شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

گذاشتن رمز روی حافظه ها (فلش مموری و هارد اکسترنال) از طریق ویندوز!!!

این روزها معمولا استفاده از فلش مموری ها برای حمل و جابجایی اطلاعات آسان ترین راه به نظر می رسد. یک راه مطمئن برای حفاظت از اطلاعات مهم رمز گذاشتن روی فلش مموری میباشد، اینگونه حداقل با گم کردن فلش خود خیالتان بابت استفاده نامناسب از اطلاعات داخل آن راحت است.

Bit Locker To Go امکانی است که در وینوز 7 بوسیله آن میتوانیم اطلاعات مهم و محرمانه ی خود را رمزگذاری کرده و با این کار آنها را از دسترس عموم مخفی کنیم.

برای این منظور میتوانید با اجرای مرحله به مرحله طبق دستورات زیر به این خواسته برسید.

  1. اول بر رویدکمه start کلیک کنید و بعد از آن این واژه را BitLocker را در قسمت سرچ وارد کنیدو سپس BitLocker Drive Encryption را بزنید.
  2. در این مرحله Turn On BitLocker را وارد کنید.
  3. گزینه پسورد را انتخاب و رمز مورد نظر خود را وارد کرده و آنگاه بر روی next کلیک کنید.
  4. یکی از دو عنوان موجود را انتخاب کرده و کلیک کنید، اگر رمز عبور را فراموش کنید با کلید بازیافت میتوانید آنرا بازیافت کنید.
  5. بر روی next کلیک کنید.
  6. تنظیماتی را که انجام داده اید تائید کرده و بر روی عبارت start encrypting کلیک کنید. زمان این عملیات و فرایند آن با توجه به حجم فلش و اطلاعات شما تغییر میکند.
  7. حالا با خیال راحت می توانید از فلش رمز دار خود استفاده کنید.

– برای اطمینان از صحت عملیات، فلش را روی کامپیوتر دیگری که سیستم عاملی غیر از ویندوز 7 دارد تست کرده و از نتیجه عمل مطمئن شوید.

– برای حذف پسورد از روی فلش همان مراحل قبلی را دنبال و بر روی Turn Off BitLocker کلیک کنید و در ادامه Decrypt Drive را انتخاب نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.