شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

آموزش تعمیر و رفع بدسکتور هارد دیسک

هارد دیسک ها به مرور زمان دچار مشکلاتی می شوند که بدلیل این که اطلاعات کاربران بر روی این قطعه ذخیره می شود ، مسائل مربوط به حفظ و نگهداری و تعمیر آن ها بسیار مهم و حیاتی می باشد .

قبل از شروع این مقاله باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ گاه اطلاعات مهم خود را فقط در یک هارد دیسک نگهداری نکنید و همیشه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود داشته باشید . زیرا کار با نرم افزار های مختلف در این زمینه امکان آسیب به اطلاعات شما را دارد .

بدسکتور چیست؟

هارد دیسک به قسمت های کوچکی به نام سکتور تقسیم بندی می شود . زمانی که این سکتورها خراب می شوند و اطلاعات بر روی آن ها خوانده و یا نوشته نمی شود به اصطلاح می گویند هارد دارای بدسکتور است .

بدسکتور ها در حافظه های SSDنیز بوجود می آیند . بد سکتور ها می توانند ناشی از آسیب های فیزیکی باشند که تعمیر آن ها غیر ممکن است و یا از خطاهای نرم افزاری ایجاد شوند که قابلیت اصلاح آن ها می باشد .

در صورت وجود بد سکتور نرم افزاری ، سکتور های خراب توسط یک نرم افزاری مانند CHKDSK  یا SCANDISK در سیستم عامل ویندوز یا badblocks در سیستم عامل های یونیکسی تشخیص داده می شود . زمانی که بدسکتور تشخیص داده می شود، نرم افزار سکتور را به عنوان سکتور غیرقابل استفاده برچسپ می زند و سیستم عامل آن ها را در آینده نادیده می گیرد .

بدسکتور می تواند موجب کند شدن سیستم و یا هنگ کردن آن شود و در صورتی که بد سکتور علت سخت افزاری داشته باشد صداهایی از هارد دیسک شما شنیده می شود .

انواع بدسکتور هارد دیسک

بدسکتور هارد دیسک می تواند ناشی از صدمات فیزیکی باشد که قابل اصلاح نمی باشد که به اصطلاح به آن بدسکتور سخت یا فیزیکی می گویند و بدسکتور دیگر بر اساس مشکالات نرم افزاری بوجود می آیند که قابل اصلاح می باشد و به اصطلاح بدسکتور نرم افزاری یا نرم گفته می شود .

بدسکتور فیزیکی و یا سخت بدلیل صدمات بوجود آمده به کلاستر هارد دیسک بوجود می آیند . ممکن است این صدمات به دلیل برخورد هد هارد دیسک با سطح هارد ایجاد شده باشد و هارد دیسک صدمه دیده باشد و یا نفود گرد و غبار به داخل هارد دیسک نیز از جمله عواملی است که باعث ایجاد بدسکتور در هارد دیسک می شود .

بدسکتور های سخت افزاری قابل تعمیر نیستند و فقط بدسکتور های نرم افزاری که از اختلالات در بخش کلاستر هارد دیسک بوجود می آیند قابل تعمیر و اصلاح می باشند . در این مواقع سیستم عامل برای خواندن و یا نوشتن اطلاعات از روی سکتور خراب تلاش می  کند اما با عدم تطابق اطلاعات (Error-correcting Code) مواجه می  شود . در برخی موارد با استفاده از نرم افزار های مخصوص رفع بد سکتور هارد دیسک می توان این سکتور را به عنوان سکتور خراب و یا بدسکتور نشان  گذاری کرد تا در دفعات آتی از نوشتن اطلاعات بر روی این سکتور چشم پوشی شود . در برخی موارد نیز نرم افزار با نوشتن مجدد اطلاعات خالی بر روی سکتور خراب ، بدسکتور را از بین می  برد . در گذشته استفاده از روش Low Level Format مرسوم بود . در نسخه سیستم عامل ویندوز نیز نرم افزاری برای این کاربه نام (Windows Check Disk) تعبیه شده است که می تواند بدسکتور های نرم افزاری هارد دیسک را ترمیم کند .

