شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

چند راه کار ساده برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10

از پر کاربردترین روش هایی که همه کاربران از آن استفاده می کنند، استفاده از روش اسکرین شات می باشد. مثلا شاید بخواهید از یک ویدئو در حال پخش عکس بگیرید و یا از یک صفحه ای که در کامپیوتر دارید عکس بگیرید و برای دوست خود بفرستید.
در ویندوز 10 می توانید با فشار دادن کلیدهای میانبر این کار را انجام دهید.


اسکیرین شات با دکمه Print Screen

یکی از متداول ترین و قدیمی ترین روش ها استفاده از دکمه پرینت اسکرین در صفحه کلید می باشد. با کلیک کردن دکمه PrtScn عکس از تمام صفحه دستاپ شما گرفته می شود که می توانید عکس آن را در بعضی برنامه ها ذخبره کنید. برنامه هایی مثل فتوشاپ، Paint و … حتی واتساپ و تلگرام که روی کامپیوتر دارید.

روی بعضی لپ تاپ ها دکه PrtScn به تنهایی کار نمی کند که لازم است به همراه آن دکمه FN هم را فشار دهید.


گرفتن اسکرین با دکمه های PrtScn + Windows key

یکی از روش های برای گرفتن پرینت اسکرین گرفتن، استفاده از کلیدهای میانبر Windows key + PrtScn است. بعد از استفاده از این کلیدها یک لحظه صفحه لپ تاپ همانند شاتر دوربین عمل می کند. برای مشاهده فایل مورد نظر داخل پوشه File Explorer شده و سپس به آدرس Pictures > Screenshots می رویم. البته در بعضی لپ تاپ ها لازم است به همراه این دکمه ها، کلید FN را نگه دارید.


اسکرین شات فقط از صفحه باز شده با کلید Alt + PrtScn

وقتی فقط نیاز دارید که از برنامه هایی مانند گوگل کروم، ورد، اکسل و یا هر نرم افزار دیگری (فقط از برنامه باز شده) عکس بگیرید، کافی است از میانبر Alt + PrtScn استفاده کنید.

با این کار عکس گرفته شده روی کیبورد ذخیره می شود که می توانید آن را در نرم افزارهای ادیت تصویر و یا هر برنامه دیگری پیاده سازی کنید.


اسکرین شات با Snip & Sketch

اما جذاب ترین و کاربردی ترین روش این است که با ابزار Snip & Sketch ویندوز اسکرین شات بگیریم.

برای اینکار کافی است دکمه های میانبر Windows + Shift + S بزنید تا از آن بهره ببرید. در این برنامه شما می توانید توسط یک کادر آن قسمتی که از صفحه مد نظرتان هست را مشخص کرده و ذخیره نمائید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.