شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

راهنمای خرید کامپیوتر

چه کامپیوتری بخرم؟

اگر می خواهید برای خرید کامپیوتر اقدام کنید باید اطلاعات کاملی در رابطه با قطعات کامپیوتر و مشخصاتشان داشته باشید ، تا در صورت خرید کامپیوتر ، در آینده دچار مشکل نشوید . برای اینکه دچار سردرگمی و مشکلات احتمالی نشوید ، تعدادی سیستم پیشنهادی برای شما آماده کرده ایم . با ما همراه باشید تا مشخصات سیستم های پیشنهادی و قیمت روز را به شما اطلاع دهیم :

خرید کامپیوتر خانگی

راهنمای خرید کامپیوتر اداری

برای خرید سیستم به منظور استفاده در اداره ها و سازمان ها و یا مصارف معمول در حد اینترنت گردی و چک کردن ایمیل و کارهای ساده روزمره نیاز به سیستم حرفه ای نمی باشد و با یک سیستم معمول می توان به امور خود رسیدگی کرد . اولین چیزی که برای این سیستم احتیاج می باشد یک مادربرد با امکانات نسبتاً خوب می باشد که مادربرد ایسوس سری H110 را پیشنهاد می کنیم . البته در این رنج می توان به مادربرد H110 گیگابایت نیز اشاره کرد .

برای پردازنده این دستگاه نیز استفاده از سی پی یو شرکت اینتل و سری پنتیوم را مدنظر داریم . این سری از پردازنده های دو هسته ای در استفاده از کارهای روزمره تمامی نیاز های شما را برآورده می کند . واحد پردازش گرافیکی که در این پردازنده ها استفاده شده نیاز به کارت گرافیک مجزا در این سیستم را برطرف کرده است .

بدلیل پشتیبانی این مادربرد از ماژول های DDR4 ، برای این دستگاه یک ماژول 4 گیگابایت DDR4 بهمراه باس 2400 در نظر گرفته شده است .

برای امور ذخیره سازی نیز از هارد دیسک با ظرفیت یک ترابایت استفاده شده است تا برای ذخیره سازی اطلاعات خود با مشکل مواجه نشوید .

یک منبع تغذیه با توان 230 وات واقعی الی 380 وات واقعی وظیفه برق رسانی به سیستم را بر عهده گرفته است .

یک دی وی دی رایتر ساتا ، تنها قطعه ای است که این مجموعه را کامل می کند .

تمامی این قطعات نیاز به یک کیس مستحکم و شکیل دارد که دارای پورت های ارتباطی جدید مانند USB3.0 باشد و مشکلی از بابت نصب قطعات نداشته باشیم . به همین دلیل برای خرید کیس کامپیوتر برند دیپ کول و رید مکس و گرین را پیشنهاد می دهیم تا از بابت کیفیت خیالمان راحت باشد .

ودر آخر یک مانیتور 19 اینچ ال ای دی این سیستم را کامل می کند .

سیستم پیشنهادی اداری

در زیر نمونه ای از قطعات موجود را برای شما به لیست درآورده تا مشکلی از بابت خرید کامپیوتر نداشته باشید .

مادربرد Asus H110M-K
سی پی یو Intel Pentium G-4400
رم TeamGroup 4Gb 2400
هارد دیسک Western Digital 1Tr
دی وی دی رایتر Liteon
منبع تغذیه Raidmax RX-230AI
کیس DeepCool Smarter
مانیتور Asus VS197DE

راهنمای خرید کامپیوتر مهندسی

راهنمای خرید کامپیوتر حرفه ای

برای خرید کامپیوتر حرفه ای به منظور استفاده از نرم افزار های مهندسی و پیشرفته نظیر فتوشاپ و کارهای گرافیکی دو بعدی نیاز به سیستم قوی می باشد . اولین چیزی که برای این سیستم احتیاج می باشد یک مادربرد با امکانات نسبتاً خوب می باشد که مادربرد ایسوس سری B250 را پیشنهاد می کنیم که از گزینه های دیگر نیز می توان به سری B250 گیگابایت نیز اشاره کرد .