بد سکتور سخت افزاری چیست ؟

با وجود پیشرفته ترین ماشین آلات و دستگاه ها برای تولید حافظه های ذخیره سازی ، همچنان مشکلاتی در حین تولید و یا عرضه به بازار برای این محصولات بوجود می آید . از جمله این مشکلات می توان به نقص در سیستم تولید و یا حمل و نقل غیر اصولی که منجر به ضربه و مشکلات دیگر برای هارد دیسک و حافظه های ذخیره سازی گرد می توان اشاره کرد .

حافظه های سالید ویا حافظه جامد نیز از این مقوله جدا نیستند و دچار مشکلات بد سکتوری می گردند . در بعضی موارد این حافظه ها با بلوک های خراب به بازار عرضه می شوند و یا ممکن است بر اثر استفاده زیاد و جابجایی اطلاعات بیش از استاندارد تعیین شده شرکت ، دچار بدسکتور شوند که این بدسکتورها دوباره در قسمت مازاد حافظه جایگذاری می شوند . زمانی که حافظه مازاد سالید پر شود ، بدسکتورهای ایجاد شده به قسمت اصلی حافظه منتقل خواهند شد که در نتیجه از میزان فضای آزاد حافظه کم خواهد شد . هارد مغناطیسی رایج در بازار نیز بر اثر ضربه خوردن دچار بدسکتور می شوند . هارد دیسک در هنگام تولید در کارخانه هم ممکن است دچار بدسکتور شده باشد و یا مانند درایوهای جامد بر اثر استفاده زیاد و نوشته شدن اطلاعات دچار بدسکتور شوند ، افتادن هارد دیسک نیز باعث اتصال هد با سطح هارد دیسک شده و می تواند اثرات نامطلوبی بر روی صفحه هارد دیسک گردد که از دلایل ایجاد بدسکتور می باشد . همانطور که در ابتدا نیز گفته شد ورود هوا و گرد و غبار به درون محیط هارد دیسک نیز از علل ایجاد بدسکتور می باشد . در کل عوامل زیادی برای بدسکتور شدن هارد دیسک های مغناطیسی می باشد که نیاز به توجه و دقت زیادی برای استفاده و نگهداری از این محصول می باشد .

بدسکتور نرم افزاری چگونه بوجود می آید؟

در برخی موارد مشکلات نرم افزاری باعث ایجاد بدسکتورها در هارد دیسک می  شوند که بدسکتور نرم افزاری نامیده می شود . در مواقعی که سیستم رایانه شما به صورت ناگهانی و بر اثر قطعی برق خاموش شود ، احتمال اینکه هارد دیسک شما در آن زمان مشغول نوشتن اطلاعات بوده باشد و ناگهان خاموش شده باشد بسیار زیاد است . این امر احتمال بوجود آمدن بدسکتور را بسیار بالا می برد . در برخی موارد نیز ویروس ها و بدافزارهای مخرب نیز ممکن است باعث ایجاد بدسکتور های نرم افزاری شوند .

تعمیر هارد دیسک با استفاده از نرم افزار EaseUS

زمانی که هارد دیسک شما دچار بد سکتور می شود ، احتمال از بین رفتن اطلاعات شما بالا می رود و دیگر به آن هارد دیسک اعتمادی نمی توان کرد . اما نرم افزار های مختلفی در این زمینه موجود هستند که تا حدودی به رفع بد سکتور های موجود بر روی هارد دیسک و یا اصلاح آن ها می پردازند .

زمانی که دیسک دچار بد سکتور می شود ، به احتمال زیاد اطلاعات آن بخش از بین می رود . اما اطلاعات مربوط به بقیه دیسک تحت تاثیر قرار نمی گیرد و هارد دیسک همچنان پایدار است . بدلیل اینکه اکثر کاربران از نرم افزار های یکپارچه سازی هارد دیسک استفاده نمی کنند ، اطلاعات بر روی هارد دیسک بصورت نامنظمی نوشته شده است و با بد سکتور شدن دیسک امکان آسیب دیدن به بخش زیادی از اطلاعات می رود . در نتیجه اولین کاری که بعد از اینکه متوجه شدید دیسک شما دارای بد سکتور می باشد این است که با استفاده از نرم افزار های مختلف قسمت هایی که دچار بد سکتور شده اند را غیر فعال کنید تا در صورت جابجایی اطلاعات بر روی هارد خود ، داده ها بر روی قسمت های خراب هارد دیسک نوشته نشوند . زمانی که این کار توسط نرم افزار انجام شود ، قسمت های معیوب علامت گذاری می شوند و سیستم عامل متوجه این قضیه می شود که اطلاعات را در این قسمت ها بارگذاری و انتقال ندهد . با این عمل ظرفیت هارد دیسک شما کمتر می شود اما اطلاعات شما دچار آسیب نمی شوند . در صورت انجام ندادن این کار علاوه بر این که اطلاعات شما دچار آسیب می شوند ، امکان بیشتر شدن بد سکتور هارد دیسک نیز می رود .

