شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

وسترن دیجیتال و رنگ بندی هارد دیسک های این شرکت

Western Digital is one of the largest manufacturers of storage equipment products, having been operating in California, USA since 1970. The company is known as the largest manufacturer of hard drives in global markets. Western Digital internal hard drives are basically based on a variety of color schemes and come in a variety of colors.

Western Digital internal hard drive

هر رنگ از این نوع محصول نشان دهنده ویژگی های خاصی می باشد که برای آشنایی بیشتر با این رنگ بندی های در ادامه با ما همراه باشید. شرکت وسترن دیجیتال برای تفکیک هاردهای داخلی بر اساس کارآیی و نوع کاربری آن از رنگ های آبی ، سبز ، مشکی ، بنفش ، قرمز و طلایی استفاده کرده است.delta international recruitment agency

هارد داخلی وسترن دیجیتال سری سبز (Green)

هارد دیسک وسترن دیجیتال از سری سبز، محصولی کاملا اقتصادی و خوش قیمت می باشد که سازگار با محیط زیست است. این محصول بدلیل مصرف بهینه آن ، دارای کمترین میزان صدا می باشد و برای امور پردازشی و کارهای سنگین چندان مناسب نیست. اصولا این محصول را برای آرشیو کردن اطلاعات مورد استفاده قرار می دهند. هارد دیسک های سری سبز رنگ وسترن دیجیتال دارای تکنولوژی IntelliPower می باشد که این تکنولوژی باعث می شود که هارد در زمان های که نیاز به آن نداشته باشید، سرعت گردش دیسک را کاهش دهد تا علاوه بر کمتر شدن صدای هارد دیسک ، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود.

Green internal hard drive

برخی از افراد این سری از هارد دیسک های وسترن دیجیتال را بدلیل سرعت کمتر آن، در کنار هارد های دیگر این شرکت که سرعت بالاتری دارند استفاده می کنند و تنها اطلاعات خود را در این هارد دیسک ها آرشیو می کنند.

لازم بذکر است که این سری از هارد داخلی وسترن دیجیتال در حال حاضر تولید نمی شود.

هارد داخلی وسترن دیجیتال سری آبی (Blue)

Blue internal hard drive

هارد دیسک وسترن دیجیتال سری آبی ، از جمله هارد دیسک هایی می باشد که برای امور روزمره و سیستم های خانگی طراحی شده است. این محصول دارای سرعت نسبتا خوبی می باشد و نسبت به سری سبز سرعت بیشتری دارد. بدلیل سرعت بالاتر گردش دیسک ، سر و صدای بیشتری نیز در حین کار تولید می کند. در حال حاضر هارد دیسک وسترن دیجیتال سری آبی در ظرفیت های 500 گیگابایت تا 6 ترابایت تولید می شود که دارای دو نوع 32 و 64 مگابایت کش می باشد. این هارد دیسک در سرعت های 5400RPM و 7200RPM تولید می شود.

Blue internal hard drive

بنابر این در هنگام خرید به ظرفیتی که نیاز دارید و سرعتی که از هارد دیسک انتظار دارید توجه بیشتری داشته باشید.

هارد داخلی وسترن دیجیتال سری مشکی (Black)

Black internal hard drive

هارد دیسک داخلی وسترن دیجیتال سری مشکی، از سری High Performance می باشد و بهترین عملکرد را در بین هارد دیسک های وسترن دیجیتال دارا می باشد. این محصول مناسب پردازش های سنگین محاسباتی و بازی می باشد. از مزایای این هارد دیسک نسبت به سری آبی می توان به لرزش کمتر و الگوریتم جدید برای دسترسی به اطلاعات و همچنین وجود دو پردازنده درون هارد دیسک اشاره کرد. تفاوت عمده هارد دیسک های سری مشکی و سری آبی در مقدار کش آن می باشد که سری مشکی دارای کش 64 و 128 و 256 مگابایت می باشند. این مقدار کش باعث شده است تا عملیات پردازش بسیار سریعتر انجام گردد. هارد وسترن دیجیتال Black همگی دارای سرعت 7200RPM می باشند.

Black internal hard drive

هارد داخلی وسترن دیجیتال سری بنفش (Purple)

Purple internal hard drive

یکی از شناخته شده ترین محصولات شرکت وسترن دیجیتال در زمینه تجهیزات امنیتی، هارد دیسک وسترن دیجیتال سری بنفش می باشد. این محصول مخصوص سیستم های حفاظتی و دوربین های مدار بسته تولید شده است و آمادگی کار در طول شبانه روز را دارا می باشد. این هارد دیسک در دو مدل WD Purple و WD Purple NV تولید شده است که هارد دیسک مدل معمولی برای استفاده در سیستم های دوربین های مدار بسته که دارای 32 دوربین و یا کمتر باشد مورد استفاده قرار می گیرد و در مدل NV تا 64 دوربین قادر به اتصال به هارد می باشند. سری بنفش هارد دیسک های وسترن دیجیتال نیز دارای تکنولوژی intelliPower می باشند. این محصول در ظرفیت های 500 گیگابایت ، 1 ترابایت ، 2 ترابایت ، 3 ترابایت ، 4 ترابایت ، 6 ترابایت ، 8 ترابایت و 10 ترابایت تولید می شود.