برای پردازنده این دستگاه نیز از شرکت اینتل و سری سی پی یو های Core i3 را مدنظر داریم . این سری از پردازنده ها در کنار دو هسته اصلی دو هسته مجازی نیز دارند که در سرعت این پردازنده تاثیر بسزایی دارد و برای استفاده از نرم افزار های مهندسی دچار مشکل نمی گردید . البته اگر از نظر بودجه مشکلی نداشته باشید می توانید از سری پردازنده Core i5 نیز استفاده کنید .

بدلیل پشتیبانی این مادربرد از ماژول های DDR4 ، برای این دستگاه یک ماژول 8 گیگابایت DDR4 بهمراه باس 2400 در نظر گرفته شده است تا برای کار با نرم افزار های پیشرفته آمادگی کامل را داشته باشد .

برای استفاده از نرم افزار های گرافیکی و پیشرفته ، نیاز مبرم به کارت گرافیک مجزا احساس می شود . به همین دلیل برای این سیستم یک کارت گرافیک 2 گیگابایت از شرکت انویدیا در نظر گرفته شده تا در امور پردازش گرافیکی ، سیستم دچار کمبود و افت سرعت نباشد . بهترین گزینه ای که می توان برای این سیستم در نظر گرفت از نظر بودجه و کارایی ، کارت گرافیک جی فورس از سری 1030 شرکت انویدیا می باشد که در کارایی بسیار مطمئن است و بازدهی بالایی نسبت به هزینه انجام شده دارد .

برای امور ذخیره سازی نیز از هارد دیسک با ظرفیت یک ترابایت استفاده شده است تا برای ذخیره سازی اطلاعات خود با مشکل مواجه نشوید . البته اگر حجم اطلاعات کاری شما بالا می باشد پیشنهاد می گردد تا از هارد دیسک با ظرفیت 2 ترابایت استفاده کنید .

یک منبع تغذیه با توان 430 وات واقعی برای این سیستم مناسب می باشد .

یک دی وی دی رایتر ساتا نیز به این قطعات اضافه کرده تا این مجموعه را کامل کند .

تمامی این قطعات نیاز به یک کیس مستحکم و شکیل دارد که دارای پورت های ارتباطی جدید مانند USB3.0 باشد و مشکلی از بابت نصب قطعات نداشته باشیم . به همین دلیل برای خرید کیس کامپیوتر برند دیپ کول و گرین و رید مکس را پیشنهاد می دهیم تا از بابت کیفیت خیالمان راحت باشد .

ودر آخر یک مانیتور 20 اینچ ال ای دی این سیستم را کامل می کند .

سیستم پیشنهادی حرفه ای

در زیر نمونه ای از قطعات موجود را برای شما به لیست درآورده تا مشکلی از بابت خرید کامپیوتر نداشته باشید .

مادربرد Asus B250-Plus
سی پی یو Intel Pentium i3-7400
رم Adata 8Gb 2400
کارت گرافیک GT 1030 OC 2Gb
هارد دیسک Western Digital 1Tr
دی وی دی رایتر Liteon
منبع تغذیه DeepCool DE-480
کیس DeepCool Smarter
مانیتور LG 20MP38AB

خرید کامپیوتر گیمینگ

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ

برای خرید کامپیوتر گیمینگ به منظور استفاده برای مصارف بازی و گیم نیاز به سیستم حرفه ای می باشد . در مرحله اول یک مادربرد قوی نیاز می باشد که از لحاظ پشتیبانی از قطعات حرفه ای مشکلی بوجود نیاید . مادربرد ایسوس سری Z270 این نیاز را جوابگو می باشد اما از گزینه های دیگر نیز می توان به سری B270 گیگابایت نیز اشاره کرد .

