شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

بررسی و انتخاب کارت گرافیک برای ویرایش ویدئو (CREATING)

هنگام انتخاب کارت گرافیک برای ویرایش ویدئو، باید چند فاکتور کلیدی را در نظر بگیرید. اولین نکته مقدار VRAM است که با نام حافظه ویدیویی شناخته می‌شود این مقدار حافظه را تعیین می‌کند که کارت گرافیک شما به چه مقدار حافظه دسترسی دارد. هرچه VRAM بیشتری داشته باشید، ویدیوهای پیچیده تری را می‌توانید ویرایش کنید. برای ویرایش اولیه ویدیوهای 1080P، 6 گیگابایت VRAM نقطه شروع خوبی است. برای ویرایش ویدیوی 4K، حداقل 8 گیگابایت VRAM نیاز دارید. برای ویرایش ویدیوی 8K، حداقل به 16 گیگابایت VRAM نیاز دارید.

نکته دیگری که باید به آن فکر کنید سرعت کلاک هسته GPU است. سرعتی که پردازنده کارت گرافیک شما با آن کار می‌کند. سرعت کلاک هسته بالاتر به طور کلی به معنای عملکرد سریعتر خواهد بود. سپس معماری GPU وجود دارد یعنی طراحی پردازنده کارت گرافیک شما. معماری‌های مختلف نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارند. برای مثال، کارت‌های گرافیک NVIDIA GeForce RTX در ردیابی پرتو و افکت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خوب هستند، در حالی که کارت‌های گرافیک AMD Radeon RX اغلب مقرون به صرفه‌تر هستند.
خنک کننده را نیز در نظر بگیرید کارت‌های گرافیک می‌توانند گرمای زیادی تولید کنند، بنابراین انتخاب کارتی با خنک کننده کافی مهم است. البته، باید نرم افزار ویرایش ویدیوی خود را بررسی کنید تا از سازگاری آن با کارت خاص مطمئن شوید.

در ادامه به بررسی چند نمونه کارت مخصوص طراحی و تدوین ویدویی موجود در زمان نگارش این مقاله از میان رده تا بالا رده می پردازیم:

Nvidia GeForce RTX 3050 کارت گرافیک برای ویرایش ویدیو با قیمت اقتصادی

اگر بودجه زیادی ندارید و به دنبال بهترین کارت گرافیک برای ویرایش ویدیو با قیمت اقتصادی هستید، Nvidia GeForce RTX 3050 کاندیدای عالی است.

این کارت با وجود قیمت مناسب تمام نیاز ویرایشگران ویدئو با سطح کار کم تا متوسط را برطرف می‌کند. 8 گیگابایت GDDR6 VRAM، پهنای باند 224 گیگابایت بر ثانیه و 2560 هسته CUDA به این امر کمک می کند. سرعت کلاک افزایش یافته 1780 مگاهرتز و مجموع توان 130 وات، یک پردازنده گرافیکی با صرفه اقتصادی برای ویرایش ویدیو است. این کارت گرافیکی برای تولید تصاویری با وضوح ویدیوی 1080p و Full HD بسیار راحت خواهد بود و شما را ناامید نمی‌کند.

Nvidia GeForce RTX 4070 کارت گرافیک برای ویرایش ویدیو مناسب برای حرفه ای ترها

این کارت گرافیکی برای بازی عالی است، 12 گیگابایت حافظه GDDR6X، سرعت کلاک قوی و تقریباً 8000 هسته CUDA آن را قادر می‌سازد تا کار ویرایش ویدیو، تولید و رندر سه‌بعدی را هم بسیار توانمند و با بالاترین کیفیت انجام دهد. اگر سیستم شما دارای قطعات جدیدتر در سایر بخش‌های کلیدی CPU، RAM و … باشد، بیشترین بهره را از این کارت خواهید برد، اما خبر خوب دیگر این است که مصرف انرژی این کارت کمتر از 300 وات است.
اگر قبلاً یک کارت سری 30 متوسط به بالا از انویدیا یا معادل آن از AMD خریداری کرده باشید، ممکن است این کارت برای شما ارزش ارتقا را نداشته باشد، اما اگر از کارت قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، یک انتخاب عالی برای ارتقا کارت گرافیک و تهیه نمونه‌ای مناسب برای ویرایش ویدیو است.

