شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

انواع مدل های هارد داخلی سیگیت

سیگیت از تولید کنندگان قدیمی در زمینه ی تولید تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات می باشد. این شرکت فعالیت خود را از سال 1979 در کالیفرنیا آغاز نموده است. از محصولات این شرکت می توان به هارد اینترنال ، هارد اکسترنال ، هارد هیبریدی و حافظه اس اس دی کامپیوتر اشاره کرد که شناخته شده ترین محصول این شرکت در بازارهای جهانی هارد داخلی سیگیت می باشد. این محصول با مدل های مختلفی روانه بازار شده است که برای آشنایی بیشتر با انواع هارد داخلی سیگیت و کارآیی آن ها با ما همراه باشید.

هارد داخلی سیگیت

انواع مدل های هارد دیسک داخلی سیگیت

هارد دیسک های داخلی سیگیت دارای مدل ها و کارآیی های متفاوتی می باشد. این مدل ها شامل باراکودا ، باراکودا پرو ، فایرکودا ، آیرون ولف ، آیرون ولف پرو و اسکای هاوک می باشد.

هارد داخلی سیگیت باراکودا و باراکودا پرو

همه کاره ، سریع و قابل اعتماد

هارد دیسک سیگیت، سری BarraCuda از جمله هارد دیسک های قابل اعتماد و سریع می باشد که بیشتر مناسب امور روزمره و سیستم های خانگی کاربرد دارد. این هارد دیسک در دو سایز 2.5 اینچی و 3.5 اینچی تولید می شود.

سری باراکودا دارای یک مدل پیشرفته تر با نام BarraCuda Pro می باشد.

هارد داخلی سیگیت

هارد سیگیت BarraCuda 2.5 اینچی

این محصول مناسب لپ تاپ ها ، کامپیوتر های همه کاره و هارد اکسترنال می باشد. از ویژگی های این محصول می توان به تکنولوژی Multi-Tier™ Caching اشاره کرد که باعث می شود این هارد دیسک با تغییر سرعت سیلندر هارد، کمترین صدا و لرزش را داشته باشد. شما می توانید بیشترین ظرفیت را در کمترین فضا در اختیار داشته باشید. این هارد دیسک در ظرفیت های 500 گیگابایت ، 1 ترابایت ، 2 ترابایت ، 4 ترابایت و 5 ترابایت تولید می شود که به نسبت ظرفیت آن دارای ارتفاع 7 میلی متر و 15 میلی متر می باشد.

هارد سیگیت BarraCuda 3.5 اینچی

این هارد دیسک بیشتر مصرف را در سیستم های خانگی دارا می باشد. بدلیل تنوع در ظرفیت های این مدل هارد دیسک سیگیت ، عموم کاربران، برای سیستم های خانگی و اداری از این گزینه استفاده می کنند. در این مدل از هارد دیسک های داخلی شرکت سیگیت علاوه بر ظرفیت های مختلف ، مقدار کش های متفاوتی برای ظرفیت های پر مصرف در نظر گرفته شده است تا نیاز اکثر کاربران را جوابگو باشد. این سری از هارد دیسک سیگیت، دارای ظرفیت 500 گیگابایت و 1 ترابایت می باشد که هر کدام دارای دو مدل کش 32 مگابایت و 64 مگابایت می باشد. در ظرفیت 2 ترابایت و 3 ترابایت، دارای دو مدل کش 64 مگابایتی و 256 مگابایتی می باشد و ظرفیت 4 ترابایت و 6 ترابایت و 8 ترابایت ، فقط با مقدار کش 256 مگابایتی تولید شده است. و در آخر هارد دیسک های سری BarraCuda شرکت سیگیت دارای رابط ارتباطی ساتا 3 می باشند.

هارد سیگیت BarraCuda Pro 2.5 اینچی

این محصول مناسب لپ تاپ های پیشرفته و گیمینگ و الترابوک ها می باشد.

هارد دیسک 2.5 اینچی BarraCuda Pro تنها با 7 میلی متر ضخامت گزینه بسیار مناسبی برای ارتقاء لپ تاپ های نازک و سیستم های اینچنینی می باشد. این مدل هارد دیسک با چرخش دیسک 7200rpm می تواند اطلاعات را تا 160 مگابایت بر ثانیه جابجا کند.

هارد دیسک  2.5 اینچی BarraCuda Pro دارای دو ظرفیت 500 گیگابایت و 1 ترابایت می باشد.