برای پردازنده این دستگاه از شرکت اینتل و سری سی پی یو های Core i7 را مدنظر داریم . این پردازنده در کنار چهار هسته اصلی ، هشت هسته مجازی نیز دارد که در سرعت این پردازنده تاثیر بسزایی دارد و برای اجرای روان جدید ترین بازی ها دچار مشکل نمی گردید .

بدلیل پشتیبانی این مادربرد از ماژول های DDR4 ، برای این دستگاه یک ماژول 16 گیگابایت DDR4 بهمراه باس 2666 در نظر گرفته شده است تا برای اجرای روان بازی های پیشرفته آمادگی کامل را داشته باشد .

برای اجرای روان بازی های جدید در بازار ، حتما نیاز به کارت گرافیک با مشخصات بالا پیشنهاد می شود . به همین دلیل برای این سیستم یک کارت گرافیک 4 گیگابایت از شرکت انویدیا در نظر گرفته شده تا در امور پردازش گرافیکی و اجرای روان بازی ها ، سیستم دچار کمبود و افت سرعت نباشد . بهترین گزینه ای که می توان برای این سیستم در نظر گرفت از نظر بودجه و کارایی ، کارت گرافیک جی فورس از سری 1060 شرکت انویدیا می باشد که در کارایی بسیار مطمئن است و بازدهی بالایی نسبت به هزینه انجام شده دارد .

برای امور ذخیره سازی نیز از هارد دیسک با ظرفیت دو ترابایت استفاده شده است . بدلیل بالا بودن حجم بازی های جدید ، حتما از هارد دیسک با ظرفیت بالا استفاده نمایید ، زیرا بعد از نصب چند بازی با حجم بالا و کمبود فضا بر روی هارد دیسک یا باید قید بازی های جدید را بزنید و یا باید بازی های نصب شده بر روی سیستم را بر روی هارد جدید نصب نمایید و مسئولیت مشکلات احتمالی بوجود آمده بعد از انتقال را بر عهده بگیرید .

برای این سیستم می توان از منبع تغذیه با توان 480 وات واقعی الی 550 وات واقعی استفاده کرد .

یک دی وی دی رایتر ساتا نیز به لیست قطعات انتخابی اضافه می کنیم .

تمامی این قطعات نیاز به یک کیس مستحکم و شکیل دارد که دارای پورت های ارتباطی جدید مانند USB3.0 باشد و مشکلی از بابت نصب قطعات ، بویژه کارت گرافیک نداشته باشیم . به همین دلیل برای خرید کیس کامپیوتر برند دیپ کول و گرین و ریدمکس را پیشنهاد می دهیم تا از بابت کیفیت خیالمان راحت باشد .

ودر آخر یک مانیتور 22 اینچ ال ای دی که دارای پنل آی پی اس باشد و زمان تاخیر آن کم ترین حالت ممکن باشد از جمله نکات مهم برای خرید مانیتور گیمینگ می باشد که شرکت های بزرگی همچون ایسوس و ال جی و سامسونگ نمونه های مناسبی را در این زمینه تولید کرده اند .

سیستم پیشنهادی گیمینگ

در زیر نمونه ای از قطعات موجود را برای شما به لیست درآورده تا مشکلی از بابت خرید سیستم گیمینگ نداشته باشید .

مادربرد Asus ROG STRIX Z270E GAMING
سی پی یو Intel Pentium i7-7700K
رم ADATA XPG Flame F1 8GB DDR4 2666MHz*2
هارد دیسک Western Digital 2Tr
دی وی دی رایتر Liteon
منبع تغذیه DEEPCOOL DN500
کیس DeepCool DUKASE V3
مانیتور ASUS VX229 IPS

