ی پاور تبدیل ولتاژ AC به ولتاژهای متفاوت DC می باشد.

نکات مهم در مورد خرید پاور

هر زمان هنگام کار با کامپیوتر خود یکی از علائم فوق را دیدید به احتمال زیاد پاور شما دچار مشکل شده است:

1. سیستم روشن نمی شود.

2. سیستم ریست می شود.

3. سیستم هنگ میکند.

4.کارایی سیستم کم می شود.

5. سیستم خود به خود روشن و خاموش می شود.

نکات مهم در مورد خرید پاور

منبع تغذیه یا پاور ها دارای ابعاد و شکل های مختلفی می باشند، که باید با کیس و مادربرد نصب شده در داخل جعبه رایانه همخوانی و سازگاری کامل داشته باشد. انواع استاندارد های پاور به شرح زیر می باشند:

1- XT

2- AT desk

3-AT tower

4-Baby AT

5- Rectifier

6-ATX

7-https://helmii.com/collections/beds

نکات مهم در مورد خرید پاور

مواردی را که هنگام خرید پاور باید مورد توجه قرار داد:

1- در واقع یکی از موارد مهم در انتخاب پاور ، حتی قبل از در نظر گرفتن توان آن، ورژن پاور می باشد. برای سیستمهای امروزی استفاده از پاورهای ویرایش ATX 12V V2.0, 2.01, 2.2, 2.3 الزامی می باشد. در این ورژن ها، خروجی 12 ولت را در حداقل 2 لاین مجزا (متناسب با توان خروجی) ارائه می نمایند.

2- معمولا این سوال برای ما پیش می آید که سیستم ما چقدر مصرف می کند. نوع قطعات انتخابی شما، نشان دهنده میزان مصرف شما از پاور خواهد بود. عموم سخت افزارهای امروزی ، به پاورهایی با توان حقیقی حداقل 400 وات نیاز دارند و در مورد سخت افزارهای حرفه ای تراین رقم به صورت قابل توجه ای افزایش می یابد. عمر مفید و شرایط کارکرد پاورها، وقتی تا 80 درصد لود می شوند محاسبه می گردد. به همین خاطر اغلب تولیدکنندگان بر این موضوع تاکید دارند که توان پاور شما بهتر است حداقل تا 30 درصد بیشتر از حداکثر توان مصرفی سیستم شما باشد.

3- حرارت یکی از مهمترین نکات در انتخاب پاور می باشد. دمای پایین می تواند موجب افزایش عمر مفید پاور و افزایش کارآیی آن می گردد. به همین خاطر پیشنهاد می شود اگر خواهان یک پاور کم صدا هستید، از پاورهایی که یک فن 12 یا 14 سانتی متری برروی خود دارند را تهییه کنید.

4- نکته مهمی را که باید به آن توجه زیادی داشته باشید این است که نوسانات برق تاثیرات مخربی بر کارآیی و طول عمر پاور خواهد گذاشت. از طرف دیگرخود پاور نیز به عنوان یکی از عوامل تولید نویز و نوسان در بین تجهیزات الکترونیکی می باشند. به همین خاطر اگر از چندین کامپیوتر در کنارهم استفاده می کنید، بهتر است جهت جلوگیری از اختلال و آسیب سخت افزارهایتان و کاهش طول عمر و کارآیی آنها ، از پاورهای دارای PFC و خصوصا حالت Active PFC آن استفاده کنید.

نکات مهم در مورد خرید پاور

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.