هارد سیگیت BarraCuda Pro 3.5 اینچی

شرکت سیگیت با تولید هارد دیسک های BarraCuda Pro تا حدود زیادی نیاز کاربران را در ظرفیت های حجیم را برطرف کرده است. این محصول در ظرفیت های 2 ترابایت ، 4 ترابایت ، 6 ترابایت ، 8 ترابایت ، 10 ترابایت و 12 ترابایت تولید شده است. این سری از هارد دیسک های شرکت سیگیت با سرعت 7200RPM و مقدار کش بالا نسبت به سری معمولی ، توانسته سرعت خوبی را در اختیار کاربران بگذارد.

هارد داخلی سیگیت

هارد دیسک داخلی سیگیت آیرون ولف (Iron Wolf)

هارد دیسک های سیگیت سری آیرون ولف و یا گرگ آهنین ، از جمله هارد دیسک های قابل اعتماد می باشد که سرعت بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این هارد دیسک ها همان سری NAS می باشند که شرکت سیگیت نام آن را به Iron Wolf تغییر داده است. این سری از هارد دیسک ها مختص استفاده در شبکه تولید شده اند و شرکت سیگیت برای این منظور هارد دیسک های سری Iron Wolf را در برابر لرزش های دائمی حین کار، مقاوم ساخته است. همچنین این سری از هارد دیسک ها امکان تبادل 180 ترابایت اطلاعات را در طول یک سال فراهم کرده است.

شرکت سیگیت در اقدامی کاربردی، درون هارد دیسک های سری IronWolf را با گاز هلیم پر کرده است تا کمترین آسیب در حین کار، بر روی صفحات هارد دیسک برسد.

هارد داخلی سیگیت

شرکت سیگیت اعلام کرده است که از این محصول در شبکه های خانگی و تجاری و حتی سیستم های خانگی می توانید استفاده کنید.

این هارد دیسک در ظرفیت های 1 ترابایت ، 2 ترابایت ، 3 ترابایت ، 4 ترابایت ، 6 ترابایت ، 8 ترابایت ، 10 ترابایت و 12 ترابایت تولید شده است. ظرفیت های 1 ترابایت تا 4 ترابایت دارای سرعت گردش دیسک 5900RPM می باشند و 6 ترابایت تا 12 ترابایت سرعت گردش 7200RPM را در اختیار کاربران قرار می دهد.

هارد دیسک های IronWolf از ظرفیت های 4 ترابایت تا 12 ترابایت ، دارای سنسور RV می باشند که این سنسور در زمان وجود خفیف ترین لرزش ها فعال می شود و عملکرد هارد دیسک را کنترل می کند.

شرکت سیگیت یک مدل پیشرفته تر از این سری هارد دیسک را با نام IronWolf Pro روانه بازار کرده است که نسبت به سری معمولی دچار تغییرات مثبتی شده است.

از جمله این تغییرات می توان به افزایش تبادل داده در این سری اشاره کرد. در سری معمولی تبادل اطلاعات در یکسال حدود 180 ترابایت اعلام شده است که در سری Pro این مقدار تا 300 ترابایت افزایش یافته است.

از دیگر تغییرات بوجود آمده در سری Pro می توان به پشتیبانی از دستگاه های NAS تا 16 جایگاه (1 to 16 bays) اشاره کرد که در هارد دیسک های معمولی تا 8 جایگاه بوده است.

هارد دیسک داخلی سیگیت اسکای هاوک (SkyHawk)

شرکت سیگیت در زمینه تجهیزات ذخیره سازی سیستم های نظارتی ، تلاش های فراوانی کرده است و محصول خود را با نام اختصاصی SkyHawk روانه بازار کرده است. این محصول برای سیستم های نظاری و دوربین های مدار بسته بهینه شده است.

هارد داخلی سیگیت

بدلیل روشن بودن دائمی سیستم های نظارتی و دوربین های مدار بسته ، از هارد دیسک های معمولی نمی توان برای ذخیره سازی در این سیستم ها استفاده کرد، زیرا طول عمر بسیار کمتری نسبت به سری اسکای هاوک دارا می باشند. به همین دلیل شرکت سیگیت سری اسکای هاوک را برای کار دائمی بهینه کرده است و نگرانی از بابت از دست رفتن اطلاعات بسیار کمتر شده است.

