شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

آموزش کار با نرم افزار WD Drive Utilities

شرکت وسترن دیجیتال نرم افزاری مخصوص هارد اکسترنال های تولید این شرکت فراهم کرده است که کاربران از طریق آن می توانند به تست هارد اکسترنال ، پاک کردن اطلاعات هارد اکسترنال ، فعال کردن حالت خواب و ثبت هارد اکسترنال در سایت وسترن دیجیتال بپردازند .

برای اجرای نرم افزار می توانید از طریق آیکون موجود در صفحه دسکتاپ خود فایل اصلی نرم افزار را اجرا نمایید . اگر فایل اصلی بر روی صفحه موجود نبود ، می توانید از طریق منوی Start و در شاخه All Programs ، درون پوشه Western Digital شوید و از پوشه WP App بر روی فایل نرم افزار WD Drive Utilities کلیک نمایید تا برنامه اجرا گردد .

پس از اجرای نرم افزار پنجره ای مشابه عکس زیر برای شما باز می شود که برای آموزش کار با این نرم افزار توجه شما را به ادامه مقاله جلب می نمایم .

WD Utilities

فعال کردن تایمر خواب

شما می توانید از طریق این نرم افزار ، زمان مشخصی را در نظر بگیرید که در صورت استفاده نکردن از هارد اکسترنال ، پس از زمان مشخص شده هارد دیسک به حالت خواب رفته و غیرفعال گردد .

با فعال کردن این گزینه می توانید طول عمر هارد اکسترنال خود را بیشتر کنید و اگر از لپ تاپ استفاده می کنید در شارژ باتری آن صرفه جویی خواهد شد .

نکته قابل توجه این می باشد که در زمانی که حالت Raid فعال باشد ، نمی توانید تایمر را فعال کنید .

برای فعال کردن این حالت گزینه Sleeper Timer را بر روی حالت ON قرار دهید .

پس از فعال کردن این حالت منوی کشویی در قسمت پایین فعال می شود که می توانید یکی از گزینه های 10 ، 15 ، 30 ، 45 و یا 90 دقیقه را انتخاب نمایید .

در صورت وارد شدن به درایو هارد اکسترنال ، دوباره فعالیت هارد دیسک از سر گرفته می شود و حالت Sleep غیر فعال می گردد.

WD Utilities

تست سلامتی هارد اکسترنال

از طریق تب Diagnose می توانید به تست هارد اکسترنال خود بپردازید .

از طریق گزینه Run Drive Status Check می توانید یک تست کلی در رابطه با خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی هارد اکسترنال انجام دهید . این حالت وضعیت هارد اکسترنال را چک می کند و در صورت بروز خطا در حالت نوشتن و خواندن و یا افزایش غیر معمول دمای هارد اکسترنال آن را گزارش می دهد تا از بروز مشکلات جدی تر در آینده جلوگیری شود .

از مزیت این هشدار ها در رابطه با هارد اکسترنال خود ، می توان به فرصتی برای جابجایی اطلاعات بر روی هاردی دیگر اشاره کرد .

گزینه بعدی Run Quick Drive Test حالت تست سریع هارد اکسترنال می باشد که در یک تست سریع که کمتر از 2 دقیقه زمان می گیرد می توانید از صحت هارد اکسترنال خود مطلع شوید .

گزینه آخر Run Complete Drive Test می باشد که از طریق آن می توانید یک تست کلی از هارد اکسترنال خود انجام دهید که زمان نسبتا زیادی را در برخواهد داشت ، حتی ممکن است ساعت ها طول بکشد که تست بد سکتور را نیز انجام می دهد.

پاک کردن تمامی اطلاعات از روی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

اگر قصد فروش هارد اکسترنال خود را دارید و یا اینکه می خواهید تمامی اطلاعات درون هارد اکسترنال خود را حذف نمایید، می توانید از طریق نرم افزار WD Utilites و بخش Drive Erase این کار را انجام دهید.

WD Utilities
این گزینه در کنار بخش Sleep Timer می باشد. بعد از وارد شدن به بخش Drive Erase پنلی را به نام Volume Name مشاهده می نمایید که در این پنل می توانید نام مشخصی را برای درایو هارد اکسترنال خود انتخاب کنید.

در قسمت زیر این پنل تاییدیه از شما درخواست شده است که در صورتی که از پاک شدن تمامی اطلاعات درون هارد اکسترنال خود مطمئن می باشید ، تیک مربوط به تایید حذف تمامی اطلاعات را فعال می کنید. در صورت فعال کردن تیک ، گزینه Erase Drive برای شما فعال می شود که می توانید از طریق این گزینه تمامی اطلاعات درون هارد اکسترنال خود را حذف نمایید.

شما می توانید آموزش کامل نرم افزار هارد اکسترنال وسترن دیجیتال را در بخش آموزش مطالعه فرمایید.

لینک دانلود نرم افزار WD Backup

لینک دانلود نرم افزار WD Security

لینک دانلود نرم افزار WD Drive Utilities

5 نظرات
  1. حبیب کاربر می گوید

    سلام
    در درایو کوچکی که فایل unlucker هارد قرار دارد یک فایل به نام
    Wd quick formater.exe هم هست که با یک کلیک و یک کانفرمیشن ساده هارد را فرمت و تحویل می ده. این هارد در اختیار سایر اعضای خانواده که دانش چندانی در زمینه هارد دیسک ندارند قرار می گیرد و ریسک اجرای این فایل و فرما هارد و ار بین رفتن اطلاعات وجود دارد . هیچ دسترسی برای کپی ،حذف،تغییر دسترسی وجود ندارد لطفا راهنمایی کنید چطور این فایل را حذف کنم و فقط همان فایل unlocker روی درایو قفل باشد.ایمیل کنید

  2. فرزانه کاربر می گوید

    سلام. من هارد وسترن دیجیتال مدل مای پسورد رو گرفتم. در نرم افزار هیچکدوم این آیتم ها رو نداره با اینکه آپدیت کردیم.در صفحه نرم افازر می نویسه درایو مورد تایید وسترن رو متصل کنید.
    مشکل من الان اینه که نمی تونم هارد رو ejectکنم. میخواستم با برنامه خودش پسوردش رو بردارم که بتونم EJECT کنم. ممنون میشم کمکم کنید

  3. ایمان کاربر می گوید

    سلام هارد چون رمزش یادم رفته بود فرمت شد بعد بدون ابنکه دقت کنم در رمز گزاری اطلاعات ریختم الان رمز میخواد
    آیا خودش در این صورت یک رمز پیش فرز انتخاب میکنه یا نه؟

  4. حامد کاربر می گوید

    هرکاری میکنم هاردم رو تو این نرم افزار نشون نمیده
    سه روزه هارد رو گرفتم
    روز اول خوب بود
    الان نمیدونم چرا هرکاری میکنم نشون نمیده

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      مدل هاردتون رو بفرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.