چگونه می توان در ویندوز 10 بد سکتور را تعمیر ، اصلاح و یا پاک کرد ؟

اولین کار بعد از متوجه شدن اینکه هارد دیسک شما دچار بد سکتور شده است این می باشد که اطلاعات آن قسمت ها را بازگرداند و ریکاوری کرد .

استفاده از نرم افزار های گوناگونی می توانید ریکاوری اطلاعات شما را انجام دهد ، اما به شما پیشنهاد می کنیم تا از نرم افزار حرفه ای EaseUS Data Recovery Wizard Professional استفاده کنید . زیرا این نرم افزار با استفاده از امکانات پیچیده ای که دارد می تواند اطلاعاتی را که بر اثر بد سکتور شدن هارد دیسک از بین رفته اند را بازگرداند .

تعمیر بد سکتور هارد دیسک

قدم بعدی بعد از برگرداندن اطلاعات از روی هارد دیسک ، تعمیر بد سکتور هارد دیسک می باشد . بوسیله نرم افزار EaseUS Partition Master Professional می توانید اقدام به اصلاح بد سکتورهای موجود بر روی هارد دیسک ، حافظه اس اس دی و یا حافظه USB کنید . در ادامه به نحوه تعمیر بد سکتور توسط این نرم افزار می پردازیم .

رفع بد سکتوری هارد دیسک توسط نرم افزار EaseUS Partition Master Professional

بعد از نصب این نرم افزار و اجرا کردن آن ، لیستی از پارتیشن های موجود در کامپیوتر شما به نمایش گذاشته می شود .

بدسکتور هارد دیسک

بر روی پارتیشن مورد نظر خود راست کلیک کرده و گزینه Check Partition را انتخاب می کنیم .

بدسکتور هارد دیسک

زمانی که گزینه مورد نظر را انتخاب کردیم ، پنجره کوچکی باز می شود و نحوه چک کردن پارتیشن را از ما می خواهد . برای تست کامل هارد دیسک و رفع مشکل آن ها گزینه های Check Partition Properties و  Call Windows Chkdsk to fix errors و  Surface Testرا انتخاب می کنیم و بر روی دکمه OK کلیک می کنیم .

بدسکتور هارد دیسک

در این قسمت نرم افزار شروع به چک کردن پارتیشن هارد دیسک شما می کند و البته این کار به نسبت ظرفیت هارد دیسک شما ممکن از زمان بر و طولانی باشد .

بدسکتور هارد دیسک

مابقی کار توسط نرم افزار انجام می شود و در انتها گزارشی در رابطه با وضعیت هارد دیسک و بد سکتور های موجود و بد سکتور های اصلاح شده به شما داده می شود تا از شرایط هارد دیسک خود مطلع شوید .

رفع بد سکتور هارد دیسک با نرم افزار HDD Regenerator

یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای رفع بد سکتور نرم افزاری و تعمیر بدسکتورهای سخت افزاری بوسیله مسدود کردن بخش آسیب دیده ، برنامه HDD Regenerator می باشد .

حتما قبل از انجام هرگونه عملیات بر روی هارد دیسک خود ، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان داشته باشید .

بدسکتور هارد دیسک

این نرم افزار را می توانید از طریق بوت بوسیله فلش مموری (Bootable USB Flash) یا CD/DVD اجرا کنید .

بعد از راه اندازی مجدد سیستم و در زمان بوت شدن ، گزینه Normal Scan with/without repair یا Prescan Show Bad Zones را انتخاب کنید و سپس گزینه Scan and Repair به معنی اسکن و تعمیر خودکار بدسکتور ها را انتخاب نمایید و با فشردن کلید ۱ عملیات بدسکتور گیری هارد دیسک را شروع کنید و پس از آن با انتخاب گزینه Start Sector عملیات اسکن و تعمیر را شروع کنید ، توجه کنید که ممکن است این کار به ساعت ها زمان نیاز داشته باشد .

