شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

هارد اکسترنال ضد ضربه و ضد آب را بیشتر بشناسیم

در ادامه مقاله نکات مهم در رابطه با خرید هارد اکسترنال لازم دانستیم تا نکات بیشتری را که در این رابطه به کار خریداران می آید در اختیار بگذاریم . لذا در این مقاله سعی شده تا از قابلیت ضد ضربه بودن و ضد آب بودن و محافظت از گرد و غبار در هارد اکسترنال بیشتر صحبت شود و بررسی تخصصی ، ولی به زبان ساده را در اختیار شما قرار دهیم .
یکی از نکات مهم برای خرید هارد اکسترنال ، مقاومت آن در برابر خطرات احتمالی مانند افتادن ویا ضربه دیدن و یا در معرض گرد و خاک و آب قرار گرفتن می باشد که به دلیل الکترونیکی بودن قطعات داخلی این محصول آسیب شدیدی به آن وارد می شود . در حال حاضر شرکت های بزرگ به این مسأله با دقت بیشتری برخورد کرده و در محصولات جدید خود قابلیت های ضد ضربه بودن و ضد گرد و غبار و ضد آب بودن را اضافه نموده اند .

هارد اکسترنال ضد ضربه

قابلیت ضد گرد و غبار و ضد آب بودن در هارد اکسترنال

یکی از قابلیت های جدید برخی از هارد اکسترنال ها ، ضد گرد و غبار و ضد آب بودن آن می باشد . از استاندارد های معتبر در این زمینه می توان به استاندارد IEC60529 اشاره کرد که نفوذ عوامل خارجی را در قسمت الکتریکی محصولات بررسی و آزمایش می کند . این استاندارد بصورت دو حرف اختصاصی IP و دو رقم بعد از آن می باشد . حرف اول نشان دهنده سطح حافظت در برابر جسم خارجی می باشد و رقم بعدی نشان دهنده حفاظت در برابر نفوذ آب به غیر از مایعات دیگر می باشد و هر چه این ارقام بالاتر باشد میزان محافظت بیشتر است . در هارد اکسترنال های جدید که در بازار موجود می باشد از استاندارد IP68 استفاده شده است که در برابر نفوذ گرد و غبار بالاترین امتیاز را گرفته اند و کاملاً مقاوم می باشند و همچنین در برابر نفوذ آب نیز بالاترین رتبه را دارند که به این معنی می باشد که محصول در برابر غوطه وری در آب کاملاً محافظت شده است و یا اگر مقدار کمی آب نفوذ کند توسط شرکت سازنده اثرات زیان بار آن برای محصول جلوگیری شده است ولی اکثر شرکت های تولیدی زمانی را به نسبت تست های متعددی که انجام شده بصورت میانگین در نظر می گیرند که از مشکلات احتمالی جلوگیری شود . بصورت مثال شرکت ای دیتا (Adata) برای هارد اکسترنال ای دیتا HD710 زمان تقریبی یک ساعت را تا عمق یک و نیم متری بعنوان شرایط مطلوب ذکر کرده و در مدل Adata Hd720 زمان 2 ساعت و تا عمق 2 متری بعنوان شرایط مطلوب عنوان کرده است و در صورت بیشتر شدن زمان و عمق مورد نظر احتمال وجود آسیب می رود . هارد اکسترنال سیلیکون پاور (Silicon Power) مورد دیگری است که در هارد های سری A65 خود از استاندارد IP67 استفاده کرده است و طبق گفته خود شرکت این محصول مناسب استفاده تا عمق یک متری و بمدت نیم ساعت می باشد . پس در نتیجه این استاندارد هر چه بالاتر باشد خطر احتمال نفوذ عوامل خارجی مانند آب و گرد و خاک کمتر می شود و احتمال آسیب دیدن دستگاه کمتر می شود .