این هارد دیسک ها می توانند از استریم ATA پشتیبانی کرده و برای ضبط هم زمان ویدئو با 64 دوربین نظارتی و با کیفیت اچ دی آماده شده اند.

از جمله مزیت های این سری از هارد دیسک های شرکت سیگیت می توان به مصرف کم آن ها اشاره کرد.

هارد داخلی سیگیت

همچنین سری SkyHawk امکان تبادل 180 ترابایت اطلاعات را در طول یک سال فراهم کرده است.

از ویژگی های بارز این محصول می توان به استفاده از فریم ورک Image Perfect اشاره کرد که در ابتدا توسط دولت آمریکا به صورت اختصاصی استفاده می شده است، اشاره کرد. در حال حاضر این فناوری در هارد دیسک های اسکای هاوک سیگیت مورد استفاده قرار گرفته است که باعث جلوگیری از Frame Drop در سیستم های نظارتی می شود.

این محصول در ظرفیت های 1 ترابایت ، 2 ترابایت ، 3 ترابایت ، 4 ترابایت ،6 ترابایت ، 8 ترابایت و 10 ترابایت تولید و روانه بازار شده است.

شرکت سیگت مدل پیشرفته تری از این سری را با نام SkyHawk Al روانه بازار کرده است که با سری معمولی دارای اختلافاتی می باشد. از جمله تفاوت های این سری می توان به افزایش تبادل اطلاعات در این سری به 550 ترابایت در یک سال اشاره کرد.

هارد داخلی سیگیت

همچنین می توان به وجود سنسور RV در سری SkyHawk Al اشاره کرد.

هارد دیسک سیگیت اسکای هاوک Al مختص سیستم های نظارتی NVR طراحی شده است.

ظرفیت های موجود این محصول 8 ترابایت و 10 ترابایت می باشد که دارای 256 مگابایت کش می باشند.

6 نظرات
  1. محمد کاربر می گوید

    سلام. خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون. برای کاره ادیت فیلم و پریمیر نیاز دارم. باراکودا نیست توی بازار!!! به نظر شما چی بگیر جایگزین اگه باراکودا نبود؟؟؟؟ باراکودا یکی پیدا کردم ۴ ترا مدل BarraCuda 4TB ST4000DM005 آکبند. شنیدم مدل ۰۰۸ بهتره!! واقعا گیج شدم. لطفا کمک کنید. ۴ ترا میخاتم. ممنون میشم همینجا جواب بدید میام چک میکنم. ممنوننننم.

  2. ناصر کاربر می گوید

    سلام خسته نباشید،هارد سیگیت مدل اسکای هاوک بهتره یا هارد باراکودا؟از نظر دوام طول عمر.لطفا جواب رو هم اینجا هم ب جیمیلم ارسال کنید ممنون میشم

  3. محمد کاربر می گوید

    سلام میخواستم بدونم از سری هارد های SkyHawk میشه برای بازی و مصارف خانگی هم استفاده کرد
    ممنون

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      هاردهای اسکای هاوک برای مصارف دوربین مداربسته بهینه شده اند و توانایی روشن ماندن بصورت مداوم را دارا می باشند.
      استفاده از این هاردها برای سیستم های معمولی و یا گیمینگ مانعی ندارد ، اما بدلیل پرداخت هزینه بیشتر برای این هارد نسبت به هارد معمولی ، چندان بصرفه نیست و در کارآیی تفاوت خاصی را با هارد دیسک های معمولی ندارد.

  4. علیرضاچوبینه کاربر می گوید

    با سلام و عرض ادب..ببخشید یه جمه رو من متوجه نشدم..ممنون میشم یه مختصر توضیح بدین
    امکان تبادل ۱۸۰ ترابایت اطلاعات را در طول یک سال فراهم کرده است.

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      دوست عزیز ، شرکت سیگیت در این محصول میزان تضمینی ثبت اطلاعات را در مدت یکسال معادل ۱۸۰ ترابایت اعلام کرده است و در صورتی که مقدار اطلاعات نوشته شده در این محصول از این میزان فراتر رود ، دیگر تضمینی از بابت صحت کارکرد هارد دیسک و اطلاعات درون آن نیست.
      این اعداد ، بصورت آزمایشگاهی و در شرایط سخت بدست آمده است و ممکن است در طول یک سال ، اطلاعات نوشته شده بر روی هارد ، حتی نزدیک به این اعداد هم نرسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.