Purple internal hard drive

تا ظرفیت 6 ترابایت همگی این هارد دیسک ها دارای 64 مگابایت کش می باشند و در ظرفیت 8 ترابایت این مقدار به 128 مگابایت می رسد و همچنین در ظرفیت 10 ترابایت ، مقدار کش 256 مگابایتی وجود دارد. سرعت چرخش دیسک در تمامی ظرفیت ها 5400RPM می باشد.

هارد داخلی وسترن دیجیتال سری قرمز (Red)

Red internal hard drive

شرکت وسترن دیجیتال هارد دیسکی مخصوص شبکه طراحی وتولید کرده است که بهترین عملکرد و بازدهی را در این زمینه دارا می باشد. این هارد دیسک با رنگ قرمز روانه بازار شده است. این هارد دیسک می تواند بصورت دائم روشن باشد و هیچ گونه نگرانی ناشی از آسیب دیدن از این بابت نداشته باشید. این محصول مخصوص استفاده در واحد NAS (Network-Attached Storage) طراحی شده است.

هارد دیسک سری قرمز دارای یک مدل معمولی و یک مدل Pro می باشد.

این محصول در ظرفیت های 750 گیگابایت ، 1 ترابایت ، 2 ترابایت ، 3 ترابایت ، 4 ترابایت ، 6 ترابایت ، 8 ترابایت و 10 ترابایت تولید می شود.

Red internal hard drive

ظرفیت 750 گیگابایت و 1 ترابایت از نوع 2.5 اینچی و دارای 16 مگابایت کش می باشد.

از ظرفیت 2 ترابایت تا ظرفیت 6 ترابایت همگی این هارد دیسک ها دارای 64 مگابایت کش می باشند و در ظرفیت 8 ترابایت این مقدار به 128 مگابایت می رسد و همچنین در ظرفیت 10 ترابایت ، مقدار کش 256 مگابایتی وجود دارد. سرعت چرخش دیسک در تمامی ظرفیت ها 5400RPM می باشد.

در مدل Red Pro ظرفیت های 2 ترابایت ، 4 ترابایت ، 6 ترابایت ، 8 ترابایت و 10 ترابایت موجود می باشد. تفاوت مدل Red Pro و Red در سرعت چرخش دیسک می باشد که به 7200 افزایش یافته است.

مقدار کش نیز در مدل Red Pro به صورت زیر می باشد.

در ظرفیت 2 ترابایت مقدار کش 64 مگابایت می باشد و ظرفیت 4 ترابایت و 6 ترابایت در دو مدل کش 128 مگابایتی و 256 مگابایتی تولید شده است. در ظرفیت 8 ترابایت مقدار کش 128 مگابایتی موجود است و همچنین در ظرفیت 10 ترابایتی نیز ، مقدار کش 256 مگابایتی وجود دارد.

هارد داخلی وسترن دیجیتال سری طلایی (Gold)

Golden internal hard drive

وسترن دیجیتال، استانداردی عجیب را همراه با این نسل معرفی کرده است؛ نسل طلایی برای مدیریت کردن بازدهی برابر با 550 ترابایت در هر سال ساخته شده است. این مقدار بیشترین میزان کارکرد برای هارد های 3.5 اینچی می باشد. در این سری از محصولات میانگین زمان تعیین شده بین دو خطای این هارد چیزی در حدود 2.5 میلیون ساعت است. این هارد دیسک دارای تکنولوژی RAFF™ است که باعث شده است تا در برابر لرزش مقاومت بیشتری نسبت به دیگر هارد های داخلی داشته باشد.

Golden internal hard drive

این محصول در ظرفیت های 1 ترابایت ، 2 ترابایت ، 4 ترابایت ، 6 ترابایت ، 8 ترابایت ، 10 ترابایت و 12 ترابایت تولید می شود. از ظرفیت 1 ترابایت تا ظرفیت 8 ترابایت همگی این هارد دیسک ها دارای 128 مگابایت کش می باشند. البته ظرفیت 8 ترابایتی دارای یک مدل دیگر با 256 مگابایت کش نیز می باشد. ظرفیت های 10 و 12 ترابایت این سری از هارد دیسک های وسترن دیجیتال نیز دارای 256 مگابایت کش می باشند.

All Western Digital Gold Series hard drives have a disk rotation speed of 7200RPM.

If you want writing services online just like we’ve written it in here. Do contact us. We offer the best Write my essay for me Services online.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.