اکثر نرم افزار های موجود در بازار در این زمینه توانایی تعمیر بدسکتور های هارد دیسک را ندارند و پس از مدتی نیز مشکل به حالت قبلی خود برمی گردد . بنابراین پیشنهاد می شود که اگر هارد دیسک شما دچار بدسکتور شد یا حتی الامکان از آن هارد دیسک برای اطلاعات مهم خود استفاده نکنید و یا از نرم افزارهای مطمئن برای تعمیر و اصلاح بدسکتور استفاده کنید . در این گونه نرم افزار ها بخش هایی از حافظه که بد سکتور دارد جدا شده وکنار گذاشته می شوند تا از آن ها استفاده نشود . این مطمئن ترین روش برطرف کردن بد سکتور می باشد . عملیات بدسکتور گیری در این روش به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

مشخص کردن نواحی دارای بد سکتور و جدا کردن بد سکتور ها از پارتیشن های هارد دیسک

مشخص کردن نواحی دارای بد سکتور:

ابتدا با استفاده از نرم افزار HDD Regenerator قسمت هایی از هارد دیسک که بدسکتور داره رو پیدا می کنیم .

پس از نصب برنامه و اجرای کردن آن ، از صفحه اصلی برنامه گزینه Click here to reapair physical bad sectors on damaged drive surface directly که در تصویر زیر هم مشخص شده رو انتخاب می کنیم

در صفحه جدید از بخش Choose Drive to Process هارد دیسک مورد نظر را انتخاب کرده و دوبار بر روی آن کلیک کنید .

یک صفحه مانند داس باز می شود که یک لیست به نمایش گذاشته می شود . از میان لیست گزینه اول را انتخاب کنید .

بدسکتور هارد دیسک

در این هنگام نرم افزار شروع به چک کردن سکتور های هارد دیسک می کند و در صورتیکه بدسکتوری توسط نرم افزار پیدا شود با علامتی قسمت بدسکتور بر روی هارد را مشخص می کند و اقدام به رفع بدسکتوری می کند .

رفع بد سکتور هارد دیسک توسط ویندوز

برای کسانی که دسترسی به نرم افزار های مختلف در زمینه رفع بد سکتور هارد دیسک را ندارند باید بگوییم که نگران نباشید . زیرا مایکروسافت در نسخه های مختلف ویندوز این قابلیت را گذاشته است تا کاربران بتوانند هارد دیسک خود را چک کنند و اقدام به رفع بد سکتوری آن کنند .

رفع بد سکتور هارد دیسک در ویندوز 10 و 8

برای این کار ابتدا بر روی درایو مورد نظر خود راست کلیک کرده و بر روی گزینه Properties کلیک کنید . به قسمت Tools رفته و گزینه Check را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Scan and repair drive را کلیک کنید تا پارتیشن مورد نظر چک گردد .

بدسکتور هارد دیسک

رفع بد سکتور هارد دیسک در ویندوز 7

ابتدا بر روی درایو مورد نظر خود راست کلیک کرده و بر روی گزینه Properties کلیک کنید . از قسمت Tools دکمه Check Now را انتخاب کنید .

بدسکتور هارد دیسک

گزینه Scan for and attempt recovery of bad sectors را انتخاب کرده و در نهایت دکمه Start را بزنید . در انتها گزارش داده شده را بررسی کنید و از صحت هارد دیسک خود مطمئن شوید .

بدسکتور هارد دیسک

نرم افزار بد سکتور گیری هارد اکسترنال

Western Digital Data Lifeguard Diagnostics یک نرم افزار تست سلامت هارد دیسک است و قابلیت های زیادی برای تست هارد اکسترنال دارد . برنامه Western Digital Data Lifeguard Diagnostics قابلیت اندازه گیری و نشان دادن SMART Status و SMART Attribute  و آزمایش های عیب یابی هارد را دارا می باشد . در صورت وجود خطای نرم افزاری ، امکان تعمیر کردن آن توسط این نرم افزار وجود دارد . این نرم افزار در ویندوزهای ویستا، ۷، ۸، ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ قابل اجرا است و هارد دیسک هایی نظیر SATA, USB, FireWire, SAS را تست می کند . همچنین این برنامه مدل، شماره سریال، وضعیت پارتیشن ها، ظرفیت و اطلاعات SMART هارد دیسک های شما را به نمایش می گذارد .