Nvidia GeForce RTX 4090 کارت گرافیک پریمیوم ( ممتاز و رده بالا) برای ویرایش ویدیو

اگر به دنبال یک GPU برای هر کاری از جمله ویرایش ویدیو و رندرینگ هستید و بودجه بدون حد و مرزی دارید، RTX4090 پیشنهاد متخصصان و کارشناسان است. واقعیت این است که 4090 واقعاً بهترین کارت گرافیک ممتاز برای ویرایش ویدیو است و قدرت قابل تحسینی در این کار دارد.

این کارت قدرتمند با داشتن حافظه ویدئویی 24 گیگابایتی، سرعت افزایش ساعت 2.5 گیگاهرتز، و بیش از 16000 هسته CUDA عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و هر گونه ویرایش ویدیویی پرکار و سنگین را می‌توانید به راحتی انجام دهید. البته برای داشتن این کارت گرافیکی به سیستمی نیاز دارد که فضای کافی برای قرار دادن آن و تامین سایر اجزای مرتبط با آن را داشته باشد تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه را می‌برید.
اگر 4090 را به‌عنوان کارت گرافیک ویرایش ویدیوی بعدی خود انتخاب کنید، با توجه به قابلیت‌های آن در 4k و 8k ، برای مدتی آینده خود را تضمین کرده‌اید و یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می‌شود.

AMD Radeon RX 6900XTکارت گرافیک رده بالا برای ویرایش ویدیو

در سال‌های اخیر، AMD با استفاده از حرکات قلم‌مو، و بالا بردن قدرت، کارت گرافیک‌های شرکت انویدیا را به خصوص در زمینه بازی هدف قرار داده است. AMD فناوری‌های جدید و هیجان‌انگیزی را به بازار می‌آورد، به‌ویژه زمانی که کارت‌های سری RX با آخرین پردازنده‌های AMD Ryzen جفت می‌شوند. این فناوری”حافظه دسترسی هوشمند” است که به CPU و GPU اجازه می‌دهد تا پهنای باند بین خود را به حداکثر برسانند و در نتیجه عملکرد بالقوه قابل توجهی را به همراه دارند. کارت Radeon RX 6900XTدارای 5120 پردازنده جویباری می باشد که با سرعت پایه 2015 مگاهرتز کار می کند و می تواند تا سرعت 2230 مگاهرتز افزایش یابد. همچنین به 16 گیگابایت حافظه VRAM از نوع سریع GDDR6 مجهز شده است.

Nvidia RTX A4000 کارت گرافیک رده بالا و تخصصی برای ویرایش ویدیو

ما در اینجا A4000 را به عنوان مناسب ترین کارت گرافیک رده بالا برای ویرایش ویدیو معرفی می‌کنیم چون یک کارت تخصصی ویرایش ویدیوی فوق‌العاده است و مطمئناً می‌تواند در کار ویرایش ویدیو به خوبی عمل کند، اما قیمت نسبتاً بالایی دارد.

از نظر قدرت و عملکرد، این کارت گرافیک دارای عملکرد عالی در برنامه‌های طراحی از رندر سه بعدی گرفته تا ویرایش عکس و فیلم است، با حافظه 16 گیگابایتی و 6144 هسته CUDA قادر به انجام هر حجم کاری است. یک امتیاز عالی کارت گرافیک A4000 این است که برنامه‌های OpenCL و CUDA به طور خاص اجرا می‌شوند. همین تفاوت می‌تواند RTX A4000 را هنگام تمرکز بر روی کارهای خاص خلاقانه مانند ویرایش ویدیو با وضوح بالا یا نرم افزارهای خلاقانه متمایز کند.
بطور کلی شرکت های NVIDIA و AMD (ATI) که مطرح ترین ها هستند برای محصولات شان رده بندی هایی را قایل هستند مثلا برای کارهای اجرایی مثل اجرای بازی ها کارتهای GeForce یا Radeon مناسب تر و بهینه تر هستند و برای کاربری های طراحی و تولید محتوا کارتهای Quadro و یا Radeon Pro تخصصی تر می باشند.

در فروشگاه اینترنتی پورومیکس می توانید به روزترین اخبار و مقالات آموزشی انواع قطعات و سخت افزارهای کامپیوتر را مطالعه نمایید و جهت راهنمایی و خرید انواع سیستم ها و تجهیزات کامپیوتری  با ضمانت های اصلی در بهترین قیمت اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.