خرید کامپیوتر رندرینگ

راهنمای خرید کامپیوتر مناسب برای رندرینگ

برای خرید سیستم به منظور استفاده برای مصارف گرافیکی سه بعدی و رندرینگ و یا تدوین فیلم و نرم افزار های حرفه ای نیاز به سیستم بسیار پیشرفته ای می باشد . زیرا بدلیل حجم سنگین کار در صورت ضعف سیستم ، مشکلاتی از قبیل تاخیر در اجرای روان کارهای رندرنیگ و یا پردازش سنگین امور و احتمال هنگ کردن سیستم می رود . بنابر این نیاز به یک مادربرد بسیار قوی در اول کار بسیار ضروری می باشد تا از لحاظ پشتیبانی از قطعات حرفه ای و هماهنگی لازم بین قطعات مشکلی بوجود نیاید . مادربرد ایسوس سری X99 این نیاز را به خوبی پاسخگو می باشد اما از گزینه های دیگر نیز می توان به سری X99 گیگابایت نیز اشاره کرد .

برای پردازنده این دستگاه از شرکت اینتل و سی پی یو های سری Core-X را مدنظر داریم . این پردازنده ها مدل های مختلفی دارند و مشخصات فنی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد و تعداد هسته اصلی آنها از 4 هسته اصلی الی 10 هسته اصلی متغیر می باشد که در کنار آن 8 هسته مجازی الی 20 هسته مجازی نیز دارد که در سرعت این پردازنده بسیار موثر می باشد و برای اجرای روان کار رندرنیگ و کار با نرم افزار های سه بعدی دچار مشکل نمی گردید .

بدلیل پشتیبانی این مادربرد از ماژول DDR4 ، برای این دستگاه چهار ماژول 8 گیگابایتی DDR4 بهمراه باس 3200 در نظر گرفته شده است تا در نهایت به ظرفیت 32 گیگابایت در مجموع برسیم و هیچ گونه کمبود رم برای سیستم احساس نگردد .

برای اجرای روان امور پردازشی گرافیکی حتما نیاز مبرم به کارت گرافیک حرفه ای احساس می شود . به همین دلیل برای این سیستم یک کارت گرافیک 8 گیگابایت از شرکت انویدیا در نظر گرفته شده تا در امور پردازش گرافیکی ، سیستم دچار کمبود و افت سرعت نباشد . بهترین گزینه ای که می توان برای این سیستم در نظر گرفت از نظر بودجه و کارایی ، کارت گرافیک جی فورس از سری 1080 شرکت انویدیا می باشد که در کارایی بسیار مطمئن است و بازدهی بالایی نسبت به هزینه انجام شده دارد .

برای امور ذخیره سازی نیز بستگی به نوع داده شما می توان از هارد دیسک با ظرفیت سه ترابایت الی 6 ترا بایت استفاده کرد . بدلیل بالا بودن حجم فایل های رندرینگ و سه بعدی ، حتما از هارد دیسک با ظرفیت بالا استفاده نمایید ، تا در حین کار دچار مشکل نگردید .

برای این سیستم باید از منبع تغذیه با توان بالا استفاده کرد . در بین منبع تغذیه های موجود در بازار می توان از پاور با توان بالای 1000 وات استفاده کرد که بهترین حالت ممکن استفاده از منبع تغذیه با توان 1200 وات واقعی می باشد . از برند های معتبر در بازار منبع تغذیه از برند رید مکس و دیپ کول و گرین و کولر مستر جزء بهترین های بازار می باشند .

یک دی وی دی رایتر ساتا نیز به لیست قطعات انتخابی اضافه می کنیم که اگر از لحاظ بودجه مشکلی نداشته باشید می توانید از بلوری نیز استفاده کنید .

تمامی این قطعات نیاز به یک کیس مستحکم و شکیل دارد که دارای پورت های ارتباطی جدید مانند USB3.0 باشد و مشکلی از بابت نصب قطعات ، بویژه کارت گرافیک نداشته باشیم . به همین دلیل برای خرید کیس کامپیوتر برند دیپ کول و گرین و ریدمکس و کولر مستر را پیشنهاد می دهیم تا از بابت کیفیت خیالمان راحت باشد .