بهترین نرم افزار رفع بد سکتور هارد دیسک Seagate

نرم افزار Seagate SeaTools برنامه ای رایگان از شرکت سیگیت Seagate است و این نرم افزار را شرکت Seagate که خود از تولید کننده های هارددیسک می باشد طراحی و منتشر کرده است ، ولی تنها بر روی حافظه های سیگیت قابل اجرا نمی باشد و کاربران با هر برند هارد دیسک می توانند از این برنامه استفاده کنند . این برنامه برای هر درایو وضعیتی را نمایش خواهد داد که نشان دهنده اطلاعاتی درباره تست یا عدم توانایی تست و یا مشکلات احتمالی درایو ها می باشند . محیط کار این برنامه کاملا ساده است و قابلیت نمایش مقدار اضافی کل هارد دیسک و جمع آوری جزئیات هارد دیسک را دارد و با اکثر ویندوز ها حتی ویندوز ۱۰ سازگار می باشد .

16 نظرات
  1. حامد کاربر می گوید

    سلام
    از هارد لپ تاپ صدای تیک اومد و بعد از این صدا همه درایورهای هارد جز درایو سی(ssd) ناپدید شدند و با رستارت کردن اسم درایو ها اومد ولی هیچ اطلاعاتی نمایش داده نمیشد و حتی درایو باز نمیشد هیچ آسیب فیزیکی هم ندیده.
    میخواستم بدونم اطلاعات هنوز هستن یا حذف شدن و ریکاوری لازمه و نیاز به تعمیر داره؟

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      در صورتی که اطلاعات درون هارد برای شما مهم هست پیشنهاد می کنیم قبل از هر کاری به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

  2. پیروز کاربر می گوید

    سلام وقت بخیر
    ببخشید هارد لپتاپ بنده بدسکتور داره آیا با نرم افزار میتونم تعمیرش کنم اگه جواب مثبته با چه نرم افزاری سپاسگزارم

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      برخی از نرم افزارها هستند که بدسکتورهای هارد را نادیده می گیرند و سکتورهای سالم در دسترس قرار میدهند.
      این در صورتی می باشد که سکتور معیوب ، از سکتورهای اصلی و بوت هارد نباشد.
      اما در مجموع پیشنهاد نمی کنیم که از هاردی که بدسکتور دارد استفاده کنید.

  3. Amir کاربر می گوید

    سلام من حدود ۶ ساله هاردم رو دارم و مدت روشن بودنش حدودا ۲۸۰روزه
    به صورت ناگهانی میزان health که با برنامه HDD sentinel مانیتور میشد از ۱۰۰درصد تبدیل به ۱۱ شد.
    با HDD Regenerator بعد از ریپیر کردن به ۹۲ افزایش پیدا کرد.
    بعد از حدودا ۲۱ ساعت دوباره ۱۱ درصد شد.
    مشکل از کجا میتونه باشه؟

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      به احتمال زیاد هارد شما دارای بد سکتور شده است و برای بررسی وضعیت هارد دیسک ، باید به لاگ هایی که از نرم افزار HDD Health گرفته اید مراجعه کنید.

  4. علی صابری کاربر می گوید

    باسلام،هارد ما ظاهرا بدسکتور بوده،و بعد از کار و جداکردن هارد ،تو اتصال سری بعد حجم اطلاعت هارد رو نشون میداد ولی وقتی باز میکردیم هیچی نشون نمیداد،سری بعد هم کلا هیچی نشون نمیداد و اینکه رمزی روش هست رو میزنیم خطا میده،میخواستم ببینم امکان بازیابی اطلاعات وجود داره یا نه

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      برای اطلاع از این موضوع باید با متخصصین در زمینه ریکاوری صحبت کنید و پیشنهاد می کنیم تا با شرکت گارانتی کننده هارد خود مسئله را در میان بگذارید.

