شما می توانید آخرین اخبار و آموزش های پورومیکس را در این قسمت بخوانید

آموزش کار با نرم افزار WD Backup – پورومیکس

شرکت وسترن دیجیتال ، با نرم افزار WD Backup کار را برای کاربرانی که نیاز به بکاپ های زمانبندی شده دارند بسیار راحت کرده است . کاربران می توانند با استفاده از این نرم افزار از عکس ها ، موسیقی ها ، فیلم ها و دیگر اطلاعات خود بصورات اتوماتیک ، بر روی هارد اکسترنال ، نسخه پشتیبان گرفته تا اطلاعات خود را همراه خود داشته باشند . شما می توانید آخرین نسخه از فایل های پشتیبان خود را بر روی کامپیوتر خود بازگردانید .

برای نصب نرم افزار WD Backup به مقاله آموزش فعالسازی و نصب نرم افزار های هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مراجعه فرمایید .

در ادامه به بحث آموزش پشتیبان گیری و بازگرداندن اطلاعات ، توسط نرم افزار WD Backup می پردازیم .

آموزش پشتیبان گیری از اطلاعات توسط نرم افزار WD Backup

زمانی که برنامه را اجرا می کنید پنجره ای به شکل زیر شما نمایش داده می شود .

WD Backup

اگر تا به حال از اطلاعات خود نسخه پشتیبان نگرفته اید ، بر روی گزینه Back Up Files یا Add Backup Plan کلیک کنید .

در پنجره باز شده از شما درخواست می شود تا هارد اکسترنال و یا سرویسی که می خواهید نسخه پشتیبان خود را بر روی آن نگهداری کنید را انتخاب نمایید . پس از انتخاب هارد اکسترنال ، بر روی گزینه Next کلیک کنید .

WD Backup

در پنجره باز شده می توانید از حالت پشتیبان گیری اتوماتیک استفاده نمایید ، تا در صورت فراموش کردن بکاپ گیری ، نرم افزار به صورت اتوماتیک پشتیبان گیری را انجام دهد .

WD Backup

برای اینکار بر روی دکمه Edit Schedule کلیک نمایید تا پنجره ای به صورت زیر به شما نمایش داده شود .

WD Backup

در این قسمت شما می توانید از سه حالت پشتیبان گیری به صورت ساعتی ، روزانه و ماهانه استفاده کنید .

در بخش دیگر می توانید پشتیبان گیری را مختص روزهای خاصی از هفته قرار دهید و حتی می توانید ساعت شروع پشتیبان گیری را نیز مشخص نمایید .

پس از انتخاب حالت پشتیبان گیری بر روی دکمه OK کلیک نمایید .

اگر قصد پشتیبان گیری از پوشه خاصی را دارید می توانید از طریق گزینه Edit Files استفاده کنید . با کلیک بر روی این گزینه پنجره ای به صورت زیر به نمایش گذاشته می شود .

WD Backup

با انتخاب پوشه های مورد نظر و حتی درایو خاص ، بر روی گزینه Select Files کلیک نمایید .

WD Backup

در این مرحله تمامی تنظیمات مربوط به پشتیبان گیری آماده می باشد و شما می توانید با کلیک بر روی گزینه Start Backup ، عملیات پشتیبان گیری را آغاز نمایید .

WD Backup

آموزش بازگرداندن اطلاعات پشتیبان توسط نرم افزار WD Backup

زمانی که نرم افزار WD Backup را اجرا می کنید پنجره ای بصورت زیر باز می شود که باید بر روی گزینه Restore Files کلیک نمایید .

WD Backup

به این مساله دقت داشته باشید که اگر نرم افزار WD Backup را پاک کرده باشید و دوباره آن را نصب کنید ، نسخه های بکاپ گرفته قدیم شما قابل نمایش نمی باشد و در بخش بازگردانی اطلاعات پشتیبان شما مانند تصویر زیر هیچ نسخه ای وجود ندارد .

WD Backup

زمانی که نسخه شما نسخه پشتیبان بر روی هارد اکسترنال خود داشته باشید پنجره ای بصورت زیر نمایش داده می شود که می توانید هارد اکسترنال خود را انتخاب کنید و از بین حالت Original Location و Select Location یکی را انتخاب نمایید.

حالت Original Location اطلاعات پشتیبان گرفته شده را در همان محل قبلی که از آن پشتیبان تهیه کرده است بر می گرداند.

در غیر اینصورت می توانید از حالت Select Location استفاده نمایید تا از طریق دکمه Browser مکان جدیدی را برای بازگردان اطلاعات پشتیبان گرفته شده تعیین نمایید .

پس از انتخاب حالت ممکن بر روی گزینه Select Files to Restore کلیک نمایید تا پنجره ای بصورت زیر به شما نمایش داده شود .

WD Backup

در این قسمت می توانید اطلاعات کاملی را از نسخه پشتیبان خود بدست آورید و لیست فایل های پشتیبان گرفته شده را ببینید و از بین آن ها فایل های مورد نظر خود را برای بازگردانی انتخاب نمایید .

در قسمت سمت راست نیز نسخه های پشتیبان گرفته شده در زمان های مختلف به شما نمایش داده می شود که می توانید از بین آن ها تاریخ و زمان مورد نظر را انتخاب کنید .

پس از انتخاب گزینه های مورد نظر بر روی دکمه Restore کلیک نمایید تا عملیات بازگردانی اطلاعات پشتیبان گرفته شده آغاز گردد .

WD Backup

در نهایت پس از آن که تمامی اطلاعات با موفقیت بازگردانده شود ، پنجره ای به صورت زیر به نمایش در می آید که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن عملیات می باشد .

WD Backup

شما می توانید آموزش کامل نرم افزار هارد اکسترنال وسترن دیجیتال را در بخش آموزش مطالعه فرمایید.

لینک دانلود نرم افزار WD Backup

لینک دانلود نرم افزار WD Security

لینک دانلود نرم افزار WD Drive Utilities

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.