ودر آخر یک مانیتور با سایز بالا و پنل آی پی اس و قابلیت استفاده برای امور گرافیکی از جمله نکات مهم برای خرید مانیتور می باشد که شرکت های بزرگی همچون ایسوس و ال جی و سامسونگ نمونه های مناسبی را در این زمینه تولید کرده اند .

سیستم پیشنهادی رندرینگ

در زیر نمونه ای از قطعات موجود را برای شما به لیست درآورده تا مشکلی از بابت خرید سیستم گیمینگ نداشته باشید .

مادربرد ASUS ROG STRIX X99
سی پی یو Intel Core i7-6950X
رم Geil Evo Forza 8GB DDR4 3200MHz*4
هارد دیسک Western Digital 3Tr
دی وی دی رایتر Liteon
منبع تغذیه Raidmax RX-1000AP-S
کیس DeepCool DUKASE V3
مانیتور LG 29UM68-P

خرید کامپیوتر

خرید هارد اکسترنال

در صورت نیاز به جابجایی اطلاعات در حجم بالا می توانید از هارد اکسترنال با ظرفیت های مختلف استفاده نمایید . اگر بدنبال هارد اکسترنال ارزان قیمت و با کیفیت مناسب می باشید می توانید از هارد اکسترنال سیگیت و هارد اکسترنال وسترن دیجیتال استفاده نمایید و در صورت نیاز به هارد اکسترنال ضد ضربه ، می توانید از هارد اکسترنال ای دیتا و هارد اکسترنال سیلیکون پاور استفاده کنید .

ودر آخر می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی قطعات کامپیوتر و لپ تاپ پورومیکس از آخرین قیمت قطعات کامپیوتر مطلع شوید و به مقایسه مشخصات آنها پرداخته و در صورت خرید ، با ارسال رایگان در محل مورد نظر شما تحویل بگیرید .

26 نظرات
  1. امیر حسین کاربر می گوید

    سلام من یه سیستم واسه کار گرافیکی میخوام. بودجم ۱۸ تومنه. پیشنهاد شما برای قطعات چیه؟

  2. امیر کاربر می گوید

    با سلام به شما دوست عزیز.
    من یک کامپوتر با رم دو دارم که میخوام سیستم را ارتقا دهم به رم ۸ یا ۱۶ . گرافیک هم intel pentium gold و پردازنده intel core i 3 و همینطور یک کارت گرافیک با قیمت زیر ۱۵۰۰۰۰۰ .در کل هزینه هنچین سیستم چقدر میشود

  3. محمد کاربر می گوید

    سلام میخواستم بدونم با چهار میلیون چه سیستمی که خوب باشه رو میتونم بخرم مثلا مشخصاتش رو میشه بگید؟

  4. رها کاربر می گوید

    سلام من رشته ام کامپیوتر و میشه یه کامپیوتر خوب بهم معرفی کنید؟

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      از لینک زیر می تونید سیستم های آماده را بررسی کنید.
      https://www.poromix.com/484-assemble

  5. Aref کاربر می گوید

    سلام من میخوام برای رشته کامپیوتر فنی کامپیوتر بخرم چه مارکی رو پیش نهاد میکنید

  6. امین کاربر می گوید

    سلام ، لطفا کامپیوتر خانگی با قیمت مناسب بهم معرفی کنید که با ارتقا بشه گیمینگش کرد!!
    لطفا پاسخ بدید ممنون میشم

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      با توجه به بودجه ای که برای خرید کامپیوتر در نظر دارید ، از لینک زیر سیستم خود را انتخاب کنید.
      https://www.poromix.com/484-assemble

  7. Ali کاربر می گوید

    سلام خسته نباشید من برای آهنگسازی سیستم میخواستم که:
    Cpu:core i5 9400 باشه بقیش رو میخواستم بگین چی با ای cpu خوبه کامل قیمتم تا ۱۲۰۰۰۰۰۰تومن بره