  5. فلاحتی نژاد کاربر می گوید

    سلام.ممنون از وقتی که برای این آموزش گذاشتین و نکاتی که باعث خراب شدن هارد و ایجاد بد سکتور در هارد میشن رو به خوبی توضیح دادید

  6. علی کاربر می گوید

    البته مقدار ۵۰۰ در basic disk.مشخص شده من هم موندم بقیه این ۱ ترا کجارفته

  7. علی کاربر می گوید

    ممنون به خاطر پاسخ سریع من همین کاررو کردم ولی باز مقدار در پارتیشنی به نام unallocate همون قدره و این پارتیشن پاک نمیشه من ۱۵ سال این لب تاب و دارم و هربار پارتیشن بندی حجم ۱ ترابایت بود وتقسیم کردم اولین باره که این پارتیشن و میبینم طریقه ای برای پاکردنش هست به من بگید بازم به خاطر کمکتون ممنون

  8. علی کاربر می گوید

    سلام من یک لب تاب دل با هارد ۱ ترا بایت دارم ویندوزش کند شده بود من ویندوز و پارتیشن هارو حذف کردم موقعی که می خواستم دوباره پارتیشن بندی کنم مقدار هارد ۵۰۰ گیگ نشان میداد وفقط نیتونستم از این مقدار برای پارتیشن بندی استفاده کنم لطفا کمکم کنید چطور باید حجم کامل هارد و برگردونم اگه این بهدلیل بدسکتور چطور میتونم حلش کنم

    1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

      سلام
      ابتدا بر روی مای کامپیوتر راست کلیک کنید و سپس گزینه Manage را انتخاب کنید.
      در صفحه باز شده می توانید در بخش Disk Management جزئیات هارد دیسک و پارتیشن بندی آن را مشاهده کنید و سپس اقدام به پارتیشن بندی مابقی هارد دیسک خود کنید.

      1. رضا کاربر می گوید

        سلام خیلی ممنون از کمک شما
        من به یک راهنمایی نیاز دارم اونم این هستش که من تقریبا سه هفته پیش یعنی چهارشنبه سوری یک هارد وسترون ۵۰۰گیگ خریدم و اوردمش خونه که نصبش کردمو وقتی می خواستم ویندوز بزنم erorrداد و بخاطر بسته بودن مغازه ها نتونستمم ببرمش تا درستش کنن،خلاصه اولش اصلا پارتیشنبندی نمی شد و اخطا میداد یکم تو سابت ها خوندم که بایدMBRکردو فلان اونکارو دیروز کردم که تونستم پارتیشنبندیش کنم از طریق خود ویندوز ولی فقط اسمش رو توی مای کامپیوتر نشون میداد و وارد اون درایو ایجاد شدع نمی شد که امروز برنامهParagonرو نصبش کردمو با اون پارتیشنبندی کردم که درایو رو برای اولین بار تو مای کامپیوتر اورد و تونستم واردش بشم ولی وقتی ۳۰گیگ خواستم بهش فایل کپی کنم حدود ۲۰گیگش رفت ولی دیگه نتونست ذخیره کنه و یکم سرچ کردم تو اینترنت و بدسکتور رو خوندم و دیدم مثل اونه الانم برنامهEase patrtion Mastre رو نصبش کردم و دارم تستش می کنم که تو اولین خانه مربع ای که قرار پر بشه قرمز شد و الان تقریبا ۲۰ دقیقه هستش که اینجوری مونده و تکون نمی خوره و رفته رفته اون speedهم میره پایین که اولش رو ۸۰MB/Minبود و الان شده۷MB/Min
        به فروشنده زنگ زدم گفتش بیار اینجا بنظرتون من باید چیکار کنم؟ایا اینو پسش میگیرن و یکی دیگه میدن یا چی؟و اینکه اصلا به جاییش ضربه ای وارد نشده و فکر کنم مشکلش از قبل خرید وجود داشت
        باسپاس?

        1. عرفان رحیمی کاربر می گوید

          سلام
          در حال حاضر شرکت وسترن دیجیتال هارد ۵۰۰ گیگابایت تولید نمی کند و هاردهایی که با این ظرفیت در بازار می باشد ، به احتمال فراوان ریفر می باشند.
          به همین دلیل پیشنهاد می کنم در صورت امکان آن را با هارد ۱ ترابایت و با گارانتی معتبر تهیه کنید.

    2. رضا کاربر می گوید

      سلام و خسته نباشید مجدد
      تا الان که حدود۰۵.درصدش رو این برنامه چک کرده۱۹۶تا بدسکتور پیدا کرده؛آیا اینو ببرمش بدم با صاحب مغازه دار قبول میکنع؟و اینکه آیا اگه بده به گارانتی و فلان آیا درستش می کنن یا یکی دیگه رو میدن به جاش و اینکه چقدر طول میکشه به من یه هارد دیگه بده؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.