هارد اکسترنال ضد ضربه

قابلیت ضد ضربه بودن در هارد اکسترنال

مسأله دیگر در رابطه با خرید هارد اکسترنال ضد ضربه بودن آن می باشد . از جمله استاندارد های معتبر در این زمینه استاندارد MIL-STD-810 می باشد . این استاندارد بر اساس ملاحظات مهندسی و تست های آزمایشگاهی در استاندارد نظامی آمریکا می باشد . این استاندارد اگر چه مورد استفاده نظامی دارد ولی در محصولات تجاری نیز از این آزمایشات استفاده کرده و شرکت های بزرگ محصولات خود را بر اساس این استاندارد روانه بازار می کنند . آخرین استاندارد در این زمینه MIL-STD-810G می باشد که با ارقامی که در انتهای آن می آید می توان مورد استفاده و توان مقاومتی محصول را رتبه کرد . در محصولات هارد اکسترنال معمولا از استاندارد MIL-STD-810G 516.6 استفاده می شود که در برابر شوک و افتادن از ارتفاع یک متر و هشتاد سانتی متری مقاوم می باشد .

هارد اکسترنال ضد ضربه

قابلیت ضد شوک بودن در هارد اکسترنال

وآخرین مسأله مهم برای خرید هارد اکسترنال قابلیت ضد شوک بودن می باشد که در برخی از هارد اکسترنال ها موجود می باشد و این قابلیت در زمانی که شوک ناگهانی به هارد وارد می شود این سنسور فعال شده و جلوگیری از آسیب رسیدن به اطلاعات درون هارد می شود و پس از اطمینان از وضعیت نرمال هارد و قطع شدن ضربه و یا حرکت این سنسور غیر فعال می گردد و هارد اکسترنال به حالت طبیعی خود بر می گردد .
در حال حاضر شرکت های بزرگی سازنده هارد اکسترنال ضد ضربه و ضد آب و گرد و غبار می باشند . در ادامه چند نمونه از بهترین هارد اکسترنال موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم .

هارد اکسترنال ضد ضربه ای دیتا

شرکت ای دیتا در تولیدات خود بیشترین نمونه از هارد اکسترنال ضد ضربه و ضد گرد و غبار را موجود دارد و به طور مثال می توان از هارد های سری HD710Pro ، HD710 ، HD710A ، HD710M و HD720 بعنوان محصولات ضد ضربه و ضد گرد و غبار و ضد آب یاد کرد که تمامی تست های معتبر را با موفقیت پشت سر گذاشته اند . برای آن دسته از افراد که ضد آب بودن هارد به کارشان نمی آید نیز می توان محصول HD650 و HD650X را معرفی کرد که فقط قابلیت ضد ضربه را دارند .

هارد اکسترنال سیلیکون پاور ضد ضربه

شرکت سیلیکون پاور نیز در زمینه تولید هارد اکسترنال ضد ضربه و ضد آب و گرد و غبار محصولات ویژه ای دارد که قابلیت های خاص خود را دارا هستند . از جمله این محصولات می توان هارد اکسترنال ضد ضربه A65 و هارد اکسترنال A80 را نام برد که خاصیت ضد ضربه و گرد و غبار و ضد آب را دارا می باشند . یکی دیگر از محصولات این شرکت به نام A85 به غیر از موارد بالا تحمل وزن بسیار بالای 500 کیلو گرم را در برابر فشار دارد و این هارد اکسترنال با این قابلیت یک هارد اکسترنال خاص برای افرادی که با مشاغل سنگین سر و کار دارند می باشد .

هارد اکسترنال ضد ضربه
ودر آخر پیشنهاد می گردد تا در فروشگاه اینترنتی قطعات کامپیوتر و لپ تاپ پورومیکس در بخش هارد اکسترنال به مقایسه و بررسی محصولات پرداخته و از آخرین قیمت هارد اکسترنال با خبر شوید و در صورت خرید هارد اکسترنال ، محصول خود را در محل مورد نظر با ارسال رایگان تحویل بگیرید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.