  8. Mr.Hero کاربر می گوید

    سلام خسته نباشید.این سیستم چطوره؟قیمت مهم نیست چون میخواهم در طول یکسال و اروم اروم قطعه هارو بخرم و سرهم کنم.اگه پاورش مناسب نیست یکی معرفی کنید ممنون

    case:green Z4 Astiac
    cooling system:deep cool gammaxx200t
    cpu:intel core i5 9400f
    Display:LG Monitor 24MP58VQ-P +Amazon Basics HDMI cable
    DVD ROM:Pioneer DVR-S21WBK
    Graphic card:ASUS 1650 Super
    HDD:Western Digital WD20EZAZ 2TB
    SSD:Samsung 860 evo 250 GB
    Motherboatd:Asus B360M-A
    Mouse:tsco tm2018n
    keyboard:tsco tk8120n
    Power:Green Gp650A-UK Plus
    RAM:ADATA XPG SPECTRIX D41 RGB 16 GB
    بازم ممنون.

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      قطعات خوبی را انتخاب کردید ،
      پیشنهاد ما خرید کارت گرافیک ۱۶۶۰ هست که اگر در آینده پردازنده را ارتقا دادید دچار مشکل نشوید.

      1. Mr.Hero کاربر می گوید

        سپاس فراوان❤️❤️❤️

  9. پوریا کاربر می گوید

    سلام خسته نباشید یه سیستم میخواستم برای کار حسابداری میخواستم فک نکنم سیستم زیاد سنگینی بخواد فقط میخواستم قابل ارتقا باشه برای اینده اگه لازم شد یه راهنمایی میخواستم خیلی ممنون

  10. تین کلاینت کاربر می گوید

    سلام میخواستم بپرسم کامیپوتر های all in one برای بازی های جدید امروزی مناسب هستند؟

  11. مهدی کاربر می گوید

    سلام مرسی از انتشار این مطلب واقعا کمکم کرد تا بتونم سیستم خودمو انتخاب کنم

  12. محمد کاربر می گوید

    سلام یه سیستم برا کار حساب داری کارگاه تیرچه بلوکم میخوام چه سیستمی پیشنهاد میکنید

  13. محمد حسین کاربر می گوید

    سلام.پیشنهاد شما برای جمع کردن سیستم با بودجه حدود ۱۰ الی ۱۱ تومن (بدون مانیتور کیبورد موس) چیه؟
    کارایی هم مشترک هم برای کار های گرافیکی هم بازی

  14. محمد کاربر می گوید

    سلام
    من با مطالعه این مقاله کامپیوتری که مورد نیازم بود رو انتخاب کردم و با هزینه کمتری نسبت به بازار تونستم یه سیستم خوب خونگی برای کارهای روزمره داشته باشم.
    ممنون از اطلاعات جامع و بی نظیرتون

  15. امیر کاربر می گوید

    سلام.من قصد خرید یه سیستم گیمینگ رو داشتم و این مطلب کمکم کرد تا سیستم مورد نظرم رو انتخاب کنم و الآن از سیستمی که دارم راضی ام
    مرسی از مطلب فوق العادتون

  16. علی کاربر می گوید

    ممنونم بابت راهنمایی خیلی خوبتون عالی بود

  17. اعتماد کاربر می گوید

    سلام
    برای اجرای نرم افزارهای مهندسی که نسبتا سنگین هستند و مدت شبیه سازی ها طولانی میشه نیاز به یه سیستم که داغ نکنه و مدت خیلی زیادی بشه باهاش ران گرفت
    بیشتر از ۸ تومن هم بودجه ندارم
    چه سیستمی رو پیشنهاد میدید؟

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      برای خرید سیستم مهندسی پیشنهاد می کنیم تا هزینه بیشتری کرده و از قطعات حرفه ای استفاده کنید…
      در مجموع اگر بودجه خرید شما همین مقدار هست ، قطعات زیر را برای خرید پیشنهاد میکنیم:
      MB: Asus Z270-H Gaming
      CPU: Intel Core i5- 7400
      Ram: Adata 8GB
      Power: DeepCool 500W
      Case: Green Oraman
      Hard: 1tr Blue
      VGA: Zotac 1050 4G

  18. میلاد کاربر می گوید

    سلام. ببخشید دوباره مزاحم میشم
    ۱- من سیستمم. مادربورد:gigabyte p61-usb3-b3 \ پردازنده: intel core i3 2100 \ رم: دوتا ۲gb یعنی ۴gb ddr3 corsair \ گرافیک: nvidia geforse gt 430 1 gb ddr3 الان چند میشه فروخت؟
    ۲- یه سیستم عالی گیمینگ که بازی های حال و آینده رو مدیوم اجرا کنه حداکثر ۸ میلیون معرفی کنید
    ۳- آیا از قطعات فعلی میشه با سیستم جدید بست؟
    ۴-کلا چندتا فن برای سیستم نیازه و آیا فن ها روی خود قطعات هست یا باید جدا خرید؟

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام دوست عزیز
      بابت سوال اول باید عرض کنم که قیمت قطعات دست دوم را باید از همکاران محترمی که کار خرید و فروش قطعات دست دوم دارند سوال کنید و تنها قطعات نو عرضه می کنیم.
      برای خرید سیستم گیمینگ می توانید از لینک زیر استفاده کنید.
      https://www.poromix.com/blog/build-pc-gaming
      برای سوال سوم نیز باید خدمتتون عرض کنم که مادربرد و سی پی یو و رم باید عوض شود و از قطعات قبلی نمی شود استفاده کرد. اما اگر بودجه شما کم می باشد موقتا از کارت گرافیک خودتون می تونید استفاده کنید که البته لازم بذکر است که این کارت گرافیک قدیمی می باشد و برای اجرای بازی های روز کارآیی لازم را نخواهد داشت و به مشکل بر میخورید.
      اصولا بر روی پردازنده های معمولی و متوسط، یک فن ساده در جعبه موجود است. اما اگر از پردازنده حرفه ای بخواهید استفاده کنید، لازم است تا فن مناسب آن را خریداری کنید.
      بر روی کیس های حرفه ای نیز فن های لازم برای گردش هوا وجود دارد، که این مساله در کیس های ارزان قیمت ممکن است به تعداد کمتری و یا بدون فن باشد.

  19. میلاد کاربر می گوید

    سلام سیستم گیمینگ که گفتید بازی های روز و بازی هایی که در آینده نزدیک منتشر میشه رو high اجرا می کنه؟
    و اینکه یه گرافیک ۶ و رم ۱۶ خوب معرفی کنید برای گیمینگ
    و سوال آخر اگر به طور مثال دو رم ۸ استفاده کنیم بهتره یا یک رم ۱۶

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام دوست عزیز
      مقاله سیستم های پیشنهادی که مطالعه نمودید مربوط به ماه های پیش می باشد و در حال حاضر قطعات بروزتری در بازار موجود می باشد.
      درصدد هستیم تا مقاله ای با قطعات جدیدتر در روزهای آتی برای کاربران محترم تنظیم نماییم که قطعا از نظر قطعات بروزتر و با کارایی بهتری خواهد بود.
      در مورد سوال شما در رابطه با گرافیک ، به نسبت هزینه پرداختی شما می توان راهنمایی بهتری به شما بکنیم، اما اگر عجله ای برای خرید کارت گرافیک ندارید ، پیشنهاد می کنیم تا منتظر سری جدید کارت گرافیک های انویدیا باشید که از نظر کارایی بسیار بهتر شده است.
      در رابطه با رم هم ، هر چه تعداد رم بالاتر باشد از نظر کارایی بهتر است و اطلاعات را راحت تر از طریق درگاه ها انتقال می دهند و دو رم ۸ گیگابایت از نظر کارایی عملکرد بهتری نسبت به یک رم ۱۶ گیگ خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.